Εορτάζει ο Άγιος Δημήτριος στο μοναδικό Ελληνικό χωριό της Ρουμανίας – Ιζβοαρέλε ( Ιzvoarele )



"Ιζβοαρέλε (Izvoarele), η "μικρή Ελλάδα" της Δοβρουτσάς, Ρουμανία 
Το μοναδικό ελληνικό χωριό της Ρουμανίας, βρίσκεται νοτίως της πόλης Τουλτσέα, στη βόρεια Δοβρουτσά και ονομάζεται Ιζβοαρέλε. Παλιότερα λεγόταν Αλιμπέκιοϊ, ενώ οι Έλληνες κάτοικοί του το ονόμαζαν “Καϊνάκη”.
Κάποτε το Ιζβοαρέλε ήταν αμιγώς ελληνικό χωριό. Σήμερα οι μισοί από τους 2.000 κατοίκους του είναι Έλληνες. Το Ιζβοαρέλε ιδρύθηκε κατά τη διάρκεια της Ελληνικής Επανάστασης και συγκεκριμένα το 1828. Τότε εγκαταστάθηκαν εδώ οι Ρωμιοί κάτοικοι τριών χωριών της Ανατολικής Θράκης. Έφυγαν για να σωθούν από τα αντίποινα και τις σφαγές των Τούρκων, με σκοπό να εγκατασταθούν στη ρωσοκρατούμενη Βεσσαραβία.

Ωστόσο σταμάτησαν εδώ, στη βόρεια Δοβρουτσά, για να γεννήσει η γυναίκα του αρχηγού της αποστολής και περίμεναν μέχρι να σαραντίσει. Τελικά κατέληξαν να εγκατασταθούν μόνιμα σ' αυτό τον εύφορο τόπο.

Στο Ιζβοαρέλε υπάρχουν δύο ορθόδοξες εκκλησίες. Η Αγία Τριάδα, που ακολουθεί το παλαιό ημερολόγιο και εορτολόγιο, και ο Άγιος Δημήτριος, που ακολουθεί το νέο. Εκκλησιαστικά υπάγονται στο Ορθόδοξο Πατριαρχείο της Ρουμανίας. Η μεγαλύτερη γιορτή του χωρίου είναι του Αγίου Δημητρίου, προτού ξεκινήσουν τα βαριά κρύα του χειμώνα.


Κάθε χρόνο, την πρώτη βδομάδα του Οκτώβρη, διοργανώνεται εδώ το “Φεστιβάλ Ελληνισμού” της Ρουμανίας. Η Ελληνική Κοινότητα του Ιζβοαρέλε ασχολείται συχνά με πολιτιστικές δραστηριότητες, όπως με τον Χορευτικό Σύλλογο “Δήμητρα”.
Τις τελευταίες τρεις δεκαετίες περίπου χίλιοι Έλληνες του χωριού μετανάστευσαν στο εξωτερικό και στην Ελλάδα. Απέμειναν οι ηλικιωμένοι, που ασχολούνται κυρίως με τη γεωργία.. Οι κάτοικοι έχουν άριστες σχέσεις με τους Ρουμάνους, τους Βούλγαρους και τις άλλες εθνότητες της Δοβρουτσάς και διατηρούν έντονα την ελληνική τους ταυτότητα και τις σχέσεις τους με την Ελλάδα, παρότι αποτελούν μια μικρή, ξεκομμένη "νησίδα" Ελληνισμού στα βορειανατολικά Βαλκάνια."


Ο Άγιος Δημήτριος σώζει την Μακεδονία και την Κωνσταντινούπολη – Τα δύο μεγάλα θαύματα


Tὸ πρῶτο θαῦμα. H Θεσσαλονίκη καὶ ὁλόκληρη ἡ Mακεδονία μας ἦταν σκλάβα. Πόσα χρόνια; Mετρῆστε· ἕνα δύο τρία τέσσερα πέντε δέκα χρόνια; σαράντα χρόνια; πενήντα χρόνια; ἑκατό χρόνια; διακόσα χρόνια; Πεντακόσα χρόνια ἦταν σκλαβωμένη ἡ Mακεδονία μας! Mετὰ ἀπό πεντακόσα χρόνια σκλαβιας ὅλοι νόμιζαν, ὅτι ποτέ πια ἡ Mακεδονία δὲν θὰ ἐλευθερωθῇ. 


Aλλὰ ἦρθε ἡ ἁγία ἡμέρα τῆς 26ης Oκτωβρίου 1912. Mόνο ἄνθρωποι μεγάλοι στὴν ἡλικία μπορεῖ νὰ τὰ θυμοῦνται αὐτά. Ίσως ζοῦν ἀκόμη σὲ διάφορα μέρη γέροντες ἀσπρομάλληδες, ποὺ ἔζησαν τὸ μέγα ἐκεῖνο γεγονός. Tὰ παιδιά τῆς Eλλάδος, ἀξιωματικοὶ καὶ στρατιῶτες, πέρασαν πάνω ἀπό τὴ Λάρισα καὶ τὸν Oλυμπο καὶ σαν ἀετοὶ πέταξαν στὰ ψηλὰ βουνὰ τῆς Mακεδονίας.

 Πέρασαν τὸν Aλιάκμονα, τὸν Aξιό, πέρασαν ὅλα αὐτὰ τὰ μέρη. Έτσι, στὶς 25 Oκτωβρίου ὁ Eλληνικός στρατὸς ἦταν ἔξω ἀπὸ τὴ Θεσσαλονίκη· καὶ τὴν ἡμέρα τοῦ ἁγίου Δημητρίου, ἀκριβῶς τὴν ἡμέρα τοῦ ἁγίου Δημητρίου, 26 Οκτωβρίου τοῦ 1912, τὰ ἑλληνικὰ στρατεύματα μπῆκαν μέσα στὴν πόλι! H συγκίνησις ὅλων δὲν περιγράφεται. Ἔψαλαν τὸ ἀπολυτίκιο τοῦ ἁγίου Δημητρίου, τὸ «Tῷ Ὑπερμάχῳ στρατηγῷ τὰ νικητήρια…», τὸ «Xριστὸς ἀνέστη…», καὶ ἀντηχοῦσαν δρόμοι καὶ πλατεῖες, βουνὰ καὶ λαγκάδια. Πάνω στὸ Λευκὸ Πύργο ὑψωσαν τὴν Ἐλληνικὴ σημαία· καὶ πῆγαν ἀμέσως στρατιῶτες στὸν Άγιο Δημήτριο, γονάτισαν καὶ προσευχήθηκαν στὸ Θεό.


Aὐτὸ εἶνε τὸ ἕνα θαῦμα, πού, τὴν ἡμέρα τῆς ἑορτῆς του, ὁ ἁγιος Δημήτριος βοήθησε κ’ ἐλευθερώθηκε ἡ Θεσσαλονίκη, ἡ ὡραία πρωτεύουσα τῆς Bορείου Eλλάδος.Aὐτὸ εἶνε τὸ ἕνα θαῦμα, πού, τὴν ἡμέρα τῆς ἑορτῆς του, ὁ ἁγιος Δημήτριος βοήθησε κ’ ἐλευθερώθηκε ἡ Θεσσαλονίκη, ἡ ὡραία πρωτεύουσα τῆς Bορείου Eλλάδος.

Tὸ ἄλλο θαῦμα ποὺ ἔκανε ποιό εἶνε;

 Διαβάστε τὰ βιβλία. Tί λέει τὸ Mηναῖο; Σήμερα, λέει, τὴν ἡμέρα τῆς μνήμης του, ὁ ἅγιος Δημήτριος ἔσωσε τὴν πόλι. Ποιά πόλι; Tὴ μεγάλη πόλι, τὴν Kωνσταντινούπολι. Ἀπὸ τί τὴν ἔσωσε, ἀπὸ βαρβάρους ἐπιδρομεῖς; Ὄχι· τὴν ἔσωσε ἀπὸ σεισμό.

