Πάτερ; γιατί εμείς δεν έχουμε την ενότητα που φαίνεται να έχουν οι μάρτυρες του Ιεχωβά;
Απίστευτο και όμως αληθινό – Η ΑΒ Βασιλόπουλος ανοίγει κατάστημα στο Άγιον Όρος
σ.σ. Διαβάζουμε και δεν πιστεύουμε στα μάτια μας! Τί δουλειά έχει στο Άγιον Όρος ένα ολόκληρο σουπερμάρκετ; Δίνοντας όμως λίγο προσοχή στην αρθρογραφία σχετικά με την πολεμική που διεξάγεται στο Αυτοδιοίκητο του Αγίου Όρους καταλαβαίνει κανείς ότι αρχίζει να υλοποιείται το σχέδιο μετατροπής του Περιβολιού της Παναγίας σε τουριστικό θέρετρο. Οι υπηρεσίες που παρέχονται στοχεύουν σε ένα ευρύτερο κοινό που δεν βλέπει το Άγιον Όρος όπως πρέπει να είναι αλλά ως τόπο αναψυχής και χαλάρωσης. Και όταν λέμε «ευρύτερο κοινό», μην το δένουμε κόμπο ότι θα είναι μόνο άντρες. Οι εχθροί της Ορθοδοξίας θα προσπαθήσουν στο μέλλον να σπάσουν το άβατο του Αγίου Όρους συμπεριλαμβάνοντας και τις γυναίκες.
Να υπενθυμίσουμε ότι η ΑΒ Βασιλόπουλος είναι από τις πρώτες εταιρείες που έβγαλε ομοφυλοφιλική διαφήμιση. Τί έχουν πάθει εκεί στην ‘Ιερά’ Επιστασία; Δεν υπάρχει επιτέλους ίχνος τσίπας πάνω τους; Φόβος Θεού δεν υπάρχει; Φραγμός δεν υπάρχει; Τα μηνύματα που μεταφέρουν με αυτήν τους την κίνηση δεν τα βλέπουν; Τί άλλο θα θυσιάσουν στον βωμό του χρήματος;
Σε άρθρο, το οποίο ασχολείται με τις οικονομικές επενδύσεις και τα αναμενόμενα κέρδη της φιλοΛΟΑΤΚΙ ΑΒ Βασιλόπουλος, θυγατρικής της Ολλανδικής Ahold Delhaize Group, αναφέρεται ότι το προσωπικό «θα προέρχεται από εργαζομένους στις Μονές του Αγίου Όρους»..
Σε άλλο άρθρο το οποίο επίσης ασχολείται κυρίως με τις επιχειρηματικές κινήσεις και τα κέρδη της εταιρείας ΑΒ Βασιλόπουλος, καθότι το οικονομικό κέρδος έχει γίνει πια θρησκεία στην κοινωνία μας, αναφέρεται ότι τους ζητήθηκε να ανοίξουν κατάστημα στις Καρυές. Εμείς αναρωτιόμαστε: Από ποιον τους ζητήθηκε και για ποιόν λόγο; Δεν βλέπει η ‘Ιερά’ Επιστασία ότι (και) αυτό αλλοιώνει τον σκοπό ύπαρξης και τον χαρακτήρα του Αγίου Όρους; Ακολουθεί χαρακτηριστικό απόσπασμα:
Το υποκατάστημα στις Καρυές
Συγκεκριμένα μέσω κατασκευαστικής εταιρείας με την οποία συνεργάζεται στη Βόρεια Ελλάδα, η αλυσίδα δέχθηκε αίτημα να ανοίξει σούπερ μάρκετ στις Καρυές, το διοικητικό κέντρο της μοναστικής πολιτείας.
Το μισθωμένο κατάστημα, περί τα 400 τ.μ. θα φιλοξενηθεί στο πάλαι ποτέ κελί του Αγίου Νικολάου (το λεγόμενο Σαμαράδικο) που ανήκει στην Ιερά Μονή Μεγίστης Λαύρας, όπου έχει κατασκευαστεί νέο κτίριο πολλαπλών χρήσεων.
