Ιερά Σύνοδος ανακοίνωση : Δεν μπορεί το προσωπικό των Ιερών Ναών να κάνει ελέγχους

Συνήλθε, σήμερα, Δευτέρα 22 Νοεμβρίου 2021, μέσω τηλεδιασκέψεως, η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος της 165ης Συνοδικής Περιόδου, υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου.

Μετά την Εισήγηση του Μακαριωτάτου Προέδρου και την τοποθέτηση όλων των Σεβασμιωτάτων Ιεραρχών αποφάσισε ομοφώνως τα κάτωθι:

Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος συμπαρίσταται ολόθυμα στην μεγάλη προσπάθεια της Ελληνικής Κυβερνήσεως για την μη περαιτέρω εξάπλωση της πανδημίας.

Υπενθυμίζει δε ότι η Εκκλησία από την πρώτη στιγμή στάθηκε αρωγός της Πολιτείας στην προσπάθεια αυτή με λόγο συναινετικό και λόγο ευθύνης.

Ομοίως συμμερίζεται την μεγάλη προσπάθεια από μέρους των ιατρών και των νοσηλευτών μας για την αντιμετώπιση της πανδημίας και συμπαρίσταται τόσο πρακτικά, όσο και ηθικά προτρέποντας όλους να εμβολιαστούν σύμφωνα με τις υποδείξεις της ιατρικής κοινότητας, ελεύθερα και αβίαστα.

Σταθερή θέση της Εκκλησίας μας είναι ότι η επιλογή του εμβολιασμού δεν αποτελεί ζήτημα ορθής πίστεως ή ομολογίας, αλλά αντικείμενο της ιατρικής επιστήμης και πράξη ατομικής και κοινωνικής ευθύνης.

Κάθε δε αντίθετη άποψη, ακόμα και Κληρικών, δεν εκπροσωπεί την Εκκλησία της Ελλάδος, η οποία διοικείται και εκφράζεται επισήμως μόνο από την Ιερά Σύνοδο.

Αναφορικά προς την Κοινή Υπουργική Απόφαση 72486/19.11.2021 (Β’ 5401), σύμφωνα με την οποία οι πιστοί, όταν εισέρχονται στους Ιερούς Ναούς για να μετάσχουν σε Ιερές Ακολουθίες και να λατρεύσουν τον Αληθινό Θεό, οφείλουν να έχουν τα προβλεπόμενα πιστοποιητικά, θεωρεί ότι η συμμόρφωση των πιστών προς την Κ.Υ.Α. δεν είναι δυνατόν να ελεγθεί από το εργατικό (νεωκόροι) ή εθελοντικό προσωπικό των Ιερών Ναών, καθώς αυτό δεν έχει ούτε δυνατότητες, ούτε αρμοδιότητες φύλαξης, ούτε δημόσιες (π.χ. αστυνομικές) εξουσίες.

Παραμένει σταθερή στο υπ’ αριθμ. 4766/2205/4.11.2021 Εγκύκλιο Σημείωμά Της, με το οποίο απευθύνει και πάλι έκκληση στον ιερό Κλήρο και τον ευσεβή Λαό να τηρούν επακριβώς άπαντα τα μέτρα προστασίας για την αποφυγή εξάπλωσης του κορωνοϊού και προτρέπει πατρικώς για την πραγματοποίηση του υποδεδειγμένου από την ιατρική κοινότητα εμβολιασμού, ως ουσιαστικού μέτρου προστασίας κατά της πανδημίας, ιδίως κατά την τρέχουσα συγκυρία για όσους είναι μεγαλύτεροι των 65 ετών, καθώς και την διενέργεια διαγνωστικών ελέγχων από όσους δεν έχουν εμβολιασθεί.Απευθύνεται στην αίσθηση ευθύνης και το φιλότιμο του ιερού Κλήρου και του πιστού Λαού και προτρέπει:


να παραμένουν άρρηκτα ενωμένοι υπό την σκέπη της Μητέρας Εκκλησίας με υπακοή στην Ιερά Σύνοδο και στους Σεβασμιωτάτους Ποιμενάρχες, αποφεύγοντας κάθε είδους διάσπαση και διχόνοια, την οποία επιδιώκουν «προφάσει ευσεβείας» πρόσωπα τα οποία απεργάζονται σκοπούς ξένους προς την φύση της Εκκλησίας.



2) να ακολουθούν απαρεγκλίτως τις οδηγίες των ειδικών για την αντιμετώπιση της διασποράς του κορωνοϊού, φορώντας απαραιτήτως την μάσκα προστασίας καθ’ όλη την διάρκεια της παραμονής τους στον Ιερό Ναό και τηρώντας τις προβλεπόμενες αποστάσεις.


3) να αναπέμπουν δεήσεις και παρακλήσεις προς τον πανοικτίρμονα Θεό να αποστρέψει, να διασκεδάσει και να απομακρύνει την νόσο του κορωνοϊού, διότι για εμάς τους Χριστιανούς ισχύει ο αληθής και αδιάψευστος λόγος του ιερού Ψαλμωδού Δαβίδ (Ψαλμ. 126,1):, «ἐὰν μὴ Κύριος φυλάξῃ πόλιν, εἰς μάτην ἠγρύπνησεν ὁ φυλάσσων» (εάν ο ίδιος ο Κύριος δεν φυλάξει μια πόλη, μάταια αγρυπνεί ο φρουρός της).

Ολοκληρώθηκε η συνεδρίαση της ΔΙΣ : Οι πρώτες πληροφορίες ~Ανεφάρμοστα τα μέτρα


Ολοκληρώθηκε η συνεδρίαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος η οποία συνήλθε σήμερα μέσω τηλεδιάσκεψης υπό την προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερωνύμου.

Σύμφωνα με πληροφορίες η Διαρκής Ιερά Σύνοδος αποφάσισε ότι σέβεται τις αποφάσεις του κράτους αλλά πρακτικά δε μπορεί να τις εφαρμόσει. Σε λίγο αναμένεται ωστόσο επίσημη ενημέρωση για τα πεπραγμένα.

Κατά την έξοδό του ο Αρχιεπίσκοπος κ.κ. Ιερώνυμος δεν θέλησε να κάνει κάποια δήλωση.


Πηγή : 


Μητροπολίτης Θηβών : "Ανεφάρμοστα τα μέτρα! Δεν θα τσακωθούμε με τους πιστούς"


Σοβαρές επιφυλάξεις για την εφαρμογή των περιοριστικών μέτρων κατά τις πανδημίας στους ναούς εξέφρασε ο μητροπολίτης Θηβών και Λεβαδείας Γεώργιος από τον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό των Εισοδίων της Θεοτόκου στη Λιβαδειά στο κήρυγμά του αμέσως μετά την θεία λειτουργία.

Από αύριο Δευτέρα παύει να ισχύει η σύσταση της Ιεράς Συνόδου και η κυβέρνηση με ΦΕΚ επιτρέπει μόνο με ράπιντ τεστ στους ανεμβολίαστους την είσοδο στις εκκλησίες.

Προβλέπεται επίσης πρόστιμο 300 ευρώ για τους πιστούς και 1500 ευρώ για τον υπεύθυνο ή τον ιερέα της εκκλησίας αν τηρούνται τα μέτρα, ενώ πιστοποιητικά και τεστ θα πρέπει να ελέγχονται από τους εκπροσώπους των ναών.

Το πρωί της Δευτέρας αναμένεται να συνεδριάσει η Διαρκής Ιεράς Σύνοδος για να δώσει οδηγίες στους κατά τόπους ναούς.

Σήμερα ο μητροπολίτης Γεώργιος εξέφρασε τις αντιρρήσεις του για την απόφαση της πολιτείας, ζητώντας από τον πρωθυπουργό να ανακαλέσει την απόφαση.

«Η εκκλησία δεν έχει προσωπικό για να εφαρμόσει αυτά τα αυστηρά μέτρα. Να μην γίνουν οι ναοί χώροι αντιπαραθέσεων, αντεγκλήσεων και εντάσεων» είπε ο μητροπολίτης και συμπλήρωσε «Φανταστείτε σε μια κηδεία μέσα να περιμένουν να διαβάσουν τον νεκρό και στην πόρτα να τσακώνονται ο επίτροπος με τους συγγενείς».

Δείτε το βίντεο της ομιλίας του Σεβασμιωτάτου :



πηγη: Star κεντρικης Ελλαδος

ΑΙΣΧΟΣ : Σε αργία 14 ιερείς που αρνούνταν να εμβολιαστούν στην Ζάκυνθο



Σε αργία τέθηκαν από τον Μητροπολίτη Ζακύνθου, Διονύσιο Δ΄, 14 ιερείς οι οποίοι αρνούνται να εμβολιαστούν κατά της covid-19, γεγονός που προκάλεσε την αντίδραση μερίδας πιστών.

Οι υποστηρικτές ιερέων, πέταξαν στους δρόμους της πόλης της Ζακύνθου “τρικάκια” εναντίον της απόφασης. Στο κείμενο τους κατηγορούν την Μητρόπολη Ζακύνθου για “απάνθρωπες και παράνομες ενέργειες”, ότι η συμπεριφορά του ιεράρχη έχει διαταράξει την ψυχική γαλήνη του ποιμνίου.