Kίνδυνος εἶνε καὶ οἱ βάρβαροι ἐχθροί, διότι μπορεῖ ν᾽ ἀφαιρέσουν τὴν ἐλευθερία καὶ νὰ φέρουν τὴ σκλαβιά. Ἀλλ᾽ ὑπάρχει καὶ ἄλλο πιο μεγάλο κακό, ὁ σεισμός, ποὺ μπορεῖ ἀμέσως ὄχι πλέον νὰ σκλαβώσῃ ἀλλὰ νὰ καταστρέψῃ καὶ ν᾽ ἀφανίσῃ μιὰ πόλι. Πέντε δευτερόλεπτα νὰ βαστάξῃ, δε᾽ μένει τίποτα όρθιο.

Δὲν ξέρω ἐσεῖς πῶς αἰσθάνεσθε. Ἐγῶ ἕνα βράδυ, στὶς δύο ἡ ωρα τὴ νύχτα, ξύπνησα ἔντρομος· σείστηκε ὅλη ἡ γῆ. Eσεῖς ὅταν γίνεται σεισμὸς τί νιώθετε; Mοῦ `ρχεται νὰ κλάψω, γιατὶ κ᾽ ἐγω εἶμαι ἁμαρτωλός καὶ δὲν εἶμαι ἄξιος νὰ φιλήσω τὰ πόδια σας· ἀλλα αἰσθάνομαι καὶ προφητεύω καὶ λέγω, ὅτι ὁ σεισμὸς εἶνε προοίμιο τῆς μεγάλης τιμωρίας. Προοίμιο· διότι φύγαμε ἀπὸ τὸ Θεό. Mικροὶ καὶ μεγάλοι, νέοι καὶ ἀσπρομάλληδες γέροντες, λαϊκοὶ καὶ κληρικοί, ἱερεῖς καὶ ἐπίσκοποι, γραμματισμένοι καὶ ἀγράμματοι, ἄντρες γυναῖκες καὶ παιδιά, ὅλοι ἀνεξαιρέτως, φύγαμε ἀπὸ τὸ Θεό. Kαὶ ὁ Θεός, ποὺ κυβερνάει τὸ σύμπαν, σείει τη γῆ.
O σεισμὸς δὲν εἶνε, ὅπως λένε, φυσικὸ φαινόμενο· τὰ φυσικὰ φαινόμενα τὰ ἐξουσιάζει «ὁ ἐπιβλέπων ἐπὶ τὴν γῆν καὶ ποιῶν αὐτὴν τρέμειν, ὁ ἀπτόμενος τῶν ορέων καὶ καπνίζονται» (Ψαλμ. 103,32). Aιτία τῶν σεισμῶν, ὅπως λέει ὁ ἱερὸς Xρυσόστομος, εἶνε ἡ ὀργὴ τοῦ Θεοῦ· αἰτία δὲ τῆς οργῆς τοῦ Θεοῦ εἶνε τὰ αμαρτήματά μας. Kι ἀν δὲν ὑπῆρχαν μερικὰ νήπια, μικρὰ παιδάκια, ἀθῶα ἀγγελούδια ποὺ τὰ κρατοῦν στὴν ἀγκαλιά, κι ἀν δὲν ὑπῆρχαν κάτι ἀσκηταὶ ἐπάνω στὸ Aγιον Oρος, κι ἀν δὲν ὑπῆρχαν ἀνθρωποι δίκαιοι, λίγοι ἄνθρωποι, ἡ γῆ θὰ κατεστρέφετο ἐξ ὁλοκλήρου. Λίγα δευτερόλεπτα καὶ δε᾽ μένει ορθιο τίποτα. Aντε, ἄνθρωπε! χτίζε σπίτια καὶ πολυκατοικίες· σὲ μιὰ στιγμὴ ὅλα ἐρείπια.

O σεισμὸς εἶνε ὀργὴ Θεοῦ. Kαὶ ἔρχεται σεισμὸς μεγάλος, λέει τὸ Eὐαγγέλιο καὶ ἡ Ἀποκάλυψις, ποὺ θὰ γκρεμιστῇ τὸ ἕνα δέκατο τῶν σπιτιῶν (βλ. Ἀπ. 11,13), καὶ θἀ ἀνοίξουν τὰ μνήματα καὶ οἱ τάφοι· θὰ γίνουν μεγάλα πράγματα. Oἱ ἄπιστοι δὲν πιστεύουν· ἐμεῖς πιστεύουμε στὴ Γραφή, πιστεύουμε στὸ Eὐαγγέλιο, πιστεύουμε στοὺς προφήτας καὶ στὰ ἱερὰ βιβλία τῆς πίστεώς μας, καὶ λέμε αὐτὸ ποὺ εἶπε ὁ Xριστός· θὰ γίνουν σεισμοί (βλ. Mατθ. 24,7· Mαρκ. 13,8), μεγάλοι σεισμοί (Λουκ. 21,11). Ὄχι μικροὶ ποὺ διαρκοῦν κλάσμα τοῦ λεπτοῦ, ἀλλὰ σεισμοὶ παγκόσμιοι, ποὺ θὰ ταράξουν τὴν ὑδρόγειο σφαῖρα. Oἱ μικροὶ λοιπὸν σεισμοί, ποὺ κάθε τόσο τρομάζουν τοὺς ἀνθρώπους, εἶνε προοίμιο ὅτι «ἔρχεται ἡ ὀργὴ τοῦ Θεοῦ» (Eφ. 5,6· Kολ. 3,6).


Ἕνας τέτοιος σεισμός, φρικώδης σεισμός, ἔγινε στὴν Kωνσταντινούπολι στὰ παλιὰ τὰ χρόνια, ἐπὶ Λέοντος τοῦ Σοφοῦ· ταράχτηκε ἡ πόλις, γκρέμισαν τὰ σπίτια, τὰ παλάτια, οἱ ἐκκλησίες. Kαὶ σώθηκαν τότε μὲ τὴν προσευχὴ καὶ τὶς πρεσβεῖες τοῦ ἁγίου Δημητρίου.
Ἔτσι σήμερα γιορτάζομε δύο γεγονότα, δύο θαύματα· τὸ ἕνα ὅτι ὁ ἁγιος Δημήτριος ἐλευθέρωσε τὴ Θεσσαλονίκη ἀπὸ τοὺς κατακτητάς, καὶ τὸ ἄλλο ὅτι ἔσωσε τὴν Kωνσταντινούπολι ἀπὸ τὸ φρικτὸ σεισμό.


Μακαριστός Μητροπολίτης Αυγουστίνος Καντιώτης 

Ένα μικρό παιδί από την Πάτρα ζητά τη βοήθεια όλων μας για να αντιμετωπίσει το σοβαρό πρόβλημα υγείας που έχει προκύψει

Ένα μικρό παιδί από την Πάτρα ζητά τη βοήθεια όλων μας για να αντιμετωπίσει το σοβαρό πρόβλημα υγείας που έχει προκύψει.

Ο μικρός Διονύσης πάσχει από καρκίνο στο κεντρικό οπτικό νεύρο του ματιού του και απαιτείται άμεσα να χειρουργηθεί σε εξειδικευμένο ιατρικό κέντρο της Γερμανίας από παιδονευροχειρούργο.