Πλήρως ενταγμένο στον τόπο, το κτίριο διαθέτει επίσης κοιτώνες φιλοξενίας, εστιατόριο – καφέ, φυσικοθεραπευτήριο, κατάστημα με εκκλησιαστικά είδη και κατάστημα με οπτικά.
Διαμονή εργαζομένων
Μάλιστα η ΑΒ Βασιλόπουλος θα ενοικιάσει και κάποια από τα δωμάτια των πάνω ορόφων για τη μακροχρόνια διαμονή των εργαζομένων.
«Σήμερα χάθηκαν οι τρελλοί, χάθηκαν και οι άγιοι και υπάρχει μία τάξη, η τάξη των λογικών ανθρώπων. Ούτε μαγιά δεν έβγαλε αυτή η γενιά. Γνώρισα εκείνη την ευλογημένη ατμόσφαιρα γιατί αν δεν την γνώριζα, θα πέθαινα με καημό. Αυτό όμως με κάνει να πονάω για την σημερινή κατάσταση, όταν κάνω σύγκριση πως ήταν παλαιά τα πράγματα. Τότε γινόταν παρακίνηση στο καλό, στον αγώνα, τώρα γίνεται παρακίνηση στα κοσμικά πράγματα. Πονάω, όταν βλέπω έναν νερόβραστο μοναχισμό και μία ψεύτικη ευγένεια.», έλεγε ο Άγιος Παΐσιος.
Για ποιον λόγο θέλετε πατέρες να τραβήξετε του επισκέπτες στο Άγιον Όρος με πολυτέλειες; Τί είναι αυτά τα εστιατόρια και τα φυσικοθεραπευτήρια πατέρες; Μήπως θα έχουνε και πιλάτες και γιόγκα για τους επισκέπτες; Για να περάσουνε καλά και να ξανάρθουν! Μπορείτε να διανοηθείτε σε τί ανοίγετε την πόρτα πατέρες ή είστε τόσο αδαείς; Τί μήνυμα δίνετε στην κοινωνία πα-τέρες όταν ανοίγετε συνεργασία με μία εταιρεία η οποία προωθεί τη ομοφυλοφιλία;
Ο κερδοφόρος «θρησκευτικός τουρισμός», αυτή η μασονική καινοτομία, χρησιμοποιείται για να αλώσει ύπουλα την Ορθοδοξία. Η ‘Ιερά’ Επιστασία οδηγεί μετα απολύτου βεβαιότητος το Προπύργιο του Ορθόδοξου Μοναχισμού στην ανυπαρξία και θα πρέπει να δώσει λόγο σε όλους εμάς για αυτό που κάνει. Ο Άγιος Παΐσιος έλεγε προφητικά: «Θα δείτε, αυτές οι μεγάλες οικοδομές που χτίζουν μερικοί, αργότερα θα ερημώσουν. Και να πληρώνουν κάποιον δεν θα πηγαίνει να καθήσει εκεί. Μόνο θα παίρνουν υλικά για να φτιάχνουν άλλα Καλυβάκια».
«Τα κοσμικά πράγματα και το κοσμικό πνεύμα στην μοναχική ζωή φέρνουν την ερήμωση…», έλεγε. Και χρησιμοποιούσε ως παράδειγμα τον ερημωμένο μοναχισμό της Αιγύπτου: «Βρίσκουν σήμερα οι αρχαιολόγοι σε μοναχικά Κελλιά της Θηβαΐδος από την εποχή του αυτοκράτορος Ζήνωνος παραστάσεις ανάγλυφες με κυνήγια κ.λ.π. Όταν χάθηκε η απλότητα και άρχισαν οι μοναχοί να ασχολούνται με τέτοια, ήλθε η ερήμωση του μοναχισμού».