Φτάνουν μάλιστα στο σημείο να χαρακτηρίσουν τη σχετική απόφαση και τις ενέργειες της Μητρόπολης Ζακύνθου “σατανικές”. Ωστόσο η κατάσταση που δημιουργείται πλέον στο νησί είναι δύσκολη, καθώς εάν οι “αρνητές” ιερείς επιμείνουν στην απόφασή τους να μην εμβολιαστούν και αν δεν αντικατασταθούν με κάποιο τρόπο, θα δημιουργηθούν πολλά προβλήματα στις ενορίες και στα χωριά της Ζακύνθου, που θα μείνουν χωρίς ιερείς και ακολουθίες, ενόψει Χριστουγέννων.



Το κριτήριο πλέον είναι η υγεία! Είσαι υγιής; Είσελθε! Στο μυστηριακό Σώμα του Χριστού.


Γράφει ο Παναγιώτης Β. Σελίμος
Θεολόγος ~ Υπ. ΜΔΕ Δογματικής Θεολογίας

Πριν λίγα χρόνια, αυτά που ζούμε σήμερα, τα βλέπαμε μόνο σε ταινίες. Ποιος να μας έλεγε ότι οι ταινίες τελικά λειτούργησαν σαν πρόδρομοι για τον σημερινό παραλογισμό που διεκδικεί την θέση της λογικής και αυτοχρίεται ως η απόλυτη αλήθεια; Το τι συμβαίνει έξω στην κοινωνία, ο καθένας μπορεί να το εξετάσει και να το κρίνει, ανάλογα με τις πεποιθήσεις και τις προϋποθέσεις του. Δεν μπορεί, όμως, να συμβαίνει το ίδιο και στην Εκκλησία. Στην Εκκλησία δεν υπάρχουν πολλές φωνές, οι οποίες δύνανται αν και αντίθετες να συνυπάρχουν μεταξύ τους. Αυτό είναι γνώρισμα των ανθρωπίνων κοινωνιών. Στην Εκκλησία η μόνη φωνή που υπάρχει, είναι η φωνή του Λόγου.

Κι όμως σήμερα ο λόγος του Χριστού βιαίως φιμώνεται. Ανθρώπινοι λόγοι, εξοστρακίζουν τον θείο λόγο, ανθρώπινα χέρια κλείνουν το στόμα του Χριστού, για να μην ακούγεται πλέον η Αλήθεια, καθότι η Αλήθεια, δίχως ταπείνωση δεν γίνεται αποδεκτή, τουναντίον, βαπτίζεται ως πλάνη, στιγματίζεται, λοιδορείται, σπιλώνεται, περιθωριοποιείται. Οι ανθρώπινες κοινωνίες μέσα στις πολυφωνίες, τις αντιθέσεις και τον πλουραλισμό, δεν μπορούν να βιώσουν την αλήθεια, καθώς δεν υπάρχει τίποτε κοινό για να τις ενώνει. Το μόνο που τις ενώνει είναι η διαφορετικότητα. Αυτή είναι η διαφορά με την Εκκλησία. Μέσα στην Εκκλησία παύεις να είσαι διαφορετικός. Μέσα στην Εκκλησία ισχύει ο λόγος του αποστόλου Παύλου «Πάντες γὰρ υἱοὶ Θεοῦ ἐστε διὰ τῆς πίστεως ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ· ὅσοι γὰρ εἰς Χριστὸν ἐβαπτίσθητε, Χριστὸν ἐνεδύσασθε. Οὐκ ἔνι Ἰουδαῖος οὐδὲ Ἕλλην, οὐκ ἔνι δοῦλος οὐδὲ ἐλεύθερος, οὐκ ἔνι ἄρσεν καὶ θῆλυ· πάντες γὰρ ὑμεῖς εἷς ἐστε ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ». Η πίστη στον Ιησού Χριστό είναι που παύει κάθε είδους διάκριση, καθότι ο Χριστός, κατά τον Άγιο Μάξιμο τον Ομολογητή, είναι «ο πάντων και πάσι ενωθησόμενος». Μέσα στην Εκκλησία η μόνη διαφορά είναι το μέτρο της πίστεως. 

Με θλίψη, όμως, σήμερα βιώνουμε κάτι το τραγικό, την προσπάθεια της εισχώρησης του διχασμού μέσα στο Σώμα της Εκκλησίας. Όλο αυτό, βέβαια, γίνεται με την επικάλυψη κάποιου «θεολογικού» μανδύα. Η πίστη, πλέον, δεν αποτελεί το θεμέλιο και το κριτήριο της μετοχής μας στο μυστηριακό Σώμα του Χριστού. Το κριτήριο είναι η υγεία! Είσαι υγιής; Είσελθε! Ο λόγος του Κυρίου εδώ αποσιωπάται «οὐ χρείαν ἔχουσιν οἱ ἰσχύοντες ἰατροῦ, ἀλλ᾿ οἱ κακῶς ἔχοντες». Τα ζητούμενα έγιναν προϋποθέσεις και έτσι η Εκκλησία έγινε συνάθροισις υγειών! Από πού ξεκινά, όμως, όλο αυτό το πρόβλημα; Ασφαλώς από την αδυναμία διάκρισης μεταξύ κοινωνίας και Εκκλησίας. Σε μια προσπάθεια η θεολογία να γίνει αποδεκτή σήμερα από τον κόσμο, φιλτράρεται συνεχώς μέσα από κοινωνικούς ηθμούς και μόνο όταν οι θέσεις της ταυτιστούν με τα κοσμικά «θέλω», γίνονται αποδεκτές. Με τον τρόπο αυτό, όπως καταλαβαίνουμε, η Θεολογία χάνει την ταυτότητα της, αφού συνεχώς υιοθετεί κοινωνικά μοτίβο και προσαρμόζει κατ’ αυτά τον μήνυμα της. Όσο, λοιπόν, η κοινωνία αλλάζει, τόσο θα αλλάζει και η Εκκλησία, συμπαρασυρόμενη από τις ανθρώπινες απαιτήσεις και έχοντας χάσει παντελώς την άγκυρα της ελπίδας και της πίστεως, που είναι ο Χριστός. Ο Χριστός, σε αυτήν την περίπτωση, αποτελεί – ας μου συγχωρεθεί η έκφραση – μια βιτρίνα και τίποτε άλλο. Δεν υπάρχει Χριστός ούτε στην ζωή της Εκκλησίας, ούτε στον θεολογικό λόγο, είναι απλώς το μέσον για να γίνουν αποδεκτές οι ανθρώπινες πλέον θέσεις. Εδώ, λοιπόν, διερωτάται κανείς: 

«Σε τι διαφέρουμε από τους προτεστάντες;»

Παναγιώτης Β. Σελίμος
Θεολόγος ~ Υπ. ΜΔΕ Δογματικής Θεολογίας

Τα νέα μέτρα αποτελούν ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΗ ἐπιβολή ἀλλοιώσεως τῆς Ὀρθοδόξου ἐκκλησιολογίας


Ἡ τελευταία πολιτική ἀπόφαση, περί ἐλέγχου τῆς εἰσόδου τῶν πιστῶν στούς Ἱερούς Ναούς, συνιστᾶ Συνταγματική ἐκτροπή καί ἀλλοίωση τῆς ὀρθοδόξου ἐκκλησιολογίας.


Δημ. Κ. Ἀναγνώστου, Θεολόγος

ΠΟΤΈ στή δισχιλιόχρονη ἐκκλησιαστική ἱστορία δέν ἀπαιτήθηκε κανενός εἴδους πιστοποιητικό προκειμένου νά ἐπιτραπεῖ ἡ εἴσοδος τῶν πιστῶν στούς Ναούς τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ.


Πέραν τῆς προφανοῦς Συνταγματικῆς ἐκτροπῆς, ἡ τελευταία πολιτική ἀπόφαση γιά ἀπαγόρευση εἰσόδου τῶν πιστῶν στούς Ναούς, ἐάν δέν διαθέτουν ἀποδεικτικό ἀρνητικοῦ ἀποτελέσματος ἰατρικοῦ ἐλέγχου γιά τόν κορωνοϊό, ἀποτελεῖ ἀντίχριστη ἐπιβολή ἀλλοιώσεως τῆς Ὀρθοδόξου ἐκκλησιολογίας σύμφωνα μέ τήν ὁποία ὁ Δομήτωρ τῆς Ἐκκλησίας καί Ἀρχηγός τῆς ΠΙΣΤΕΩΣ καί σωτηρίας τῶν πιστῶν Θεάνθρωπος Ἰησοῦς Χριστός εἶναι ὁ ἐκ-καλῶν αὐτούς νά ἐκκλησιασθοῦν καί συμμετάσχουν στήν λατρευτική ζωή Της «μετά φόβου Θεοῦ, πίστεως καί ἀγάπης», ἐναντιουμένη βλασφήμως πρός Αὐτόν λέγοντα «τόν ἐρχόμενον πρός με οὐ μή ἐκβάλω ἔξω» . 

https://tasthyras.wordpress.com

Από την τηλεόραση ενημερώθηκε ο Αρχιεπίσκοπος για τα νέα μέτρα στις εκκλησίες

Έντονο προβληματισμό προκάλεσε στις τάξεις των Ιεραρχών της Εκκλησίας της Ελλάδος η ανακοίνωση του πρωθυπουργού της χώρας, σχετικά με την υποχρέωση των μη εμβολιασμένων πιστών να φέρουν μαζί τους πρόσφατο μοριακό τέστ, ώστε να τους επιτρέπεται η είσοδος στους ναούς.

Σύμφωνα με αρκετούς μητροπολίτες με τους οποίους επικοινώνησε το orthodoxia.info μετά την ανακοίνωση του πρωθυπουργού, το πρόβλημα δεν έχει να κάνει με τα ίδια τα τεστ για τα οποία ούτως ή άλλως πρώτη προέτρεψε τους πιστούς να κάνουν η Ιερά  Σύνοδος, αλλά με την υποχρεωτικότητα. Κι αυτό όχι ιδεολογικά, αλλά πρακτικά.

Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει ούτε ένας μητροπολίτης της Εκκλησίας της Ελλάδος που να θεωρεί πως αυτό το μέτρο μπορεί να εφαρμοστεί σε πανελλαδική μάλιστα κλίμακα, για τον απλό λόγο πως η Εκκλησία και κατ’ επέκταση οι ενορίες δεν έχουν ελεγκτικούς μηχανισμούς ή προσωπικό ώστε να μπορέσουν να υλοποιήσουν την κυβερνητική απόφαση.

«Ποιος θα κάνει τους ελέγχους;» είναι το πρώτο ερώτημα των μητροπολιτών αλλά και των προϊσταμένων των ναών. Οι επίτροποι είναι εθελοντές με εντελώς διαφορετικά καθήκοντα και η εικόνα που έχουν για τις προθέσεις τους δεν είναι διόλου θετική. Ήδη καθ΄όλη τη διάρκεια της πανδημικής διετίας υπήρξαν πολλές αρνήσεις και  παραιτήσεις  ακόμη, επιτρόπων που δεν επιθυμούσαν να μπουν στη διαδικασία ελεγκτή του εκκλησιάσματος ακόμη για την τήρηση του μέτρου της μάσκας, για μια σειρά από διαφορετικούς λόγους.

Το δεύτερο ερώτημα που τίθεται από την πλευρά της Εκκλησίας είναι «ακόμη κι αν γίνει ο έλεγχος από πλευράς επιτρόπων στις περιπτώσεις που υπάρξουν προστριβές και άρνηση συμμόρφωσης ποιος θα επιβάλει τον νόμο; Στην περιπτώσεις των βαριά αρνητών που δεν θα δεχθούν τον παραμικρό έλεγχο τι θα γίνεται; Θα καλείται η ΕΛ.ΑΣ για να προσάγει των ατίθασο πιστό μέσα από τον ναό την ώρα της Θ. Λειτουργίας ή των Μυστηρίων;

Οι παραπάνω λόγοι ήταν αυτοί που εξαρχής οδήγησαν την Σύνοδο να μιλήσει παραινετικά και όχι απαιτητικά αφού η Εκκλησία γνώριζε εξ’ αρχής πως δεν έχει ούτε τον μηχανισμό ούτε την γνώση για να επιβάλλει μια τέτοια απόφαση.

ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΕ ΚΑΜΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΜΑΞΙΜΟΥ

Καλά ενημερωμένες πηγές της Εκκλησίας της Ελλάδος, αποκάλυψαν στο orthodoxia.info πως δεν υπήρξε καμία ενημέρωση για την απόφαση της Κυβέρνησης προ του πρωθυπουργικού μηνύματος, με αποτέλεσμα τόσο ο Αρχιεπίσκοπος όσο και οι μητροπολίτες να ενημερωθούν για την νέα αυτή εξέλιξη από την τηλεόραση.

Η μη ύπαρξη ενημέρωσης από πλευράς Μεγάρου Μαξίμου θεωρείται πως δυσκολεύει ακόμη περισσότερο τα πράγματα αφού αυτή τη στιγμή εκτός από το σοκ που έχει προκαλέσει η ανακοίνωση, υπάρχουν και μια σειρά από πρακτικές παραμέτρους οι οποίες παραμένουν άγνωστες στην Εκκλησία.

Για παράδειγμα οι δειγματοληπτικοί έλεγχοι στους ναούς που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός πως θα γίνονται; Θα μπαίνουν ένοπλοι αστυνομικοί στους ναούς την ώρα της Θ. Λειτουργίας για να εξετάσουν τα πιστοποιητικά των πιστών; Θα τους περιμένουν στην έξοδο μετά το τέλος των ακολουθιών για να τους ελέγξουν;


Πηγή : orthodoxia.info

Τα κλειδιά του παραδείσου τα κρατάς εσύ ~ Τα κλειδιά της κόλασης τα κρατά ο Χριστός


  • Έκανε ο Θεός τον Παράδεισο για τους Δικαίους. Έκανε τον Άδη για τους αμαρτωλούς. Έκλεισε και τον Παράδεισο, έκλεισε και τον Άδη, αλλά τα κλειδιά του Άδη, τα κράτησε ο Ίδιος. Έτσι βλέπουμε στην Αποκάλυψη του Ιωάννη: «και έχω τας κλεις του θανάτου και του άδου» (Αποκ. 1,18). Τα κλειδιά του Παραδείσου, τα έδωσε στους Αποστόλους Του, στο πρόσωπο του Πέτρου: «και δώσω σοι τας κλεις της Βασιλείας των Ουρανών» (Ματθ. 16,19). Ενώ λοιπόν τα κλειδιά του Άδη, βρίσκονται στα χέρια του Ιδίου του Θεού, τα κλειδιά του Παραδείσου, τα εμπιστεύτηκε στα χέρια των ανθρώπων...
  • Αν θέλει ο άνθρωπος να κολαστεί στον Άδη, τα κλειδιά δεν τα έχει! Αν θέλει ο άνθρωπος να σωθεί, να πάει στον Παράδεισο τα κλειδιά του Παραδείσου, τα κρατάει!!! Τί σημαίνει όμως αυτό; Σημαίνει, ότι τούτο είναι το θέλημα του Θεού, να είναι δύσκολο να κολάζονται οι άνθρωποι και γι' αυτό δεν τους έδωσε τα κλειδιά του Άδη. Να είναι όμως εύκολο να σώζονται και γι' αυτό τους έδωσε τα κλειδιά του Παραδείσου: «και δώσω σοι τας κλεις της Βασιλείας των ουρανών». Γιατί όμως λέει: «και δώσω σοι τας κλεις»; «τα κλειδιά»; Δεν μπορούσε να πει απλώς: «το κλειδί»; Με ένα κλειδί, δεν ανοίγεται άραγε ο Παράδεισος; Τα κλειδιά είναι πολλών ειδών, αυτό θέλει να πει. Το κλειδί μπορεί να είναι χρυσό, μπορεί να είναι σιδερένιο, μπορεί να είναι και ξύλινο ακόμα. Το ξύλινο, είναι του φτωχού. Ο φτωχός με τη φτώχεια του μπορεί να «ανοίξει» τον Παράδεισο. Το χρυσό είναι του πλουσίου. Ο πλούσιος χρησιμοποιώντας σωστά τον πλούτο του, μπορεί να «ανοίξει» τον Παράδεισο, να σωθεί. Το σιδερένιο, ας πούμε ότι είναι όλες οι άλλες κατηγορίες των ανθρώπων, που δεν είναι ούτε πλούσιοι, ούτε φτωχοί. Και εκείνοι μπορούν να «ανοίξουν» τον Παράδεισο, να σωθούν. Ώστε εύκολα μπορεί να σωθεί και φτωχός και πλούσιος και κάθε άνθρωπος (και δύσκολα να κολαστεί)! O Xριστός ατενίζει από τα ύψη του Σταυρού όλους τους ανθρώπους της γης και λέει: «εν τω κόσμω θλίψιν έξετε, αλλά θαρσείτε εγώ νενίκηκα τον κόσμο»! (Ιωάν. 16,33) Ο Παράδεισος, είναι για όλους μας. Λίγη προσπάθεια χρειάζεται... 
  • (ΗλίαςΜηνιάτηςΕπισκόπου Κερνίκης και Καλαβρύτων, +1714)

Πνευματικέ, υπάρχει για μένα σωτηρία; Για σένα, αδελφέ μου; Για όλους υπάρχει σωτηρία


Στην Σκήτη της Αγίας Άννης κάπου ψηλά είχε την Καλύβη του ένας Πνευματικός. Πνευματικός κι΄αυτός, αλλά χωρίς την πείρα και την διάκρισι του παπα-Σάββα. Στο εξομολογητήριό του κατέφθασε κάποια φορά ενας βαρειά, πολύ βαρειά αμαρτωλός. Άλλος με τόσα μεγάλα κρίματα δεν του ξανάτυχε.Εκείνος, σωστός κάλαμος συντετριμμένος, άρχισε την εξαγόρευσι. Ο Πνευματικός καθώς τον άκουγε κυριεύθηκε από φρίκη. Αναταράχθηκαν τα σωθικά του. 

«Θεέ μου! Πω, πω,φρικαλεότητες!

 Τί ακούω! Τί σατανας είναι τούτος»!

Δεν πρόλαβε ο δυστυχής ν’ αποτελειώσει και ο Πνευματικός γεμάτος ταραχή:

— Σταμάτησε, του λέει. Έχω φρίξει. Θα χάσω το μυαλό μου. Δεν είναι ανθρώπινες αμαρτίες αυτές. Σατανικές είναι. Φύγε. Η συγχώρησι σου έλειψε! Φύγε. Δεν μπορώ άλλο να σε ακούω. Φύγε.Το μόνο που του είχε απομείνει στον κόσμο ήταν το έλεος του Θεού, αφού όμως και η πόρτα αυτή έκλεισε, δεν του απέμενε τίποτε. 

Αντικρύζοντας κάτω την θάλασσα σκεπτόταν την μόνη λύση: Να ορμήσει δηλαδή να πνιγεί. Να δώσει τέρμα στις τραγωδίες του...

Ο Θεός όμως είναι μεγάλος.

Στην κατάσταση αυτή τον είδε κάποιος Αγιαννανίτης, που έτυχε να είναι και γνώριμος.