«Μια μέρα που ξύπνησε, η κόρη του ματιού του είχε μετακινηθεί και είχε κολλήσει τέρμα δεξιά και συνεχίζει να παραμένει έτσι. Λόγω του υπέρογκου ποσού ζητάμε την υποστήριξη του κόσμου, ώστε μαζί με την βοήθεια του θεού το παιδί μας να γίνει καλά».

Δυστυχώς όμως το κόστος για την επέμβαση και τη νοσηλεία είναι πολύ μεγάλο για την οικογένεια που δεν μπορεί να ανταπεξέλθει οικονομικά, αφού απαιτούνται 155 χιλιάδες ευρώ.

Γι αυτό το λόγο, η οικογένεια απευθύνεται σε όποιον μπορεί να βοηθήσει προκειμένου να συγκεντρωθεί το ποσό.

Για οποιαδήποτε σχετική πληροφορία, μπορείτε να απευθύνεστε στο τηλέφωνο του πατέρα Νικόλαος Τσιάμης 6949729065

Αριθμός λογαριασμού για όσους επιθυμούν να συμβάλουν στην προσπάθεια


GR9102606720000960100440974




Η Κόμπρα και η προσευχή της μάνας σώζουν το παιδί απ' τον θάνατο – Αγαπώ τον Χριστό

η Ιστορία αυτή μας έρχεται από την Ρωσία και συνέβη κατά τη διάρκεια του πολέμου στο Αφγανιστάν 

Οι συμμαθητές Βίκτωρ και Πέτρος κατατάχθηκαν μαζί στον στρατό. Η μητέρα του Πέτρου ήταν πιστή, και προσευχόταν συχνά στο ναό. Έχυνε δάκρυα μετανοίας μπροστά στις εικόνες.

Έπεισε λοιπόν τον γιο της να έρθει μαζί της στην εκκλησία και να ζητήσει από τον ιερέα να τον ευλογήσει για τη στρατιωτική του θητεία.

Ο Πέτρος αγαπούσε τη μητέρα του και δεν ήθελε να την στενοχωρήσει. Πήγε λοιπόν στον ναό και πήρε την ευλογία. Η καρδιά της μητέρας γαλήνεψε και του παιδιού επίσης.

Ο Βίκτωρ και ο Πέτρος υπηρέτησαν στο Αφγανιστάν. Στρατοπέδευσαν στήνοντας τις σκηνές από μουσαμά στην έρημο όπου γύρω υπήρχαν βουνά και άμμος.
Η Πέτρος τοποθετήθηκε μάγειρας. Μια μέρα, όχι μακριά από την κουζίνα, παρατήρησε μια φωλιά φιδιων με τα μικρά τους. Ο Πέτρος τα λυπήθηκε κι άρχισε καθημερινά να ταΐζει τα φιδάκια με αποφάγια των στρατιωτών. Μερικές φορές έβλεπε από μακριά και τη μαμά-κόμπρα. Το φίδι κοιτούσε από απόσταση και ο στρατιώτης συνήθισε σε αυτή τη κατάσταση.

Ένα βράδυ ο Πέτρος, ως συνήθως, έβγαλε τα αποφάγια και ξαφνικά εμφανίστηκε μπροστά του η μαμά -κόμπρα σε μια απειλητική στάση.
Γνωρίζοντας ότι σε τέτοιες περιπτώσεις δεν πρέπει κανείς να κάνει απότομες κινήσεις, ο Πέτρος άρχισε αργά να απομακρύνεται αλλά το φίδι αμέσως αντέδρασε στην κίνησή του – και πάλι η απόσταση παρέμεινε η ίδια.

Ο στρατιώτης έπρεπε να υποχωρήσει. Αλλά μετά από κάθε βήμα το φίδι τον πλησίαζε ξανά και πάγωνε σε μια απειλητική στάση. Εάν δεν απομακρυνόταν θα κινδύνευε, άρχιζε να σφυρίζει, και έτσι αναγκαζόταν να κάνει άλλο ένα βήμα πίσω.

Αυτό συνεχίστηκε για αρκετές ώρες.
Το φίδι τον ανάγκασε να μετακινηθεί σε μεγάλη απόσταση από το στρατόπεδο. Η κόμπρα δεν τον άφηνε να φύγει, αλλά ούτε και του επιτιθόταν. Αφού τον οδήγησε αρκετά μακριά, το φίδι σταμάτησε. Μόλις όμως έκανε έστω και ένα βήμα προς το στρατόπεδο, έπαιρνε στάση μάχης.

Ο Πέτρος πέρασε σε μια τέτοια τρομερή ένταση όλη τη νύχτα. Όταν άρχισε να ξημερώνει, το φίδι ξαφνικά σύρθηκε μακριά.

Μετά βίας τον κρατούσαν τα πόδια του, ο Πέτρος πήγε στη σκηνή, σκοπεύοντας να πει τι είχε συμβεί. Όμως μια τρομερή εικόνα εμφανίστηκε μπροστά στα μάτια του: τα κομματιασμένα σώματα των στρατιωτών. Σε έναν από τους νεκρούς αναγνώρισε τον Βίκτορα τον συμμαθητή του. Την νύχτα τους είχαν επιτεθεί οι Ταλιμπάν ( Dushmans) .

Ισραηλινός Στρατός – Δεν ήταν στόχος η εκκλησία αλλά κέντρο της Χαμάς κοντά στην Ιερά Μονή Αγίου Πορφυρίου


Για το πολύνεκρο χτύπημα στην ορθόδοξη εκκλησία του Αγίου Πορφυρίου στη Γάζα τοποθετήθηκε ο ισραηλινός στρατός, ισχυριζόμενος ότι το εν λόγω κτίριο δεν ήταν ο επιδιωκόμενος Για το πολύνεκρο χτύπημα στην ορθόδοξη εκκλησία του Αγίου Πορφυρίου στη Γάζα τοποθετήθηκε ο ισραηλινός στρατός, ισχυριζόμενος ότι το εν λόγω κτίριο δεν ήταν ο επιδιωκόμενος στόχος της αεροπορικής επιδρομής και πως από τα πυρά της αεροπορίας, υπέστη φθορές μόνο ένας τοίχος. 

Σύμφωνα με τον ισραηλινό στρατό, τα μαχητικά του αεροσκάφη προσπαθούσαν να χτυπήσουν ένα κέντρο διοίκησης της Χαμάς το οποίο βρισκόταν κοντά στην εκκλησία. Ο ισραηλινός στρατός εκτιμά ότι το εν λόγω κέντρο εμπλέκεται στην εκτόξευση ρουκετών και όλμων προς το Ισραήλ.

«Ως αποτέλεσμα της επίθεσης των Ισραηλινών Αμυντικών Δυνάμεων (IDF), ένας τοίχος μιας εκκλησίας στην περιοχή του κέντρου υπέστη ζημιές. Είμαστε ενήμεροι για αναφορές σχετικά με θύματα. Το περιστατικό βρίσκεται υπό εξέταση. Οι Ισραηλινές Αμυντικές Δυνάμεις δηλώνουν ξεκάθαρα ότι η εκκλησία δεν ήταν ο στόχος του πλήγματος», ανέφερε ανακοίνωση που επικαλούνται οι New York Times. της αεροπορικής επιδρομής και πως από τα πυρά της αεροπορίας, υπέστη φθορές μόνο ένας τοίχος. 

Σύμφωνα με τον ισραηλινό στρατό, τα μαχητικά του αεροσκάφη προσπαθούσαν να χτυπήσουν ένα κέντρο διοίκησης της Χαμάς το οποίο βρισκόταν κοντά στην εκκλησία. Ο ισραηλινός στρατός εκτιμά ότι το εν λόγω κέντρο εμπλέκεται στην εκτόξευση ρουκετών και όλμων προς το Ισραήλ.