Σήμερα οι Μοναχοί αφήσανε τα κομποσχοίνια και ασχολούνται με εργοστάσια και τουριστικές επιχειρήσεις.
«Παρατηρείται σήμερα», έλεγε πάλι ο Άγιος Παΐσιος «μία επίδραση του κόσμου στον μοναχισμό. Αυτό είναι που λένε οι προφητείες ότι στους εσχάτους χρόνους οι μοναχοί θα γίνουν σαν τους κοσμικούς και οι κοσμικοί θα γίνουν σαν τους δαίμονες. … Ο κόσμος πρέπει να μιμείται εμάς τους μοναχούς στην πνευματική εξέλιξη και όχι να μιμούμαστε εμείς τον κόσμο στην κοσμική εξέλιξη».
Μάθετε πατέρες το χρέος σας από τον Άγιο Παΐσιο: «Έχουμε χρέος να κρατήσουμε την παράδοση, την απλότητα και την άσκηση για να βρουν κάτι και οι νεότεροι που θα΄ρθουν.» Εσείς τί θα αφήσετε στους νεόιτερους; Τα σούπερμάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος, τα εστιατόρια, τα φυσικοθεραπευτήρια και την ΛΟΑΤΚΙ ατζέντα;
ΓΚΡΕΜΟΤΣΑΚΙΖΟΜΑΣΤΕ. Ο Θεός να βάλει το χέρι Του.
Τα αποσπάσματα προέρχονται από το βιβλίο του Ιερομονάχου Ισαάκ «Βίος Γέροντος Παισίου του Αγιορείτου
Τας θύρας τας θύρας !!
(26 Σεπτεμβρίου) Η μετάσταση του Αγίου Ιωάννη του Θεολόγου – Ο αγαπημένος μαθητής του Ιησού
Προσευχή στην Παναγία την Εγκυμονούσα – Αγαπώ τον Χριστό –
Προσευχή στην Παναγία την Εγκυμονούσα
Παναγία Δέσποινα, Άχραντε Θεοτόκε Μαριάμ, του Ουρανού και γης Βασίλισσα και πάσης κτίσεως Κυρία΄ η συλλαβούσα εν γαστρί τον Κύριον ημών Ιησούν Χριστόν, ευδοκία του Πατρός και επελεύσει Πνεύματος του Παναγίου ΄η κυοφορήσασα ασπόρως εν τη κοιλία σου τον Σωτήρα και Λυτρωτήν του κόσμου, τον συντρίψαντα το κράτος του θανάτου ΄η διανοίξασα ημίν τας πύλας του Παραδείσου, τας κλεισθείσας δια την παρακοήν των πρωτοπλάστων΄ η την αράν της Εύας εξαλείψασα και τα δάκρυα αυτής εις χαράν μεταβαλούσα ΄η καρπογονήσασα ημίν την αιώνιον ζωήν, και των άφθαρτων αγαθών κοινωνούς ημάς ποιήσασα, τω ασπόρω τόκω σου.
Σου δεόμαθα και Σε παρακαλούμεν Αγαθή ΄επίδε επί τους δούλους σου, τους ελπίζοντας εις Σε και πεποιθότας τη ση ευσπλαγχνία και θαρρούντας τη προς Θεόν, Ον εκυοφόρησας, ισχυρά σου μητρική παρρησία.
Και τας μεν στείρας και ατέκνους κόρας χαροποίησον, τη καλή ελπίδι και τη υπομονή ταύτας στερεούσα.
Εν δε τω φόβω του Υιού σου στήριξον τας καρδίας αυτών, ίνα πιστώς επικαλούμεναι το άγιον σου Όνομα, αξιωθώσι συλλαβείν εν γαστρί και καλώς κυοφορήσαι της ευλογίας την δωρεάν.