—Ε! τί συμβαίνει; Πώς είσαι έτσι; Τί έχεις;
—Εκείνος δεν μιλούσε.
—Ε! τί έπαθες; Γιατί δεν μιλάς;

Με τα πολλά κατώρθωσε να μάθει τα καθέκαστα. Στενοχωρήθηκε, πικράθηκε η ψυχή του. Πώς να τον βοηθήσει ; Σκέφθηκε πως μία μόνο λύσις απέμενε, να τον οδηγήσει πάση θυσία στον παπα-Σάββα. Κουράσθηκε πολύ, αλλά στο τέλος νίκησε.
Σαν τον αντίκρυσε ο παπα-Σάββας κατάλαβε όλο του το δράμα. Ο αδελφός μου σκέφθηκε βρίσκεται στην άβυσσο. Για να τον ανεβάσω χρειάζεται να κατεβώ κι’ εγώ ως εκεί.

Πνευματικέ, υπάρχει για μένα σωτηρία;

— Για σένα, αδελφέ μου; Για όλους υπάρχει σωτηρία. Η ευσπλαγχνία του Θεού είναι πιο πλατειά από τον ουρανό και πιο βαθειά από την άβυσσο.

— Μπά! Για μένα τον αμαρτωλό δεν υπάρχει σωτηρία. Αδύνατον. Δεν υπάρχει για μένα.

— Για σένα; Αστείο. Αφού, να σκεφθείς, υπήρξε για μένα σωτηρία.

— Και τί αμαρτίες έκανες εσύ;

— Μεγάλες, πολύ μεγάλες αμαρτίες.

— Τί μεγάλες! Ποιος μπορεί να έχει φταίξει στον Θεόν σαν εμένα τον ταλαίπωρο!

— Και όμως! Νά, κάποτε δεν πρόσεξα, παρασύρθηκα κι’ έπεσα στην έξης αμαρτία.

Και ανέφερε εδώ ο παπα-Σάββας κάποια σοβαρή αμαρτία. Ο άλλος τότε σαν να ζωντάνεψε. Πήρε θάρρος.

— Α! Πνευματικέ μου, την αμαρτία αυτή έτσι ακριβώς την έχω κάνει κι’ εγώ.

— Κι’ εσύ; Μην ανησυχείς. Ο Θεός θα σε συγχωρέσει. Αρκεί που το ωμολόγησες.
Ο παπα-Σάββας προχώρησε με τον ίδιο τρόπο. Το τέχνασμα πέτυχε απόλυτα.

 Ξεθάρρεψε ο δυστυχής και παρουσίασε με κάθε ειλικρίνεια όλο τον θλιβερό κατάλογο των εγκλημάτων του. Του έδινε κουράγιο η ιδέα πως και ο Πνευματικός ήταν όμοιός του.

— Εγώ, του λέει στο τέλος ο παπα-Σάββας, μετανόησα και έκλαψα πικρά. Έχω δύο χρόνια τώρα που άλλαξα ζωή. Μου έβαλαν κανόνα να γίνω πνευματικός. Το έκανα κι΄ αυτό. Έκανα ελεημοσύνες. Έκανα νηστείες. Έγινα άλλος άνθρωπος.

— Κι’ εγώ, Πνευματικέ μου, μετανοώ μ΄ όλη μου την ψυχή. Και νηστείες και ό,τι άλλο μου πης θα το εφαρμόσω.

— Αφού αποφασίζεις ν’ αλλάξης ζωή, σκύψε να σου διαβάσω την συγχωρητική ευχή, να σου εξαλείψη ο Θεός όλες τις άμαρτίες.

Έπειτα από λίγο ένας άνθρωπος φτερούγιζε από χαρά, γιατί πέταξε από πάνω του δυσβάσταχτα φορτία. Συναντώντας στην Αγία Άννα τον γνωστό του:

— Μ’ έσωσες, του λέει. Έγινα άλλος άνθρωπος.

— Να δοξάζεις τον Θεόν.

— Καλός Πνευματικός. Καλός. Πονετικός. Μόνο που ο καημένος έκανε στην ζωή του χειρότερα από μένα.

Ο άλλος που μπήκε αμέσως στο νόημα:

Χειρότερα από σένα; Να γελάσω λίγο! Αυτός, Χριστιανέ μου, ζεί από μικρός στο Άγιον Όρος και είναι σωστός άγγελος. Γι’ αυτό αξιώθηκε να γίνει και ιερεύς.

Ο άλλος έμεινε άναυδος. Τί συνέβαινε; Με τις εξηγήσεις όμως που του έγιναν κατάλαβε το τέχνασμα της αγάπης. Δοκίμασε μεγάλη έκπληξι. Πράγματι έπειτα από το πλήγμα που του έφερε ο προηγούμενος Πνευματικός, δεν υπήρχε άλλος τρόπος να σωθεί από το χείλος της αβύσσου. Και από την στιγμή αυτή κορυφώθηκε μέσα του ένας απέραντος θαυμασμός και μία απεριόριστη αγάπη για τον υπέροχο αυτόν ιατρό και θεραπευτή των ψυχών.

Γιατί ο Χριστός είπε «Πίετε εξ’ αυτού πάντες» και δεν είπε και «Λάβετε φάγετε πάντες»

Σε κάθε Θεία Λειτουργία, κατά την Αγία Αναφορά, ο ιερέας, ευχαριστεί ιδιαιτέρα τον Θεό για την έλευση του Υιού του στον κόσμο, αλλά και για την παράδοση του Μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας.
Διηγείται μάλιστα και τα σχετικά με τον Μυστικό Δείπνο, επαναλαμβάνοντας τα ίδια λόγια του Κυρίου(Μτθ 26, 26-28) :

«…λάβετε φάγετε· τοῦτό ἐστι τὸ σῶμά μου…»

και «…πίετε ἐξ αὐτοῦ πάντες· τοῦτο γάρ ἐστι τὸ αἷμά μου…»

Κάποια στιγμή, βρέθηκαν κάποιοι «ευσεβείς» -ικανοί χειριστές της γλώσσας- και διαπίστωσαν ένα λάθος στη διατύπωση αυτών των λόγων και μάλιστα πρότειναν την «διόρθωσή τους».
Γιατί, έλεγαν, δε γίνεται ο Κύριος να είπε για το μεν Σώμα Του, «Λάβετε φάγετε», έτσι αορίστως (δηλαδή ούτε πόσοι ούτε ποιοί), και αμέσως μετά, να λέει για το Αίμα Του, «Πίετε εξ αυτού πάντες», προτρέποντας άπαντες να πιουν από τους παρόντες στον Μυστικό Δείπνο.

Πρότειναν, λοιπόν, είτε να απαλειφθεί εντελώς η λέξη «πάντες» από τη δεύτερη φράση, είτε να προστεθεί η ίδια λέξη και στην πρώτη φράση, και έτσι να υπάρξει «διόρθωση».

Όμως, υπήρχε περίπτωση να κάνει λάθος ο Κύριος, στην διατύπωση αυτή των λόγων Του; Ασφαλώς και όχι.
Γνώριζε πολύ καλά, ότι όλοι οι παριστάμενοι στον Μυστικό Δείπνο θα έπιναν από το Ποτήριο που τους έδωσε, αλλά δεν θα έτρωγαν όλοι.
Γιατί, ο Ιούδας τον άρτο δεν τον έφαγε, λένε οι ερμηνευτές, αλλά τον έκρυψε, (ή έφαγε μέρος και έκρυψε τον υπόλοιπο), για να τον δείξει στους Σταυρωτές Του ως αποδεικτικό στοιχείο και να τους πει: Ορίστε, κοιτάξτε, Αυτός λέει ότι αυτό το ψωμί είναι το Σώμα Του πράγμα που σημαίνει ότι είναι δεισιδαίμων, πλάνος, παραβάτης του Νόμου.
Όμως τον οίνον, δεν μπορούσε να τον κρύψει ούτε να τον πάρει μαζί του, επομένως ήπιε αναγκαστικά.
Να λοιπόν, για ποιο λόγο ο Κύριος δεν είπε το «όλοι» για τον άρτο ενώ το είπε μόνο για το ποτήριο.

Συναξαριστής υπό Ματθαίου Λάγγη, τόμος 13

Διακόσμηση Halloween στα γραφεία της Αρχιεπισκοπής Αμερικής ~ Μοντέρνα πράγματα.


Διακόσμηση στα γραφεία της Αρχιεπισκοπής Αμερικής!

Halloween (Χαλογουΐν) διακόσμηση στα γραφεία της Αρχιεπισκοπής Αμερικής! Φωτογραφία από την υποδοχή του  υπουργού Προστασίας του Πολίτη, Τάκη Θεοδωρικάκου, στα γραφεία της Αρχιεπισκοπής, από τον  Αρχιεπίσκοπο Αμερικής κ. Ελπιδοφόρο, το πρωί της Παρασκευής, 12ης Νοεμβρίου 202

Μοντέρνα πράγματα....

Επικίνδυνο μέρος το Άγιον Όρος για τον Πατριάρχη λόγο Covid ~ Απίστευτες αναρτήσεις



Το αλιεύσαμε στο facebook....Αυτά γράφουν για το Άγιο Όρος ρασοφόροι  υπερασπιστές του Πατριάρχη Βαρθολομαίου.