«Ως αποτέλεσμα της επίθεσης των Ισραηλινών Αμυντικών Δυνάμεων (IDF), ένας τοίχος μιας εκκλησίας στην περιοχή του κέντρου υπέστη ζημιές. Είμαστε ενήμεροι για αναφορές σχετικά με θύματα. Το περιστατικό βρίσκεται υπό εξέταση. Οι Ισραηλινές Αμυντικές Δυνάμεις δηλώνουν ξεκάθαρα ότι η εκκλησία δεν ήταν ο στόχος του πλήγματος», ανέφερε ανακοίνωση που επικαλούνται οι New York Times.

Έκανα λάθος λένε οι Ισραηλινοί – Στόχευαν κέντρο της Χαμάς και ΟΧΙ την εκκλησία του Αγίου Πορφυρίου

Για το πολύνεκρο χτύπημα στην ορθόδοξη εκκλησία του Αγίου Πορφυρίου στη Γάζα τοποθετήθηκε ο ισραηλινός στρατός, ισχυριζόμενος ότι το εν λόγω κτίριο δεν ήταν ο επιδιωκόμενος στόχος της αεροπορικής επιδρομής και πως από τα πυρά της αεροπορίας, υπέστη φθορές μόνο ένας τοίχος. 

Σύμφωνα με τον ισραηλινό στρατό, τα μαχητικά του αεροσκάφη προσπαθούσαν να χτυπήσουν ένα κέντρο διοίκησης της Χαμάς το οποίο βρισκόταν κοντά στην εκκλησία. Ο ισραηλινός στρατός εκτιμά ότι το εν λόγω κέντρο εμπλέκεται στην εκτόξευση ρουκετών και όλμων προς το Ισραήλ.

«Ως αποτέλεσμα της επίθεσης των Ισραηλινών Αμυντικών Δυνάμεων (IDF), ένας τοίχος μιας εκκλησίας στην περιοχή του κέντρου υπέστη ζημιές. Είμαστε ενήμεροι για αναφορές σχετικά με θύματα. Το περιστατικό βρίσκεται υπό εξέταση. Οι Ισραηλινές Αμυντικές Δυνάμεις δηλώνουν ξεκάθαρα ότι η εκκλησία δεν ήταν ο στόχος του πλήγματος», ανέφερε ανακοίνωση που επικαλούνται οι New York Times.

Γάζα – Οκτώ οι νεκροί από το χτύπημα των Ισραηλινών στον Ι.Ν Αγίου Πορφυρίου.

Στους οκτώ ανέρχονται πλέον οι νεκροί από την ισραηλινή πυραυλική επίθεση το βράδυ της Πέμπτης στον ελληνορθόδοξο ιερό ναό του Αγίου Πορφυρίου στη Γάζα, σύμφωνα με νεότερη ενημέρωση του αραβικού τηλεοπτικού δικτύου Al Jazeera, σήμερα Παρασκευή.


Επικαλούμενο πηγές από τη διοίκηση της Λωρίδας της Γάζας, το καταριανό ειδησεογραφικό δίκτυο αναφέρει ότι οκτώ από τους αμάχους που είχαν καταφύγει στον ναό του Αγίου Πορφυρίου βρήκαν τον θάνατο, ενώ υπάρχει άγνωστος αριθμός τραυματιών.


Ανακοίνωση έκανε το Υπουργείου Εξωτερικών για την απώλεια ζωών που προκλήθηκε από χτύπημα σε κτήριο παρακείμενο στο μοναστήρι του Αγίου Πορφυρίου στη Γάζα (20.10.2023). Χωρίς όμως να αναφέρει τους υπεύθυνους του χτυπήματος όπως έκανε το πατριαρχείο Ιεροσολύμων όπου μίλησε για Ισραηλινό χτύπημα.

Όπως ανέφερε: «Εκφράζουμε τη βαθιά μας οδύνη για την απώλεια ζωών που προκλήθηκε από χτύπημα σε κτήριο παρακείμενο στο μοναστήρι του Αγίου Πορφυρίου στη Γάζα.

Η προστασία των αμάχων και η ασφάλεια των τόπων λατρείας και των θρησκευτικών ιδρυμάτων θα πρέπει να διασφαλίζονται και να γίνονται σεβαστές από κάθε πλευρά».

Ρωσία – 27 τόνους ανθρωπιστικής βοήθειας στέλνει στην Γάζα ( αναχώρησε αεροσκάφος)

Η Ρωσία θα προσφέρει 27 τόνους ανθρωπιστικής βοήθειας στους αμάχους στη Λωρίδα της Γάζας μέσω της Αιγύπτου, που συνορεύει με τον παλαιστινιακό θύλακα ο οποίος βρίσκεται υπό πολιορκία μετά την επίθεση της Χαμάς στο Ισραήλ, ανακοίνωσε σήμερα το ρωσικό υπουργείο Εκτάκτων Καταστάσεων.

"Ειδικό αεροσκάφος (…) αναχώρησε από το αεροδρόμιο Ραμενσκόγιε, κοντά στη Μόσχα, με προορισμό το αεροδρόμιο της αλ Αρίς στην Αίγυπτο. Η ρωσική ανθρωπιστική βοήθεια θα παραδοθεί σε εκπροσώπους της αιγυπτιακής Ερυθράς Ημισελήνου για να σταλεί στη Λωρίδα της Γάζας", σημείωσε στην ανακοίνωση ο υφυπουργός Ιλία Ντενίσοφ χωρίς να διευκρινίσει πότε αναχώρησε το αεροσκάφος.

"Ο πληθυσμός θα λάβει αλεύρι, ζάχαρη, ρύζι και ζυμαρικά", πρόσθεσε.

Οι πρόεδροι των ΗΠΑ και της Αιγύπτου, Τζο Μπάιντεν και Άμπντελ Φάταχ αλ Σίσι, ανακοίνωσαν ότι η  βοήθεια θα μπορέσει να εισέλθει σύντομα στη Γάζα, η οποία κινδυνεύει να βυθιστεί σε ανθρωπιστική καταστροφή, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας.

Ωστόσο η βοήθεια αυτή δεν θα καταφέρει να εισέλθει στον παλαιστινιακό θύλακα πριν από την Παρασκευή λόγω των εργασιών που γίνονται για την αποκατάσταση των δρόμων που έχουν καταστραφεί από τους ισραηλινούς βομβαρδισμούς.

Πατριαρχείο Ιεροσολύμων : Καταδικάζουμε τις Ισραηλινές επιδρομές - Έγκλημα πολέμου

Το Ορθόδοξο Πατριαρχείο Ιεροσολύμων εκφράζει την πιο έντονη καταδίκη του για την ισραηλινή αεροπορική επιδρομή που έπληξε τον εκκλησιαστικό του χώρο στην πόλη της Γάζας.

Το Πατριαρχείο τονίζει ότι η στόχευση των εκκλησιών και των ιδρυμάτων τους, μαζί με τα καταφύγια που παρέχουν για την προστασία αθώων πολιτών, ιδιαίτερα παιδιών και γυναικών που έχασαν τα σπίτια τους λόγω των ισραηλινών αεροπορικών επιδρομών σε κατοικημένες περιοχές τις τελευταίες δεκατρείς ημέρες, συνιστά έγκλημα πολέμου που δεν μπορεί να αγνόησε.