Αξιώσον αυτάς εν σωφροσύνη και συνέσει διάγειν τον της κυοφορίας επικείμενον καιρόν, και φθάσαι αισίως εις την καλήν και επιθυμιτήν ώραν του προσδοκώμενου τοκετού.
Ευτέκνους αυτάς ποίησον εις δόξαν του Υιού σου και Θεού ημών, του την ζωήν χορηγούντος τοις ανθρώποις και τα πάντα λυσιτελώς ημίν οικονομούντος, προς το συμφέρον εκάστου.
Αύθις δε καλλιτέκνους ταύτας ποίησον, ίνα εν επιγνώσει της αληθείας αναθρέψωσι τα τέκνα αυτών και εν τω φωτί της πίστεως οδηγήσωσιν αυτά.
Όταν υπάρχουν Δάσκαλοι – Ο Τάκης ήταν ένα παιδί με ειδικές ανάγκες (Tου Θανάση Πολυζόπουλου)
Tου Θανάση Πολυζόπουλου
Όταν ήμουν στην Έκτη Δημοτικού έγινε κάτι μαγικό, γνώρισα τον Τάκη.
Ο Τάκης ήταν ένα παιδί με ειδικές ανάγκες, κάποια χρόνια μεγαλύτερος μου. Ήταν η μασκότ της περιοχής με την κακή, κάκιστη έννοια.
Τα παιδιά τον κορόιδευαν.
Οι μεγάλοι τον κορόιδευαν όλοι τον κορόιδευαν και τον περιγελούσαν κι έκαναν πλάκα με τον Τάκη.
Με τον τρόπο που μιλούσε ή προσπαθούσε να μιλήσει, με τις άναρθρες κραυγές του, με τις άτσαλες κινήσεις και τους μανιερισμούς του με το γέλιο του και το ορθάνοιχτο στόμα του.
Κι εκείνος γελούσε ακόμη περισσότερο προκαλώντας ακόμη περισσότερο κοροϊδίες και πειράγματα.
Ήταν 1η ημέρα στην Έκτη τάξη και θυμάμαι την μαμά του Τάκη να τον κρατά απ’ το χέρι σχεδόν άντρα και να μιλά με το δάσκαλο.
Έκλαιγε γοερά και θυμάμαι μια φράση που άκουσα στα κλεφτά:
“Θα γονατίσω εδώ μπροστά σας, να σας φιλήσω τα πόδια. Σας ικετεύω, σας παρακαλώ, σας παρακαλώ”.
Δεν το ήξερα τότε, μα έβλεπα μια Ικέτιδα.
Μετά ο Τάκης μπήκε στην τάξη με το δάσκαλο κι έγινε χαμός.
Γέλια, φωνές, λες κι ήρθε το τσίρκο.
Ο δάσκαλος δεν μας μάλωσε, δεν είπε τίποτε.
Έβαλε τον Τάκη να καθίσει στο πρώτο θρανίο και μας ανακοίνωσε πως κάθε λίγες ημέρες ένα παιδί απ’ όλους εμάς θα καθόταν δίπλα στον Τάκη και θα είχε την ευθύνη του, έτσι ώστε ο Τάκης να μην χάνει τα μαθήματα, να βρίσκει τα μολύβια και να μαζεύει τα πράγματα του, να έχει βοήθεια στο διάβασμα.
Φρίξαμε! Θα καθόμασταν μαζί με τον Τάκη; Μα ο Τάκης έχει σάλια. “Θα του μάθετε να τα σκουπίζει.” Μα ο Τάκης μας πειράζει, μας χτυπάει, μας ενοχλεί. “Θα σταματήσετε να τον πειράζετε, να τον χτυπάτε, να τον ενοχλείτε.” Μα ο Τάκης δεν ξέρει να διαβάζει καν. “Θα τον βοηθήσετε εσείς, να μάθει να διαβάζει…”
Κι έτσι εκείνη η τάξη στην 6η Δημοτικού εκείνη την αξέχαστη χρονιά ανέλαβε τον Τάκη.