"Ο Μέγας Πατριάρχης μας, διαψεύδοντας τις Κασσάνδρες και ακυρώνοντας όσους θέλουν να δημιουργήσουν εκ νέου ζητήματα, θα πάει κανονικά στην Αθήνα για τις προς τιμήν Του εκδηλώσεις της Αγιωτάτης Εκκλησίας της Ελλάδος.
Λόγω της νέας έξαρσης της πανδημίας, όμως, ματαιώνεται για την ώρα η επίσκεψη στη Θεσσαλονίκη και στο Άγιο Όρος. Καλά κάνει. Εκεί, με τόσους ψεκασμένους αντιεμβολιαστές, είναι το πλέον επικίνδυνο μέρος πλέον... Δυστυχώς...
Ελπίζω να λάβουν το μήνυμα στο Άγιο Όρος όσοι επιμένουν στον αντιεμβολιαστικό παραληρηματικό παροξυσμό. Διότι αυτή η κίνηση του Πατριάρχου είναι ηχηρό "χαστούκι" και "άδειασμα", όπως φαίνεται και από την επίσημη ανακοίνωση...
________

ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΝ

Ἀνακοινωθέν

Μετά χαρᾶς ἀνακοινοῦται ὅτι ἡ Α.Θ.Παναγιότης ὁ Οἰκουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαῖος θά πραγματοποιήσῃ ἀπό 20ῆς μέχρι καί 25ης τρέχοντος μηνός Νοεμβρίου ἐπίσημον ἐπίσκεψιν εἰς Ἀθήνας, κατόπιν εὐγενοῦς προσκλήσεως τῆς Ἁγιωτάτης Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, διά νά συμμετάσχῃ εἰς τό Πανηγυρικόν Συλλείτουργον ἐπί τῇ μεγάλῃ Θεομητορικῇ ἑορτῇ τῶν Εἰσοδίων τῆς Θεοτόκου καί εἰς ἐπετειακάς ἐκδηλώσεις ἐπί τῇ συμπληρώσει τριακονταετοῦς συνεχοῦς Πατριαρχίας Αὐτοῦ ἐν τῷ πανσέπτῳ Οἰκουμενικῷ Θρόνῳ.

Λόγῳ τῆς ἐπιδεινουμένης ὑγειονομικῆς κρίσεως εἰς τήν εὐρυτέραν περιοχήν, μετατίθεται εἰς εὐθετώτερον χρόνον ἡ προγραμματισθεῖσα διά τήν 25ην ἕως τήν 29ην Νοεμβρίου ἐπίσκεψις τοῦ Παναγιωτάτου εἰς τήν Θεσσαλονίκην καί ἡ ἱεραποδημία Αὐτοῦ εἰς τό Ἅγιον Ὄρος. Διά τῆς ἀποφάσεως αὐτῆς ὁ Οἰκουμενικός Πατριάρχης ἐπιθυμεῖ νά ἀποστείλῃ μήνυμα πρός πᾶσαν κατεύθυνσιν περί τῆς ἀνάγκης ἐμβολιασμοῦ καί σεβασμοῦ τῶν προστατευτικῶν μέτρων κατά τοῦ κορωνοϊοῦ ὡς τῆς μόνης ἀσφαλοῦς ὁδοῦ διά τήν ὑπέρβασιν τῆς φονικῆς πανδημίας. Προσεύχεται δέ διά τήν ἀνάπαυσιν τῶν ψυχῶν τῶν θανόντων, διά τήν ταχεῖαν ἀποκατάστασιν τῆς ὑγείας τῶν ἀσθενούντων καί διά τήν ἄνωθεν ἐνίσχυσιν τῶν ἰατρῶν, τῶν νοσηλευτῶν καί πάντων τῶν ὑπευθύνων διά τήν ἀντιμετώπισιν τῆς παρούσης σκληρᾶς δοκιμασίας.

Ἐν τοῖς Πατριαρχείοις, τῇ 13ῃ Νοεμβρίου 2021

Ἐκ τῆς Ἀρχιγραμματείας τῆς Ἁγίας καί Ἱερᾶς Συνόδου

Μητροπολίτης Βαρσοβίας Σάββας : Κρίση και διχασμός έχει προκληθεί στην Ορθοδοξία


"Δείγμα της συνοδικότητας της Αγίας Ορθοδόξου εκκλησίας είναι η ενότητα της"

«Το θέμα του συνεδρίου είναι πολύ σημαντικό και επίκαιρο την παρούσα περίοδο, λαμβάνοντας υπόψη την κρίση, που έχει προκληθεί στην παγκόσμια Ορθοδοξία», επεσήμανε ο μητροπολίτης Βαρσοβίας και πάσης Πολωνίας Σάββας στο χαιρετιστήριο μήνυμά του προς τους διοργανωτές και τους μετέχοντες στο Διεθνές Συνέδριο «Η συνοδικότητα της Εκκλησίας: θεολογικές, κανονικές και ιστορικές διαστάσεις».

Η ημερίδα διεξήχθη την 11η Νοεμβρίου 2021 στη Λαύρα Κοιμήσεως της Θεοτόκου των Σπηλαίων του Κιέβου υπό την προεδρία του Μακαριωτάτου μητροπολίτη Κιέβου και πάσης Ουκρανίας Ονουφρίου.

«Το γεγονός της εμφανίσεως της λεγόμενης “Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ουκρανίας” αντί να θεραπεύσει τις θρησκευτικές αντιθέσεις στην Ουκρανία, τις ενίσχυσε και τις περιέπλεξε», διαπίστωσε ο Μακαριώτατος και συνέχισε: «Αντί της ενώσεως της κοινωνίας, σημειώθηκε διχασμός, ο οποίος εξήλθε των ορίων του λεγόμενου “ουκρανικού σχίσματος” και επηρέασε όλη την παγκόσμια Ορθοδοξία».

«Επομένως, χρειάζεται συνέχεια να υπενθυμίζουμε ότι το κύριο δείγμα της συνοδικότητας της Αγίας Ορθοδόξου Εκκλησίας είναι η ενότητά της. Είναι ζωντανή με την αφοσίωση στη δογματική διδασκαλία της Αγίας Εκκλησίας και συνεπώς δεν χωρά εκεί ο εκκλησιολογικός συμβιβασμός», ανέφερε στο μήνυμά του ο Μητροπολίτης Σάββας, εκφράζοντας την υποστήριξή του προς τον Προκαθήμενο και όλο το πλήρωμα της κανονικής Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας.

Υπηρεσία Επικοινωνίας του ΤΕΕΣ, 

με πηγή το Ενημερωτικό-Μορφωτικό Τμήμα της Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας

Μητροπολίτης Ιλαρίων : Ο Βαρθολομαίος δημιούργησε σχίσμα στο κανονικό έδαφος της Ρωσικής Εκκλησίας


Κατά τη διάρκεια της επισκέψεώς του στις ΗΠΑ στις 29 Οκτωβρίου 2021 ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίος δήλωσε ότι «σκασίλα του» αν η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία τον διέγραψε από τα δίπτυχα, κατηγορώντας τη Ρωσική Εκκλησίας για «αγνώμονα συμπεριφορά».

«Ενθυμούμαστε κάλλιστα από πού λάβαμε την ορθόδοξη πίστη, από την Κωνσταντινούπολη, μόνο, που δεν συμμετείχε σε αυτό ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως. Δεν λάβαμε από εκείνον ούτε την ορθόδοξη πίστη, ούτε κάτι άλλο καλό, αλλά το σχίσμα, το οποίο δημιούργησε στο κανονικό έδαφος της Εκκλησίας μας», απάντησε στις αξιώσεις αυτές ο πρόεδρος του ΤΕΕΣ μητροπολίτης Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνας συμμετέχοντας στην εκπομπή «Εκκλησία και κόσμος» του τηλεοπτικού δικτύου «Ρωσία 24».

Μιλώντας σε εκδήλωση στη Νέα Υόρκη, που οργανώθηκε από την Αρχιεπισκοπή του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως στις ΗΠΑ, ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος χρησιμοποίησε τη φράση «σκασίλα μου», που προέρχεται από την αργκό, επομένως προκάλεσε τον γέλωτα των μετεχόντων στην εκδήλωση, μεταξύ των οποίων ήταν πολλά μέλη της ελληνικής Ομογένειας με υψηλό κύρος στις ΗΠΑ. «Ακροατές του ήταν ακριβώς εκείνοι οι άνθρωποι, οι οποίοι επιχορηγούν τη δραστηριότητά του για την καταστροφή της παγκόσμιας Ορθοδοξίας και της Ρωσικής Ορθοδόξου Εκκλησίας. Το ότι “σκασίλα του” για τη Ρωσική Εκκλησία, θα έπρεπε και προηγουμένως να καταστεί φανερό, αλλά παλαιότερα το έκρυβε αυτό, ενώ τώρα ούτε καν το κρύβει», τόνισε ο επικεφαλής του ΤΕΕΣ.

«Υπό τον μανδύα της θεραπείας του σχίσματος ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος το νομιμοποίησε και τώρα προσπαθεί να εξαναγκάσει τους πάντες να αποδεχθούν την παράνομη και αντικανονική δράση του. Ούτε εμείς, αλλά ούτε και άλλες κατά τόπους Εκκλησίες δεν την αποδεχόμαστε, εκτός ορισμένων Εκκλησιών, οι οποίες την αποδέχθηκαν κάτω από την πίεσή του. Αυτοαποκαλείται μεγάλος αδελφός, ας είναι για εκείνες μεγάλος αδελφός, εμείς δεν χρειαζόμαστε “μεγάλο αδελφό”, για τον οποίο «σκασίλα» του για εμάς, τους ιερούς κανόνες και την ορθόδοξη ενότητα», δήλωσε ο Σεβασμιώτατος κ. Ιλαρίωνας.