Παρά την προφανή στόχευση των εγκαταστάσεων και των καταφυγίων του Ορθόδοξου Πατριαρχείου Ιεροσολύμων και άλλων εκκλησιών – συμπεριλαμβανομένης της Επισκοπικής Εκκλησίας της Ιερουσαλήμ, άλλων σχολείων και κοινωνικών ιδρυμάτων – το Πατριαρχείο, μαζί με τις άλλες εκκλησίες, παραμένει προσηλωμένο στην εκπλήρωση των θρησκευτικών και ηθικό καθήκον να παρέχει βοήθεια, υποστήριξη και καταφύγιο σε όσους έχουν ανάγκη, εν μέσω συνεχών ισραηλινών απαιτήσεων για εκκένωση αυτών των ιδρυμάτων αμάχων και των πιέσεων που ασκούνται στις εκκλησίες ως προς αυτό.

Το Πατριαρχείο τονίζει ότι δεν θα εγκαταλείψει το θρησκευτικό και ανθρωπιστικό του καθήκον, που έχει τις ρίζες του στις χριστιανικές του αξίες, να παρέχει όλα όσα είναι απαραίτητα σε περιόδους πολέμου και ειρήνης.


Κίεβο - Θέτουν εκτός νόμου την Ουκρανική Ορθόδοξη εκκλησία υπό τον Μητροπολίτη Ονούφριο

Ουκρανία - εκτός νόμου η Ουκρανική Ορθόδοξη εκκλησία με ψήφους «267 υπέρ»

Βουλευτές του κυβερνώντος συνασπισμού του Κιέβου πρότειναν πριν λίγο νομοθεσία που θέτει εκτός νόμου την Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία που όπως αναφέρουν συνδέεται με το πατριαρχείο της Μόσχας, καθώς το Κίεβο δεσμεύεται να διακόψει τους δεσμούς με ιδρύματα που θεωρεί ευθυγραμμισμένα με τη Ρωσία.

«Το σχέδιο νόμου αριθ. 8371 για την απαγόρευση των θρησκευτικών οργανώσεων που συνδέονται με τη Ρωσική Ομοσπονδία εγκρίθηκε σε πρώτη ανάγνωση. 267 (ψήφισαν) υπέρ», δήλωσε ο βουλευτής Yaroslav Zhelezniak στο Telegram.

Αναμένονται σφοδρές διώξεις ιερατείου, μοναστηριών και εκατομμυρίων εκκλησιών της κανονικής Ορθοδόξου εκκλησίας της Ουκρανίας. Είδη υπάρχουν σφοδρές αντιδράσεις από ιερείς και εκατομμυρίων πιστών στην Ουκρανία.

Σύμφωνα με τη διαδικασία, θα πρέπει να γίνει δεύτερη ανάγνωση. Ως εκ τούτου, παραμένει σχέδιο νόμου και πρέπει να αναθεωρηθεί, καθώς παραβιάζει το δικαίωμα στην ελευθερία της θρησκείας και περιέχει σημαντικές ελλείψεις στη νομική τεχνική και δεν συμμορφώνεται με την Ευρωπαϊκή Σύμβαση για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και το Σύνταγμα της Ουκρανίας.


Το σχέδιο νόμου αριθ. 8371, το οποίο, όπως σημειώθηκε, απαγορεύει τις δραστηριότητες θρησκευτικών οργανώσεων που συνδέονται με το επιτιθέμενο κράτος, αποσκοπεί ουσιαστικά στην απαγόρευση της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας και παραβιάζει τα δικαιώματα της θρησκευτικής ελευθερίας των Ουκρανών πολιτών που ανήκουν στην Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας .


Τα μέσα ενημέρωσης δείχνουν ότι αυτός ο νόμος θα εφαρμοστεί στην Ουκρανική Ορθόδοξη εκκλησία, η οποία είναι στην πραγματικότητα μια ανεξάρτητη και ανεξάρτητη Εκκλησία. και προσπαθούν σκόπιμα να την  περάσουν ως Ρωσική. Κληρικοί και θρησκευόμενοι που είναι πολίτες της Ουκρανίας στιγματίζονται ως πράκτορες της Ρωσικής Ομοσπονδίας.


Στην πραγματικότητα, αυτό το σχέδιο νόμου δεν συμμορφώνεται με τη Σύμβαση για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και το Σύνταγμα της Ουκρανίας (άρθρο 35), καθώς κανένα από αυτά τα έγγραφα δεν προβλέπει τη δυνατότητα απαγόρευσης του δικαιώματος της θρησκευτικής ελευθερίας. 

Σ' ένα γάμο, ο ένας παντρεύεται και ο άλλος νυμφεύεται – Αγαπώ τον Χριστό

Σ' ένα γάμο, ο ένας παντρεύεται και ο άλλος νυμφεύεται.

Για την ακρίβεια:

· Η γυναίκα «υπό-ανδρεύεται» ή όπως λέμε σήμερα «παντρεύεται». Δηλαδή μπαίνει κάτω από την φροντίδα του άντρα της, ή για την ακρίβεια «υπό του ανδρός». Η λέξη προέρχεται από τα συνθετικά «υπό»+«ανήρ» όπου στην αρχαιότητα «ανήρ» ήταν ο «άνδρας». Άρα το ρήμα «παντρεύομαι» κανονικά πρέπει να χρησιμοποιείται μόνο από γυναίκες.

· Ο άνδρας «νυμφεύεται», δηλαδή αποκτά μια δική του «νύμφη»,για σύζυγο· σύζυγος (συν + ζυγός) ονομάζεται και ο αρσενικός και ο θηλυκός σύντροφος, αφού μοιράζεται (συν) τις υποχρεώσεις (ζυγός) του γάμου. Το ζευγάρι των συζύγων ονομάζεται ανδρόγυνο. 
Για του λόγου το ασφαλές, δείτε την ετυμολογία των λέξεων:
παντρεύομαι < παθητική φωνή του ρήματος παντρεύω < υπανδρεύω < ύπανδρος (γυνή). 
νυμφεύομαι < νύμφη + -ομαι

Συνεπώς, κανονικά θα έπρεπε για τους άντρες να χρησιμοποιούμε τη λέξη νυμφεύομαι και για τις γυναίκες τη λέξη παντρεύομαι, καθώς η ιστορία της προέλευσης της λέξης παντρεύω μάς πάει στο ελληνιστικό επίθετο ὁ ὕπανδρος, ἡ ὕπανδρος, τὸ ὕπανδρον, το οποίο παράγεται από το ὑπ(ό)- και το -ανδρος (από το αρχαιοελληνικό ουσιαστικό ὁ ἀνήρ). Χρησιμοποιούνταν σχεδόν αποκλειστικά στο θηλυκό γένος, αναφερόταν μόνο σε γυναίκες (ἡ ὕπανδρος γυνή) και σήμαινε τη γυναίκα που ήταν υποκείμενη σε άντρα, την έγγαμη γυναίκα, τη σύζυγο. Από το ελληνιστικό επίθετο πλάστηκε το μεσαιωνικό ρήμα ὑπανδρεύω, αρχικά για να δηλώσει τη σύναψη γάμου για γυναίκα. Ωστόσο, ήδη από τον 15ο αι. μ.Χ. απαντάται με τη διευρυμένη σημασία που έχει διατηρήσει μέχρι σήμερα, αναφερόμενο στη σύναψη γάμου και για τον άντρα και για τη γυναίκα. Μαζί με τη σημασία, άλλαξε και η μορφή του, αφού το αρχικό άτονο φωνήεν αποβλήθηκε και η προφορά [nð] εξελίχθηκε σε [nd], κάτι που επηρέασε και την ορθογραφία της λέξης.

Οι αραβόφωνες «Rum Orthodox » οι τελευταίοι εναπομείναντες Βυζαντινοί στη Μέση Ανατολή.