Κάθισα κι εγώ μαζί του σαν ήρθε η σειρά μου και τον θυμάμαι τόσο χαρούμενο και γελαστό, τόσο γενναιόδωρο για τη βοήθεια, τόσο αγωνιστή και τόσο ευτυχισμένο για πρώτη φορά!
Θυμάμαι να προσπαθώ να τον κάνω να πει το όνομα μου κι όταν τα κατάφερε τι απίθανο ήταν εκείνο το χειροκρότημα και το άναρθρο δυνατό του γέλιο με το λαμπερό πρόσωπο θα μου μείνει αξέχαστο.
Στο τέλος της χρονιάς ο Τάκης είχε μάθει να διαβάζει, μάζευε τα πράγματα του, πάντα ερχόταν προετοιμασμένος για την επόμενη ημέρα και το πιο σημαντικό είχε φίλους.
Έπαιζε με τ’ αγόρια ποδόσφαιρο και με τα κορίτσια κυνηγητό κι αν και ήταν άτσαλος και αργός πάντα ήταν μαζί μας στα ομαδικά παιχνίδια.
Έκανε για πρώτη φορά παρέλαση, περήφανος κι όλοι τον χειροκροτούσαν παρόλο που έχανε το βήμα του, επιτέλους αποδεκτός μπροστά σε όλους εκείνους που τον είχαν σαν παιχνίδι.
Στο τέλος της χρονιάς ο Τάκης ήταν ο προστατευόμενός μας, κανείς δεν τον πείραζε, κανείς δεν τον ενοχλούσε, δεν ανεχόμασταν λέξη για εκείνον.
Ο Τάκης είχε γίνει από ιδιαίτερος ξεχωριστός. Σπάνιος, ήταν δικός μας και νιώθαμε κι εμείς ξεχωριστοί μαζί του.
Την τελευταία ημέρα στο σχολείο, θυμάμαι τη μαμά του Τάκη. Κρατούσε στα χέρια της τα χέρια του δασκάλου, είχε το πρόσωπό της κολλημένο σε εκείνα τα ντροπαλά του χέρια, τα φιλούσε κι έκλαιγε κι έκλαιγε με λυγμούς ψιθυρίζοντας ευχαριστώ, ευχαριστώ. Ήταν η τελευταία του χρονιά στο σχολείο η 6η Δημοτικού. Δεν πήγε ποτέ στο γυμνάσιο ο Τάκης.
Η μαμά μου ακόμη τον θυμάται και κλαίει. Ακόμη θυμόμαστε εκείνον το δάσκαλο τον καταπληκτικό εκείνο άνθρωπο που μας έκανε το μεγαλύτερο δώρο που μπορούσε να κάνει ένας δάσκαλος. Μας έκανε υπεύθυνους ανθρώπους. Δραγανίδης ήταν το όνομά του.
Δεν έχω γράψει ποτέ μου ονόματα μα θα κάνω μια εξαίρεση για αυτόν τον ξεχωριστό παιδαγωγό. Ο κ. Δραγανίδης νέος, ξανθός, μουσάτος, ψηλός, αδύνατος κι όμορφος, σαν τον Χριστό τον ίδιο.
Όπου κι αν είσαι δάσκαλε, καλή σου ώρα και σε ευχαριστώ!