Οι κεκοιμημένοι νιώθουν χαρά όταν ένας απόγονός τους είναι κοντά στον Θεό ~ Αγαπώ τον Χριστό


Το καλύτερο από όλα τα μνημόσυνα που μπορούμε να κάνουμε για τους κεκοιμημένους είναι η προσεκτική ζωή μας, ο αγώνας που θα κάνουμε, για να κόψουμε τα ελαττώματά μας και να λαμπικάρουμε την ψυχή μας. Γιατί η δική μας ελευθερία από τα υλικά πράγματα και από τα ψυχικά πάθη, εκτός από την
δική μας ανακούφιση, έχει ως αποτέλεσμα και την ανακούφιση
των κεκοιμημένων προπάππων όλης της γενιάς μας. Οι κεκοιμημένοι νιώθουν χαρά, όταν ένας απόγονός τους είναι κοντά στον Θεό. Αν εμείς δεν είμαστε σε καλή πνευματική κατάσταση, τότε υποφέρουν οι κεκοιμημένοι γονείς μας, ο παππούς μας, ο προπάππος μας, όλες οι γενεές.
«Δές τί απογόνους κάναμε!», λένε και στενοχωριούνται.
Αν όμως είμαστε σε καλή πνευματική κατάσταση, ευφραίνονται, γιατί και αυτοί έγιναν συνεργοί να γεννηθούμε και ο Θεός κατά κάποιον τρόπο υποχρεώνεται να τους βοηθήση. Αυτό δηλαδή που θα δώσει  χαρά στους κεκοιμημένους είναι να αγωνισθούμε να ευαρεστήσουμε
τον Θεό με την ζωή μας, ώστε να τους συναντήσουμε στον Παράδεισο
και να ζήσουμε όλοι μαζί στην αιώνια ζωή.

Επομένως, αξίζει τον κόπο να χτυπήσουμε τον παλαιό μας άνθρωπο,για να γίνει καινός και να μη βλάπτει πια ούτε τον εαυτό του ούτε άλλους ανθρώπους, αλλά να βοηθάει και τον εαυτό του και τους άλλους,είτε ζώντες είναι είτε κεκοιμημένοι.


(Λόγοι Παϊσίου, τόμος Δ΄, Οικογενειακή Ζωή, Εκδ. Ιερού Ησυχαστηρίου "Ευαγγελιστής Ιωάννης
ο Θεολόγος", σελ.279-280)

Κυριακή 14 Νοεμβρίου "Η παραβολή του σπλαχνικού Σαμαρείτη" ~ Ερμηνεία Ευαγγελικής περικοπής

Κυριακή Η΄ Λουκά

Παραβολή του σπλαχνικού Σαμαρείτη (Λουκ ι΄25-37)


Εις το Όνομα του Πατρός και του Υιού και Του Αγίου Πνεύματος.


Θέλω να προσέξετε δυο ή τρία πράγματα από την παραβολή του  Ευαγγελίου.

Εκεί λέγεται ότι κάποιος άνθρωπος πήγε από τα Ιεροσόλυμα στην Ιεριχώ. Στην Παλαιά Διαθήκη η Ιερουσαλήμ ήταν ο τόπος, όπου ζει ο Θεός, όπου προσκυνήθηκε, όπου Του προσεύχονταν οι άνθρωποι. Εκείνος ο άνθρωπος ήταν στο δρόμο κάτω στην κοιλάδα. Από τοβουνό τοβουνό, με θέα στον ουρανό, κατέβηκε εκεί, όπου περνάει η απλή ανθρώπινη ζωή.

Σ΄αυτό το δρόμο τον έπιασαν ληστές, πήρανε τα ρούχα του, τον χτύπησαν και τον άφησαν μισοπεθαμένο στο δρόμο. Πέρασαν τρεις άνθρωποι, ο ένας μετά τον άλλο. Και οι τρείς ήρθαν από εκεί, όπου ζει ο Θεός. Και οι τρεις προσκύνησαν τον Θεό και έκαναν τις προσευχές τους. Οι δύο από τους τρεις προσπέρασαν τον πληγωμένο. Στο Ευαγγέλιο λέγεται καθαρά, ότι ο ιερέας απλά τον προσπέρασε χωρίς να του δώσει σημασία. Ήταν ένας άνθρωπος καλά εξασφαλισμένος. Δεν μπορεί να τον αγγίξει – έτσι τουλάχιστον νόμιζε- η ανθρώπινη ανάγκη. Δεν είχε καταλάβει τίποτα από τις προσευχές που διάβαζε προς το Θεό, ο οποίος είναι η ίδια η Αγάπη. Μετά προσπέρασε ο επόμενος, ένας λευίτης, δηλαδή ένας άνθρωπος που γνωρίζει την Αγία Γραφή, αλλά, όπως φαίνεται, δεν γνώρισε τον Θεό. Πλησίασε το μισοπεθαμένο, τον κοίταξε μια στιγμή και μετά συνέχισε τον δρόμο του. Ο νους του ήταν απασχολημένος με ψηλότερα πράγματα από μια ανθρώπινη ζωή ή το πάθος ενός ανθρώπου.

Και τέλος πάντων ήρθε ένας άνθρωπος που τον περιφρονούσαν οι εβραίοι απλά για την ύπαρξή του. Όχι εξαιτίας κάποιων προσωπικών, ηθικών ή άλλων αδυναμιών, αλλά απλά γιατί ήταν Σαμαρείτης – ένας απόβλητος. Αυτός σταμάτησε, όταν είδε τον πληγωμένο, γιατί ήξερε τι σημαίνει να είσαι απόβλητος, να είσαι μόνος, πώς νιώθεις όταν σε προσπερνάνε με περιφρόνηση. Έσκυψε επάνω στον πληγωμένο και έκανε ό,τι μπορούσε για να ανακουφίσει τον πόνο του. Τον έφερε σ΄ένα ήσυχο μέρος, όπου μπορεί να αναρρώσει. Όλα τα έξοδα τα ανέλαβε αυτός. Όχι μόνο τα έξοδα για τον πανδοχέα, για να φροντίζει τον πληγωμένο, αλλά ξόδεψε το δικό του καιρό, την δική του φροντίδα και τη δική του καρδιά. Τον φρόντισε με όλους αυτούς  τους δυνατούς τρόπους, με τους οποίους και εμείς μπορούμε να φροντίζουμε τους ανθρώπους γύρω μας.

Σήμερα κι εμείς περάσαμε όλο το πρωί στην παρουσία του Θεού, εκεί, όπου είναι παρών. Ακούσαμε πώς η φωνή Του μας μίλησε για την αγάπη. Ομολογήσαμε ότι πιστεύουμε σ΄αυτό το Θεό, ο οποίος είναι η ίδια η αγάπη, τον Θεό που παρέδωσε στο θάνατο τον Μονογενή Του Υιό για να μπορεί ο καθένας από μας – όχι μόνο σαν ομάδα, όλοι μαζί, αλλά ο καθένας από μας – να αποκτήσει την σωτηρία. Σε λίγο θα φύγουμε από το ναό. Στη διάρκεια της ερχόμενης βδομάδας, ή μέχρι να ‘ρθούμε ξανά στην εκκλησία, θα συναντήσουμε πολλούς ανθρώπους. Θα τους φερθούμε όπως ο ιερέας ή ο λευίτης στην παραβολή; Θα φύγουμε από εδώ, σκεπτόμενοι όλα όσα έχουμε ακούσει και μάθει σήμερα, συγκινημένοι και χαρούμενοι και θα προσπεράσουμε καθέναν που θα βρεθεί στο δρόμο μας, γιατί φοβόμαστε ότι τα προβλήματά τους μπορούν να μας στερούν την ησυχία ή να οδηγήσουν το νου και την καρδιά μας μακριά από το θαύμα της συνάντησης με τον Θεό, από την παρουσία Του; Αν φερθούμε έτσι, τότε λίγο έχουμε καταλάβει (ή ίσως καθόλου) το Ευαγγέλιο, τον Χριστό και τον Θεό.

Και αν αναρωτηθούμε, όπως ο νεαρός ή ο νομοδιδάσκαλος: “Ποιος είναι ο πλησίον μου;“, η απάντηση του Χριστού είναι απλή: Αυτός, για τον οποίον πρέπει να είμαι πρόθυμος να παραμερίσω τα βαθιά συναισθήματα στην καρδιά μου και τις ψηλότερες σκέψεις, είναι ο καθένας. Κάθε άνθρωπος που χρειάζεται την βοήθειά σου, σε κάθε επίπεδο, έστω να του δώσεις απλά λίγο φαΐ ή ένα μέρος να κοιμηθεί, έστω να τον ακούσεις προσεκτικά ή να τον φροντίσεις θερμά ή να είσαι απλά φιλικός μαζί του.
Αν όμως, κάποια μέρα (αυτή η μέρα μπορεί να μην έρθει ποτέ, αλλά μπορεί να έρθει και κάθε στιγμή) απαιτηθεί από μας κάτι πιο μεγάλο, τότε πρέπει να είμαστε πρόθυμοι να αγαπάμε τον πλησίον μας, όπως μας το μαθαίνει ο Χριστός: πρόθυμοι να δώσουμε τη ζωή μας γι ᾽αυτόν. Το να δίνει κανείς τη ζωή του δεν σημαίνει να πεθάνει, αλλά να δώσει κάθε μέρα την φροντίδα σε όλους όσοι την χρειάζονται. Οι λυπημένοι χρειάζονται παρηγορία, οι χαμένοι στήριγμα, οι πεινασμένοι φαγητό, οι άστεγοι ρούχα, οι μπερδεμένοι μια λέξη που προέρχεται από εκείνη την πίστη, την οποία αντλούμε εδώ στην Εκκλησία και η οποία είναι η ζωή μας.