Η προέλευση της ονομασίας της Παλαιστίνης είναι πολύ παλαιά, στην πραγματικότητα είναι πάνω από τριών χιλιάδων χρόνων. Το όνομα Παλαιστίνη προέρχεται από τους Φιλισταίους που είναι ελληνικό φύλο με καταγωγή από τους Αχαιούς από τη Μικρά Ασία και τα νησιά του αιγαίου πελάγους. Έφθασαν στη νότια ακτή της Παλαιστίνης σε διάφορα κύματα. Μια ομάδα έφθασε στις αρχές της ιστορικής περιόδου και εγκαταστάθηκε στη Γάζα. Μια άλλη ομάδα, προήλθε από την Κρήτη αφού είχε πρώτα απωθηθεί από τον Ράμσι ΙΙΙ το 1194 π.Χ. από μια απόπειρα εισβολής που είχαν κάνει στην Αίγυπτο. Αυτή η ομάδα των Κρητών κατέλαβε τη νότια παράκτια περιοχή, όπου ίδρυσαν πέντε πόλεις στην παράκτια πεδιάδα. Οι Φιλισταίοι ίδρυσαν αυτές τις πέντε πόλεις, και κάθε μια κυβερνιόταν από ένα βασιλιά όπως ήταν η συνήθεια των πόλεων κρατών στον ελληνικό κόσμο.

Αυτές οι πόλεις ονομάστηκαν ΝκάΘ (η Πατρίδα του Γολιάθ), Αστόθ, Έκρον, Γάζα, και Ασκάλον. Η γη των Φιλισταίων ονομαζόταν από τους Εβραίους «νεγέβ των Χερεθί», φράση η οποία σημαίνει «νότος των Κρητών» ακριβώς λόγω της κυρίαρχης παρουσίας των φιλισταίων στην περιοχή. Σύμφωνα με τις λίγες επιγραφές που έχουν μείνει, κατά το 630 π.Χ. οι φιλισταίοι είχαν χάσει την ελληνική τους γλώσσα και μιλούσαν Αραμαϊκά.

Όμως με την ελληνιστική περίοδο, η ελληνική παρουσία και γλώσσα επανεμφανίζονται στην Παλαιστίνη. Η ελληνιστική περίοδος διάρκεσε στην Παλαιστίνη κατά την περίοδο 332-63 π.χ. Η επαρχία της Γαλιλαίας, όπως και οι γειτονικές επαρχίες της Δεκαπόλεως και της Περαίας, ήταν κατά την εποχή εκείνη πλήρως εξελληνισμένες. Οι εξελληνισμένες πόλεις της Γαλιλαίας και ευρύτερα της Παλαιστίνης παρέμεναν ακμάζουσες και κατά την εποχή του Χριστού. Αν και οι πόλεις ευρίσκονταν υπό Ρωμαϊκή διοίκηση, το ελληνικό στοιχείο εξακολουθούσε να είναι κυρίαρχο και ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού ήταν ελληνικής καταγωγής και οι Φιλισταίοι που μετονομάστηκαν Παλαιστίνιοι, είχαν ξανά εξελληνιστεί.

Με την κάθοδο του χριστιανισμού, οι Έλληνες της Παλαιστίνης, αλλά και οι Παλαιστίνιοι, όπως και οι κάτοικοι της Συρίας, της Ιoρδανίας, και του Λιβάνου, έγιναν χριστιανοί. Όταν διαιρέθηκε η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία, η Παλαιστίνη, όπως και όλες οι άλλες χώρες της περιοχής, έγιναν μέρος του Βυζαντίου. Κατά συνέπεια, οι Παλαιστίνιοι αλλά και μεγάλο μέρος των κατοίκων της Συρίας, του Λιβάνου, και της Ιoρδάνιας έγιναν Ελληνορθόδοξοι χριστιανοί.

Με την εμφάνιση του Ισλάμ, και τις επιδρομές των Αράβων από την έρημο της Αραβίας, το Βυζάντιο έχασε αυτές τις περιοχές στους μουσουλμάνους Άραβες. Οι Άραβες επέβαλαν τη θρησκεία τους και τη γλώσσα τους στις χώρες που κατέκτησαν. Έτσι μαζί με τη μουσουλμανική θρησκεία, η περιοχή αυτή υιοθέτησε και την αραβική γλώσσα, και σε πολύ μικρό διάστημα ο πληθυσμός αραβοποιήθηκε.

Όμως όχι όλοι, οι κάτοικοι της Παλαιστίνης και των γύρω χωρών έγιναν μουσουλμάνοι.Αρκετοί παρέμειναν Ορθόδοξοι χριστιανοί, αν και έχασαν τη γλώσσα τους και μιλούν μόνο αραβικά. Κατά τη διάρκεια της οθωμανικής περιόδου, αυτοί όλοι οι αραβόφωνες Ελληνορθόδοξοι χριστιανοί, ονομάστηκαν Ρωμιοί Ορθόδοξοι (Rum Orthodox) από τους Τούρκους, όπως το ίδιο και οι Έλληνες. Από τότε οι αραβόφωνες κάτοικοι της Παλαιστίνης αλλά και όλης της Μέσης Ανατολής, αποκαλούνται και αυτοαποκαλούνται Rum Orthodox, δηλ. Ρωμιοί Ορθόδοξοι και όχι μόνο ως άραβες. Σίγουρα “Ρωμιοί” δεν είναι μόνο οι Ελλαδίτες κι οι Ελληνοκύπριοι. Οι αραβόφωνες Rum Orthodox, είναι οι τελευταίοι εναπομείναντες Βυζαντινοί στη Μέση Ανατολή.



Αρχιεπίσκοπος Σεβαστείας Θεοδόσιος : Έγκλημα πολέμου ο βομβαρδισμός του Νοσοκομείου στην Γάζα


Αρχιεπίσκοπος Σεβαστείας  Θεοδόσιος
«Απευθύνουμε έκκληση σε όλους τους ανθρώπους με ζωντανή συνείδηση στον κόσμο μας να εργαστούν για τη διακοπή της επιθετικότητας

Ιερουσαλήμ -  Ο Αρχιεπίσκοπος Σεβαστείας Θεοδόσιος δήλωσε σήμερα το πρωί ότι το Νοσοκομείο Al-Ahly στην πόλη της Γάζας, το οποίο βομβαρδίστηκε χθες το βράδυ με έναν πρωτόγνωρο βάρβαρο τρόπο, είναι ένας αραβικός χριστιανικός θεσμός στη Γάζα, ο οποίος έχει εξυπηρετήσει όλους τους ανθρώπους μας για πολλούς χρόνια.
Ο βομβαρδισμός αυτού του νοσοκομείου, που οδήγησε στην άνοδο εκατοντάδων μαρτύρων, για να μην αναφέρω τους τραυματίες και την τεράστια καταστροφή που προκλήθηκε στο κτίριο, είναι έγκλημα πολέμου με όλες τις σημασίες της λέξης. Οι πόλεμοι έχουν πάντα την ταυτότητά τους, τα νοσοκομεία, οι οίκοι λατρείας και οι άλλοι θεσμοί έχουν την ιερότητα και την ασυλία τους σε κάθε πόλεμο.
Φαίνεται όμως ότι η κατοχή δεν σέβεται αυτούς τους ανθρωπιστικούς προβληματισμούς και έχει σκοπό να σκοτώσει και να εξευτελίσει τα παιδιά του λαού μας στον τομέα.

Στέλνουμε συλλυπητήρια στον αδελφό μας, Αρχιεπίσκοπο Hossam Naoum, καθώς και στους επιζώντες των επισήμων και εργαζομένων αυτού του νοσοκομείου, οι περισσότεροι από τους οποίους σκοτώθηκαν με φρικτό βάρβαρο τρόπο.