Πώς έχει καταντήσει ετσι ο άνθρωπος !!Με αφορμή την σημερινή ομολογία του Σίμωνα Πέτρου
(24 Σεπτεμβρίου) Παναγία Μυρτιδιώτισσα εορτάζει ένα αιωνόβιο δέντρο η "Αγία Μυρτιά" στην Κρήτη
Τῇ (24ῃ) Σεπτεμβρίου ἀνάμνησης τῆς εὑρέσεως τῆς ἱερᾶς Εἰκόνος τῆς Παναγίας Μυρτιδιώτισσας
"Δεν θέλω ούτε ζωντανό να τον δω “ Ο κάκος λογισμός μιας μητέρας, σκοτώνει το παιδί της
Μια φορά τον επισκέφθηκε μια κοπέλα από τον δικό του τόπο να τον παρακαλέσει για βοήθεια. Δηλαδή, εκείνη είχε μείνει έγκυος με κάποιον άνθρωπο και τώρα παρακαλούσε αυτόν τον νεαρό να την παντρευτεί, επειδή οι γονείς και τα αδέλφια της είναι αυστηροί, κι όταν παρατηρήσουν ότι είναι έγκυος, δεν της απομένει τίποτε άλλο παρά να αυτοκτονήσει. Εκείνος δέχτηκε να υπογράψουν αυτό το συμβόλαιο γάμου, κι όταν γεννήσει και το παιδί αρχίσει να περπατά, αυτός θα πάρει τον δρόμο του, κι εκείνη τον δικό της.
Εφόσον αυτός ο τόπος ήταν μικρός, όλα γρήγορα διαδόθηκαν, και η μητέρα του δεν μπορούσε να το αντέξει. Ο πατέρας θεωρούσε πως η ζωή ανήκει στον γιό του και σε κανέναν άλλον και όχι στη μητέρα, η οποία δεν ήθελε ούτε να ακούσει για τον γιό της.” Δεν θέλω ούτε ζωντανό να τον δω “, ήξερε να πει η μητέρα.
Έτσι κι έγινε. Αυτός ο γιος τους μια φορά πήγαινε με την μηχανή μαζί μ’ έναν φίλο του και σκοτώθηκε. Ύστερα απ αυτό, ήρθε σε μένα αυτή η μητέρα θλιμμένη και με καημό. Εγώ της είπα:” Εσύ σκότωσες τον μοναχογιό σου. Βλέπεις πόσο δυνατές είναι οι σκέψεις σου; Είπες ότι δεν θέλεις να τον δεις ζωντανό, και να, αυτό πραγματοποιήθηκε “. Συχνά, ούτε οι γονείς δεν γνωρίζουν, αλλά για μας, τα παιδιά τους, εκείνοι έχουν δίκιο και πρέπει να τους ακούμε απόλυτα και τότε η ευλογία θα είναι πάνω τους.
Δυστυχώς, είναι λίγοι εκείνοι που σέβονται τους γονείς τους ως κάτι ιερό. Εγώ υπέφερα πολύ, επειδή συχνά κατέκρινα τον πατέρα μου, νομίζοντας ότι λίγο χρόνο περνά με τα παιδιά του. Αυτές οι σκέψεις μου προγραμμάτισαν τη ζωή μου και εξαιτίας αυτών υπέφερα πολύ. Στα χρόνια της κατοχής δύο φορές καταδικάστηκα σε θάνατο. Παλιότερα δεν γνώριζα γιατί γινόταν αυτό, αλλά, όταν συνήλθα, είδα ότι εγώ είμαι αυτός που προγραμμάτισατη ζωή μου...
Από το βιβλίο, του Γέροντα Θαδδαίου της Βιτόβνιτσας, «Όποιον σκέπτεσαι σ’ εκείνον ανήκεις», των εκδόσεων Πορφύρα, σελ 66-68.
Απόφαση ΣΟΚ – Η Βουλγαρία διώχνει τους Ρώσους ιερείς από το έδαφος της !! Αγαπώ τον Χριστό
Στις 21 Σεπτεμβρίου, οι βουλγαρικές αρχές διέταξαν τον προϊστάμενο της Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία Αρχιμανδρίτης Βάσιαν (Ζμέεφ) να εγκαταλείψει τη χώρα. Αυτό αναφέρει το Συνοδικό Τμήμα Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων (ΤΕΕΣ).