Τι συνέβη στην Κων/ Πόλη μετά την δεύτερη εξορία του αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου


Η απάντηση που έδωσε ο άγιος Νείλος ο Σιναΐτης στον Αυτοκράτορα Αρκάδιο

Λίγο καιρό μετά την δεύτερη εξορία του αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου μια σειρά από θεομηνίες έπληξε την Κωνσταντινούπολη.
Η φαντασία του αυτοκράτορα, όπως καλά κανείς αντιλαμβάνεται, δεν άργησε να ταραχθεί από το συνδυασμό αυτών των γεγονότων … η πόλη τραντάχτηκε επανειλημμένα από τόσο βίαιους σεισμούς, ώστε οι χρονογράφοι θεώρησαν καθήκον τους να τους συμπεριλάβουν στα βιβλία τους. Ταυτόχρονα καταιγίδες διαδέχονταν η μία την άλλη σε μικρά χρονικά διαστήματα. Κεραυνός έπεσε πολλές φορές στο χώρο μέσα από τα τείχη, ενώ χαλάζι τεράστιου μεγέθους κατέστρεφε σε αρκετά μίλια τα γύρω σπαρτά. Δεν χρειάζονταν περισσότερα, για να πείσουν τον αυτοκράτορα ότι η σφοδρή οργή του ουρανού αληθινά ξέσπασε εναντίον αυτού και των υπηκόων του. ’Έγραψε, λοιπόν, σε κάποιον ερημίτη αναγνωρισμένης αγιότητας, που κατοικούσε στο Όρος Σινά, για να ζητήσει τις πανίσχυρες, όπως έλεγαν, προσευχές του προς τον Θεό. Αυτός ο ερημίτης ονομαζόταν Νείλος και η Εκκλησία τον τιμά και σήμερα ως άγιο.

…Οι έρημοι της Αιγύπτου και της Συρίας δεν του άρεσαν. Ήταν πολύ πυκνοκατοικημένες από μοναχούς και πολύ κοντά στις πόλεις. Δεν σταμάτησε παρά στη μεγάλη έρημο της ’Αραβίας, σε μια από τις πλαγιές του όρους Σινα. Βρήκε εκεί λίγους αναχωρητές, που ζούσαν σκόρπιοι σε σπηλιές. Τους συγκέντρωσε και προσείλκυσε κι άλλους. Με χρήματα, που του έμειναν από την περιουσία του, έκτισε μια εκκλησία κι ένα μοναστήρι στην τοποθεσία που ονομαζόταν Βάτος, διότι εκεί είχε εμφανιστεί ο Θεός στον Μωυσή σε μια φλεγόμενη βάτο…

Ο Αρκάδιος, που τον γνώριζε από παιδί στην αυλή του πατέρα του, νόμισε ότι μπορούσε να προστρέξει σ’ αυτόν με εμπιστοσύνη, για να αποτρέψει την οργή του Θεού, που απειλούσε την αυτοκρατορική πόλη και τον ίδιο. Αλλά ο Νείλος αρνήθηκε να προσευχηθεί.


«Πως θέλεις», του απάντησε με άγια παρρησία, «να τολμήσω να προσευχηθώ για μια πόλη, που αξίζει την τιμωρία του Θεού για τις τόσες ένοχες πράξεις της, για μια πόλη, όπου το έγκλημα στηρίζεται στην εξουσία των νόμων και που εξόρισε τον μακάριο Ιωάννη, το στύλο της Εκκλησίας, το λύχνο της αλήθειας, τη σάλπιγγα του Κυρίου; Ζητάς να προσευχηθώ γι’ αυτήν; ’Αλλά το ζητάς από μια ψυχή πολύ συντετριμμένη από θλίψη για τα υπερβολικά κακά, που η πόλη διέπραξε». Του γράφει ακόμη σ’ άλλη επιστολή:

«Εξόρισες τον Ιωάννη, το λαμπρότερο φως της γης, εντελώς άδικα κι άφησες τον εαυτό σου πολύ επιπόλαια να παρασυρθεί από τις κακές συμβουλές κάποιων επισκόπων, που το πνεύμα τους δεν είναι υγιές. Συλλογίσου, λοιπόν, αναγνώρισε τουλάχιστον το σφάλμα σου και μετανόησε, διότι στέρησες την Εκκλησία από τις καθάριες και άγιες διδασκαλίες, που δεχόταν απ’ αυτόν».
Ο Αρκάδιος καθόλου δεν μετανόησε. 

Οι μάστιγες της φύσης κατευνάστηκαν κι ο αυτοκράτορας με τη συνηθισμένη αμεριμνησία του άρχισε ν’ ασχολείται ξανά με τις υποθέσεις του. Του ήταν γλυκύτερες οι κακές συμβουλές των κολάκων παρά οι σκληροί λόγοι, που έφθαναν από το Σινά. Σύντομα μάλιστα με τους νέους κυρίους του ξέχασε τη διακυβέρνηση της Ευδοξίας. Η καταδίωξη ατόνησε. ’Αλλά το πνεύμα του διωγμού, τα πάθη της ζήλιας και του μίσους εξακολουθούσαν να υποβόσκουν και να σπρώχνουν τον ανίσχυρο αυτοκράτορα στο δρόμο, όπου τον είχαν καταντήσει.


Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος Μεγαλομάρτυρας μετά τους διωγμούς, S.D.Amedee Thierry, Εκδόσεις ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΕΛΠΙΣ σελ. 304-306


Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος συκοφαντήθηκε, διώχθηκε, καθαιρέθηκε, αφορίστηκε και τελικά εξορίστηκε με τη συνεργασία της άθλιας τότε πολιτικής και εκκλησιαστικής ηγεσίας. 

Πειραιώς προς Βασιλακόπουλο: «Είστε ένας διάκονος του Θεού και της Αληθείας!

Πειραιώς προς Βασιλακόπουλο: «Είστε ένας διάκονος του Θεού !!

Την ώρα που η κορασίδα φτιάχνει τα μαλλιά της για να είναι όμορφη στην κάμερα και έχει πέσει βαρεμάρα στο στούντιο…

ΕΠΙΣΚΟΠΙΚΟΣ ΥΜΝΟΣ (ΑΝΑΝΕΩΤΙΚΟ ΜΑΣΑΖ ΓΙΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΕΙΚΟΝΑΣ) ΠΡΟΣ ΓΥΡΟΛΟΓΟ ΤΩΝ ΚΑΝΑΛΙΩΝ ΚΑΙ ΠΛΑΣΙΕ ΤΩΝ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΜΠΟΛΙΑ ΠΟΥ ΦΤΙΑΧΤΗΚΑΝ ΠΑΝΩ ΣΕ ΚΥΤΤΑΡΑ ΕΚΤΡΩΜΕΝΩΝ ΕΜΒΡΥΩΝ.

Εσείς είστε ένας διάκονος του Θεού, ένας διάκονος της Αληθείας! Δεν είστε απλώς ένας επιστήμων, είστε ένας μυσταγωγός της ανθρωπίνης ζωής! Η ανθρώπινη ζωή είναι δώρο πολύτιμο! Συνεπώς, αυτό το οποίο κάνετε είναι μία προσφορά υπερτάτη! Δεν είναι μία...

ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Σεβασμιώτατε πρέπει να σας ευχαριστήσουμε…

[Δεν μπορεί τώρα έχει πάρει φόρα.]

Είστε μύστης αγάπης και αυτό να ξέρετε μεταφυσικά ανάγεται στην αιωνιότητα! Δεν θα μείνει εδώ! Όλη αυτή η προσφορά που έχετε κάνει είναι ο στέφανος της ζωής σας και για όλους τους γιατρούς το λέω αυτό!

ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Μάλιστα…

[Τίποτα. Δεν σταματάει.]

Συνεπώς, σας σεβόμεθα, σας αγαπούμε και σας υπολειπτόμεθα και είμεθα ευγνώμονες σε σας…

ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ: Για τον κύριο Οικονόμου που βλέπει, Σεβασμιώτατε…

[Πάει… Συνεχίζει ακόμα αλλά δεν ακούγεται καλά.]

-https://www.youtube.com/watch?

Πηγή :

https://tasthyras.wordpress.com

Συμπαράσταση στον π. Στυλιανό Καρπαθίου που διώκεται~ Αρχιμ Σάββας Άγιορείτης


Την συμπαράσταση του εξέφρασε ο Αρχιμανδρίτης Σάββας Αγιορείτης στον π Στυλιανό Καρπαθίου που διώκετε από την Μητρόπολη Πειραιώς μετά τις δηλώσεις του


Δείτε την τηλεοπτική συνέντευξη που έδωσε ο π Στυλιανος στο Ανατρεπτικό δελτίο.





Ιερά Μητρόπολις Ελευθ/πόλεως "Αντιεμβολιαστές ιερείς δεν θα εξομολογούν"


Διαβάστε την απίστευτη εγκύκλιο της Μητρόπολις Ελευθερουπόλεως που καλει τους ιερείς σε εμβολιασμό εντός μιάς εβδομάδας και προσδίδει βαρύτατους χαρακτηρισμούς σε ιερείς που αποτρέπουν πιστούς, τους χαρακτηρίζει ανάξιους της ιεράς αποστολής τους, οι οποίοι θα τιμωρηθούν αυστηρά και θα στερηθούν την διακονία του εξομολογείν.