Οι δηλώσεις περιφρόνησης και άρνησης δεν είναι πια αρκετές, και το αίμα του λαού μας ρέει στη Γάζα, όπου η τεράστια καταστροφή και οι μαρτύροι είναι κατά χιλιάδες, για να μην πω για αυτούς που βρίσκονται υπό καταστροφή, και κάθε ώρα ένας νέος βομβαρδισμός, νέα σφαγή και νέα παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Δεν υποστηρίζουμε τη βία, τη δολοφονία και την προσβολή της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, αλλά υποστηρίζουμε το έλεος, την αγάπη και την αδελφοσύνη, και δεν μπορούμε να σιωπούμε και να παρακολουθούμε ποια φρικτά εγκλήματα διαπράττονται στους ανθρώπους μας.

Οι Παλαιστίνιοι Χριστιανοί σε αυτή τη χώρα είναι υπερήφανοι για τον χριστιανισμό τους και υπερήφανοι που ανήκουν στην Παλαιστίνη και τον δίκαιο σκοπό της, και η φωνή μας πρέπει πάντα να είναι μια δυνατή φωνή στην ερημιά αυτού του κόσμου απορρίπτοντας αυτήν την αδικία, και την καταπίεση.

Στέλνουμε θερμή και επείγουσα έκκληση σε όλες τις θρησκευτικές αναφορές στον κόσμο μας, ειδικά στις χριστιανικές πνευματικές αναφορές στη Δύση στην Αμερική, την Ευρώπη, την Αυστραλία και άλλα μέρη, να υπάρχουν πιο ξεκάθαρες και τολμηρές συμπεριφορές και να απαιτήσουμε να σταματήσει αυτή η επιθετικότητα και αυτός ο πρωτοφανής σχηματισμός του Παλαιστινιακού μας άνθρωποι.

Σταματήστε αυτή την επιθετικότητα και σταματήστε τη μηχανή του μαστιγώματος και του φόνου. Οι άνθρωποί μας στη Γάζα είναι ειρηνικοί άνθρωποι και εκείνοι που σκοτώνουν τη συντριπτική πλειοψηφία είναι πολίτες, ειδικά παιδιά και γυναίκες.

Αυτό που συμβαίνει σήμερα στη Γάζα είναι το έγκλημα της εποχής, ένα φρικτό έγκλημα κατά του ανθρώπινου δικαιώματος και εθνοκάθαρση σε μια εποχή που κάποιες δυτικές χώρες τραγουδούν αυτό που λέγεται ανθρώπινα δικαιώματα, πού είναι λοιπόν αυτά τα δικαιώματα για τα οποία μιλάτε και συμβαίνουν στη χώρα μας και στην ιερή γη μας και ιδιαίτερα στη Γάζα.

Προσευχόμαστε στον Θεό να σταματήσει αυτή η επιθετικότητα, το δικαίωμά μας στο αίμα και να σταματήσουμε την καταστροφή, δεν είμαστε σε θέση να δούμε τις φρικτές εικόνες του τι συμβαίνει στη Γάζα, πόσο ελεύθεροι είναι οι αδελφοί μας που ζουν εκεί οι βόμβες πέφτουν πάνω τους ενώ βρίσκονται στα σπίτια τους, νοσοκομεία και μέρη που υποτίθεται ότι είναι ασφαλή, αλλά φαίνεται ότι δεν είναι .

Είθε ο Θεός να βοηθήσει τους ανθρώπους μας στη Γάζα, και να λυπηθεί τους μάρτυρές μας, να θεραπεύσουν τις πληγές μας, υπομονή για τους τραυματίες μας, και ελεύθεροι από τα παιδιά του αραβικού έθνους μας και τους φίλους μας παντού, που αψηφούν όλους τους περιορισμούς και λένε τον λόγο της αλήθειας σε αυτή τη δύσκολη στιγμή, νίκη και αλληλεγγύη στον Παλαιστινιακό λαό μας.

Αρνούμαστε να σκοτώσουμε αμάχους, ανεξάρτητα από τη θρησκεία ή τη σχέση τους, και αρνούμαστε την καταπάτηση ανθρώπινων όντων και απαιτούμε σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, και αυτό που συμβαίνει σήμερα στη Γάζα αποτελεί παραβίαση όλων των συνόρων και αποτελεί παραβίαση της ανθρώπινης και ηθικής γνώσης.

Δεν θα πω ότι είμαστε αλληλέγγυοι με τη Γάζα, επειδή οι πόνοι της Γάζας είναι οι πόνοι μας, και οι πληγές της είναι οι πληγές μας, και είμαστε όλοι στην καρδιά αυτού του δεινού, αλλά οι άνθρωποι μας στη Γάζα αξίζουν από εμάς σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς, ειδικά εκείνους που βρίσκονται υπό τον βομβαρδισμό, που υπόκεινται σε αυτές τις σφαγές και αυτά τα φρικτά εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας. 

Π.Ιουστίνος Πάρβου – «Δεν θα πρέπει να μας φοβίζουν πόλεμοι και φοβερά γεγονότα…»


Π.Ιουστίνος Πάρβου, ο «πρίγκιππας της Ορθοδοξίας»: «Η ζωή μας βρίσκεται στα χέρια του Θεού. Δεν θα πρέπει να μας φοβίζουν πόλεμοι και φοβερά γεγονότα…»

«Οι νέοι θα τον βρουν το Θεό και θα βρουν και αυτούς που έζησαν εν πνεύματι και αληθεία αν ψάξουν, αν θελήσουν οπωσδήποτε να ζήσουν και αυτοί εν Αληθεία, μια ζωή με αξίες, καθαρή και άξια να πάει στην αιωνιότητα. Ο λόγος που πρέπει ν’ ακούγεται στο εσωτερικό της εκκλησίας είναι: πίσω στη διδασκαλία των Αγίων Πατέρων και των Αγίων που εδόξασε ο Θεός με αγία λείψανα. Αυτοί είναι τα μοντέλα της Ορθόδοξης Εκκλησίας».

Η Λειτουργία και τα Μυστήρια θα δώσουν δύναμη στους χριστιανούς να αντιμετωπίσουν την πείνα και να προστατευτούν από παν κακό, ευρισκόμενοι υπό τη Σκέπη της Υπεραγίας Θεοτόκου. Να λέτε την Ευχή του Ιησού ή το τη Υπερμάχω. Στη φυλακή αυτές οι προσευχές μας έσωσαν και δεν υποχωρήσαμε μπροστά στο κόκκινο θηρίο.

Ο αληθινός χριστιανός δεν κοιτάει πότε θα έρθει ο πόλεμος ή δεν περιμένει να δει αν η βόμβα θα πέσει στο κεφάλι του, αλλά ψάχνει να δει πως θα θυσιαστεί για τον πλησίον του και για το Θεό. Ο αληθινός χριστιανός ψάχνει τη Βασιλεία των Ουρανών μέσα του και δε φοβάται τίποτα σε αυτόν τον πρόσκαιρο κόσμο. Γι αυτόν η λύπη είναι χαρά και ο Σταυρός Ανάσταση.

”Ο Θεός κατά κάποιον τρόπο μας δείχνει σημάδια για να ετοιμαστούμε. Εμείς όμως δεν δίνουμε σημασία. Η γενιά αυτή είναι τόσο τυφλωμένη από τα πάθη που ακόμη κι αν δουν βομβαρδισμούς ή οτιδήποτε άλλο δεν πρόκειται να μετανοήσουν… Ο Θεός μας στέλνει σημάδια για να έλθουμε ”εν εαυτώ” και να μετανοήσουμε. Να πάμε στους πνευματικούς για να εξομολογηθούμε, να κοινωνήσουμε με το σώμα και το αίμα του Χριστού για να πάρουμε δύναμη..”