Μαζί με τον ηγούμενο, οι υπάλληλοι του Μετοχίου πρέπει να εγκαταλείψουν τη Βουλγαρία εντός είκοσι τεσσάρων ωρών. Οι αρχές της χώρας δήλωσαν ότι η παρουσία του κλήρου της Ρωσική Εκκλησία στη Βουλγαρία αποτελεί απειλή για την κρατική ασφάλεια.
Το υπουργείο ισχυρίζεται ότι"αυτά τα μέτρα επιβλήθηκαν σε σχέση με δραστηριότητες που στρέφονται κατά της εθνικής ασφάλειας και των συμφερόντων της Δημοκρατίας της Βουλγαρίας". "Οι ενέργειες αυτών των ατόμων σχετίζονται με την εφαρμογή διαφόρων στοιχείων της υβριδικής στρατηγικής της Ρωσική Ομοσπονδία να ασκήσει στοχοθετημένο αντίκτυπο στις κοινωνικοπολιτικές διαδικασίες στη Βουλγαρία υπέρ των ρωσικών γεωπολιτικών συμφερόντων", ανέφερε η Ρωσική Κρατική Υπηρεσία Εθνικής Ασφάλειας σε δήλωση.
Το Πατριαρχείο Μόσχας χαρακτήρισε την απέλαση των ιερέων "μια εξωφρενική πράξη που υπαγορεύεται από Ρωσοφοβικά κίνητρα και επιθυμία να διαγραφούν οι ένδοξες σελίδες της κοινής ιστορίας".
"Η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία διαμαρτύρεται έντονα για την αδικαιολόγητη απέλαση των εκπροσώπων της από τη Βουλγαρία. Η εκδίωξη του κλήρου, του οποίου η αποστολή είναι να υπηρετεί τον Θεό και τους ανθρώπους, να κηρύττει την ειρήνη και την αδελφοσύνη μεταξύ των λαών, είναι μια εξωφρενική πράξη που υπαγορεύεται από Ρωσοφοβικά κίνητρα και επιθυμία να διαγράψει τις ένδοξες σελίδες της κοινής ιστορίας της Βουλγαρίας και της Ρωσίας", αναφέρει ανακοίνωση που δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα του ΤΕΕΣ.
Όπως είπε νωρίτερα η ρωσική πρέσβειρα στη Βουλγαρία Ελεονόρα Μιτροφάνοβα, οι κληρικοί της Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία κλήθηκαν στην υπηρεσία μετανάστευσης, μετά την οποία τους έβαλαν σε ένα βαγόνι και τους πήγαν σπίτι για να μαζέψουν πράγματα, μετά θα τους πήγαιναν στην εκκλησία και μετά στα σύνορα με τη Σερβία.
Σύμφωνα με το ΤΑΣ, η Ρωσική Πρεσβεία δήλωσε ότι "οι βουλγαρικές αρχές έχουν λάβει αγενείς, κατάφωρες ενέργειες για να εκδιώξουν από τη χώρα τον πρύτανη της Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία στη Σόφια Αρχιμανδρίτη Βασιανό και δύο υπηρέτες της Εκκλησίας του Αγίου Νικολάου των Μύρων".
"Το βάναυσο μέτρο Αστυνομικής αυθαιρεσίας που έλαβαν οι βουλγαρικές αρχές αποσκοπεί στην υπονόμευση των παραδοσιακά φιλικών σχέσεων μεταξύ των δύο αδελφών εκκλησιών, με στόχο να στρέψουν τους αδελφικούς λαούς που συνδέονται με μια κοινή ιστορία και μια ενιαία πίστη ο ένας εναντίον του άλλου. Είμαστε σίγουροι ότι τα σχέδια των εμπνευστών αυτής της επιθετικής πράξης θα ηττηθούν. Τα Πατριαρχεία της Μόσχας και της Βουλγαρίας θα διατηρήσουν την αιώνια κοινότητά τους και δεν θα θυσιάσουν την ιστορική μνήμη των λαών μας", ανέφερε σε ανακοίνωσή της η ρωσική πρεσβεία.