"Το σχίσμα είναι προ των πυλών"

Ηγούμενος Βαρθολομαίος: Αντιεμβολιαστες παίρνουν στον λαιμό τους μοναχούς

 

Συνέντευξη ηγουμένου Μονής Εσφιγμένου στο Mega για το θέμα των αρνητών του εμβολιασμού στο Άγιο Όρος

Δείτε τη σημερινή συνέντευξη του καθηγουμένου της Ιεράς Μονής Εσφιγμένου, αρχιμ. Βαρθολομαίου, στην εκπομπή Κοινωνία Ώρα Mega για το θέμα των κρουσμάτων κορωνοϊού και των αρνητών του εμβολιασμού στο Άγιο Όρος.

Μητροπολίτης Αντινόης: Λυπάμαι, ειλικρινά, που Αρχιερείς έφθασαν στο σημείο αυτό


ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΑΡΧΙΕΡΕΩΣ

Λυπάμαι που Αρχιερείς έφθασαν στο σημείο να απειλούν και να καταδιώκουν τους πιστούς ιερείς και πιστούς της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας.  

Ο ποιμένας οφείλει να καλεί τον κάθε άνθρωπο και ΟΧΙ να τον διώχνει η να απειλεί. Αυτός δεν είναι ποιμένας, αλλά "κλέφτης", όπως τον χαρακτηρίζει στο Ιερό Ευαγγέλιο ο ίδιος ο Κύριος μας Ιησούς Χριστός, οΥιόςκαιΛόγοςτουΘεού. Οι γνήσιοι ποιμένες της Εκκλησίας θυσιάζοντσι για το ποίμνιό τους. 

Στους πρώτους αιώνες είχαμε τους Ρωμαίους Αυτοκράτορες και την Ρωμαϊκή εξουσία ως διώκτες των Χριστιανών. Επακολούθησαν οι αιρετικοί που καταδιώκουν τους Ορθοδόξους. Κατόπιν, επακολούθησε η Οθωμανική Τουρκοκρατία που πίεζε αφόρητα τον Ελληνικό Λαό να εξισλαμισθεί. Τώρα, εμφανίστηκαν κάποιοι Αρχιερείς!

Σήμερα, δυστυχώς, και μετά λύπης μου το γράφω, έχομε κάποιους Αρχιερείς που εναντιώνονται στην ελεύθερη βουλή-συνείδηση των πιστών και τους κατατρέχουν. 

Φυσικά και πρέπει να προσέχουμε. Φυσικά και πρέπει να τηρηθούν τα υγειονομικά μέτρα (αποστάσεις και μάσκες), αλλά ΟΧΙ υποχρεωτικό εμβολιασμό.

Ο κάθε Έλληνας πολίτης είναι ελεύθερος να αποφασίσει για τον εαυτόν του. 

Δεν είναι έργο των Αρχιερέων να απειλούν τους συλειτουργούς ιερείς (με διακοπή μισθοδοσίας, λες και τους πληρώνουν από την τσέπη τους), η τους μοναχούς και πολύ περισσότερο τους πιστούς. 

Έργο των Αρχιερέων είναι το κάλεσμα όλων σε μετάνοια. Ο Αρχιερέας οφείλει να είναι η ζωντανή εικόνα του Χριστού. 

Εξ άλλου, είναι γνωστή η βιοτή και το φιλάργυρο ορισμένων υπερμάχων του εμβολιασμού. 

Οι Ορθόδοξοι πιστοί πιέζονται να εμβολιαστούν, γιατί δεν πιέζονται και οι λαθρομετανάστες που εισβάλλουν ανεξέλεγκτα μέσα στην Πατρίδα μας, την Ελλάδα;;; Που είναι αυτοί οι Αρχιερείς, να μιλήσουν και να βροντοφωνάξουν;;; Γιατί δεν μιλά η Σύνοδος της Ελλάδος να εμβολιαστούν και οι λαθρομετανάστες!!!

Ως προς το ζήτημα, εάν θα πρέπει να θεωρείται κανείς ΕΚΤΟΣ Εκκλησίας ή ως ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ, επειδή δεν έχει εμβολιαστεί! 

Εκείνος ο Αρχιερέας που εκστομίζει τέτοιες βλασφημίες, ΔΕΝ γνωρίζει την Ορθόδοξο Εκκλησιολογία. Η Εκκλησία δεν είναι περιουσία της γιαγιάς τους! Ξεχνούν, ότι και αυτοί πληρώνονται από τον Ελληνικό Λαό. 

Λυπάμαι, ειλικρινά λυπάμαι, που Αρχιερείς έφθασαν στο σημείο αυτό. 

Εύχομαι, να έχουμε όλοι ειλικρινή μετάνοια. Να προσέχουμε και ο καθένας, ας αναλάβει την ευθύνη του, ως ελεύθεροι πολίτες. 

Με σεβασμό και ειλικρινήν αγάπην Χριστού. 

+Ο Μητροπολίτης Αντινόης Παντελεήμων (Λαμπαδάριος, ο εκ Καλύμνου)
Εφησυχάζων Μητροπολίτης Πατριαρχείου Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής.

ΑΞΙΟΣ ~ΑΞΙΟΣ~ΑΞΙΟΣ !!

Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ: Σχισματικοί οι ιερείς που είναι κατά του εμβολίου

Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ: Σχισματικοί οι ιερείς που είναι κατά του εμβολίου

Σχισχματικούς χαρακτήρισε τους ιερείς που προτρέπουν τον κόσμο σε μη εμβολιασμό και δεν τηρούν τα μέτρα στις εκκλησίες, ο Μητροπολίτης Πειραιώς, Σεραφείμ μιλώντας στον ΣΚΑΪ και την εκπομπή «Καλημέρα». 

Όπως είπε η εκκλησία από την πρώτη στιγμή συμβούλεψε το ποίμνιό της ότι σε μια πανδημία, τείχος ανοσίας χτίζουμε με δύο τρόπους, είτε με την τεχνητή ανοσία με τον εμβολιασμό είτε με τη φυσική ανοσία, τη νόσηση. «Όμως η νόσηση εγκυμονεί τον μεγάλο κίνδυνο της διασωλήνωσης και του θανάτου. Άρα η τεχνητή ανοσία του εμβολιασμού είναι η κράτιστη μέθοδος για την επίτευξη του τείχους ανοσίας και την υπέρβαση της πανδημίας. Αυτό το διακήρυξε η εκκλησία από την πρώτη στιγμή», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Μητροπολίτης. 

Τόνισε δε ότι δεν υπάρχουν θρησκευτικοί λόγοι που αποκλείουν τον εμβολιασμό. «Το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι δε λειτουργούν οι θεσμοί της πατρίδας μας, δηλαδή η δικαιοσύνη, η αστυνομική αρχή, το ηλεκτρονικό έγκλημα κι έχουν αφήσει ανεξέλεγκτες ιστοσελίδες που διαδίδουν φοβερά πράγματα για τον εμβολιασμό. Όταν διαβάζει κανείς ότι 15χρονος μετά το εμβόλιο πέθανε από ανακοπή καρδιάς, συνέχεια ροή ψευδών πληροφοριών δημιουργούν το πρόβλημα των ανεμβολιάστων. Διαδίδουν τερατουργήματα χωρίς να έχουν τη γνώση», επισήμανε. 

Στο ίδιο πλαίσιο, σημείωσε ότι ζούμε σε μια εποχή που αποδομείται η αυθεντία και ο επιστήμων. «Σήμερα όλοι είναι ειδικοί  για όλα και αυτό αποτελεί το θράσος αγνοίας. Είναι απαραίτητο να αλλάξει η πορεία των πραγμάτων με την καταστολή των ψευδών ειδήσεων που πείθουν ανθρώπους αδαείς να δέχονται a priori ψεύδη και ιδεοληψίες», υπογράμμισε ο σεβασμιότατος  Σεραφείμ. 

Μάλιστα, πρόσθεσε ότι είναι ύβρις κατά του Θεού να αμφισβητείται η ιατρική επιστήμη, διότι στον λόγο του Θεού αναφέρεται ότι η ιατρική και τα φάρμακα έχουν εμπνευστεί στους ανθρώπους από τον Θεό. 

«Η εκκλησία είναι σώμα. Δεν είναι ανεξέλεγκτος χώρος. Δυστυχώς πολλοί δε δέχονται την εκκλησία. Η εκκλησία εκφράζεται από την Ιερά Σύνοδο κι όχι από τον κάθε ιερέα. Η ασέβεια στο σώμα της εκκλησίας και στην τάξη επιφέρουν συνέπειες. Αλλιώς οδηγούμεθα σε αναρχία και σχισματικές συμπεριφορές. Αυτοί που τα κάνουν αυτά  έχουν σχισματικές απόψεις, είναι εκτός του σώματος», τόνισε. 

Σε ό,τι αφορά στην προτροπή της Ιεράς Συνόδου να υποβάλλονται σε rapid test οι πιστοί για να πάνε στην εκκλησία, ο Μητροπολίτης Πειραιώς δήλωσε ότι οι ιερείς δεν μπορούν να κάνουν ελέγχους υπό την έννοια της αστυνομικής παρουσίας. Ωστόσο, τηρούν τα μέτρα, με τις ποσοστώσεις ανά τετραγωνικό μέτρο, συστήματα εξαερισμού και μάσκες, ενώ ιδιαίτερη βαρύτητα έδωσε και στη προσωπική ευθύνη των πιστών.  «Όσοι μπαίνουν στον ναό έχουν τεράστια προσωπική ευθύνη. Δεν μπορείς να είσαι ασθενής και να μπεις σε έναν χώρο λατρείας, συναθροίσεως, διότι τότε διασπείρεις μια νόσο και γίνεσαι εγκληματίας και φονεύς», σημείωσε.  

Πηγή: skai.gr