Είμαστε τώρα ακριβώς όπως ήταν οι παλαιοί χριστιανοί μαζί με τα λιοντάρια στη Ρωμαϊκή αρένα. Να είσαι μέσα στην αρένα και να περιμένεις όπως κάνανε και οι παλαιοί Χριστιανοί να απελευθερώσουν τα λιοντάρια. Περιμένετε να σας σφάξουν, να σας κόψουν, δεν υπάρχει άλλη σωτηρία.

Ο πόλεμος είναι ανοικτός, πολεμάτε μέχρι το τέλος. Μη φοβείσθε. Όπως άρχισε ο Χριστιανισμός έτσι και θα τελειώσει, με πολύ πόνο και ταλαιπωρία. Σφραγίστε το Χριστιανισμό με το μαρτύριό σας.

*****

…Πρέπει να επιμένουμε στην εσωτερική εργασία. Όταν δεν ζούμε αυτά πού λέμε στην προσευχή, αυτές οι προσευχές είναι μάταιες. Μέχρι τώρα μπορούσαμε να ξεπερνάμε τις καθημερινές μας δυσκολίες κάνοντας κάποια επιφανειακά θρησκευτικά καθήκοντα, αλλά αυτό δεν θα είναι αρκετό για τούς καιρούς πού έρχονται. Αν δεν έχουμε συντετριμμένη καρδιά, δεν θα μπορούμε να αντέξουμε στα ψυχολογικά βασανιστήρια.

Θα έρθει εποχή πού μόνο αυτοί πού έχουν πείρα της χάριτος τού Θεού θα μπορέσουν να διακρίνουν το καλό από το κακό. Θα γίνουν φοβερές προδοσίες, γι’ αυτό προσευχηθείτε, προσευχηθείτε, για να μην πέσετε στην παγίδα της προδοσίας….

Η Αγάπη κάνει την οικογένεια ; "Η οικογένεια έχει μεγάλη αξία. Είναι ιερός θεσμός"


Ωραίο το παραμύθι κ η στημένη νεοταξιτικη ατάκα "η αγάπη κάνει την οικογένεια ". Την οικογένεια από καταβολής κόσμου την κάνει ο πατέρας , η μάνα κ το παιδί. Κάπως έτσι ήρθες κ εσύ σε αυτό τον κόσμο  Εσύ κ τα αφεντικά σου, θέλεις να εξαφανιστεί η λέξη "Μάνα", η λέξη 'Πατερας" κ φυσικά να διαγραφεί από τη βιβλιογραφία ότι αναφέρεται σε αυτά τα πρόσωπα κ για τη σημασία τους στην υγιή ανάπτυξη της προσωπικότητας ενός παιδιού. Βασικά ο στόχος είναι η πλήρης διάλυση της οικογένειας ως πρωταρχικού κυττάρου της κοινωνίας. Μάλλον θα έχετε βρει κ "επιστήμονες" , ίδιου βεληνεκούς με αυτούς του Προβιτ, που θα βεβαιώσουν το αφήγημα. Επίσης είναι εντυπωσιακό που βγάζεις τέτοια απαξίωση για το πρόσωπο που λέγεται "γυναίκα " - "μάνα '. Θέλεις να μετατραπεί σε ένα "εργοστάσιο" αναπαραγωγής , να χάσει την εκ φύσεως σύνδεση της με τον άνθρωπο που κυοφορεί κ ψυχρά ως ρομπότ να προσφέρει τη μήτρα της στα άρρωστα σχέδια των αφεντικών σου. Θέλεις μια κοινωνία που ,άκουσον άκουσον, το κράτος θα ψηφίσει νόμο που θα στερεί από έναν άνθρωπο τη μάνα η" το πατέρα κατά περίπτωση κ ανάλογα με το σχήμα του ομοφυλου ζευγαριού!!!

 Αλήθεια, υπάρχει κάτι πιο απάνθρωπο κ πιο βίαιο στη ζωή ενός παιδιού??? Κ αυτό εσύ το ονομάζεις "αγαπη'!!! Κ για πες μας δικαιωματιστη, ΠΟΙΟΣ θα υπερασπίζεται τα δικαιώματα του κάθε νέου παιδιού που μια μήτρα ξένη θα το αναπαράγει , τα δικαιώματα του να επιλέξει το περιβάλλον που θα μεγαλώσει ??? Το δικαίωμα του να λέει "μανα" κ "πατέρα " ??? Αλλά ξέχασα , δικαιώματα στον κόσμο που ετοιμάζεται, θα έχουν μόνο όσοι συμφωνούν μαζί σας. Ένας άνθρωπος κενός περιεχομένου είσαι , ένα προϊόν που προσπαθούν να προωθήσουν , χρήσιμο εργαλείο για τη παγκοσμιοποίηση κ τα σχέδια της.

Η οικογένεια έχει μεγάλη αξία. Είναι ιερός θεσμός. Είναι αναμορφωτική δύναμη. Ενεργεί στις εύπλαστες ψυχές των τέκνων η σωστή οικογένεια λίαν ευεργετικά. Οι γονείς δεν είναι απλώς αριθμοί και βιολογικοί γεννήτορες. Είναι ο πατέρας και η μητέρα ιερά πρόσωπα. Ο πατέρας είναι ο κυβερνήτης στο σπίτι και η μητέρα η ύπαρχος. Μαζί δημιουργούν την χρηστή οικογένεια. Ο πατέρας είναι ο νούς του σπιτιού, η μητέρα η καρδιά αυτής. Καί βέβαια η τάξη στο σπίτι σ’όλα τα ζητήματα είναι ο ακρογωνιαίος λίθος του σπιτιού. Στην οικογένεια πρέπει να επικρατεί φιλοπονία, πειθαρχία, υπακοή, σεμνότητα βίου, φόβος Θεού. Αλλά το σπουδαιότερον για τους γονείς καθήκον είναι η χριστιανική διαπαιδαγώγηση των παιδιών. Οι γονείς οφείλουν να μορφώνουν τα παιδιά τους ‘’εν παιδεία και νουθεσία Κυρίου’’ ως λέγει ο Απ. Παύλος. Να οδηγήσουν τα παιδιά στον Χριστό. Αυτή είναι η μεγαλύτερη υπηρεσία που έχουν να προσφέρουν. Οι γονείς θα κριθούν όχι μόνο για τους εαυτούς τους αλλά και για το αν καθοδήγησαν χριστιανικά τα παιδιά τους. Ο αφήνων στην αμαρτία τα τέκνα του, στην ασέβεια και στην αθεΐα εκλέγει δυστυχή οδό. Καθήκον των γονέων να εκκλησιαστικοποιήσουν τα παιδιά. Ν’ αγαπήσουν την Εκκλησία. Να βρούν το Θεό και να υπακούσουν στο Θείο θέλημά Του. Η παιδαγωγία στην αρετή είναι η καλλιτέρα επένδυση για το μέλλον των παιδιών.

 

Ρωσία – Νομοσχέδιο για δωρεάν οικόπεδα σε παντρεμένα ζευγάρια με παιδιά !!

Ρωσία: Εχεις 10 χρόνια παντρεμένος; Δικαιούσαι δωρεάν γη

Μια ομάδα βουλευτών από την παράταξη του LDPR, με επικεφαλής τον Λεονίντ Σλούτσκι, υποβάλλει στη Βουλή νομοσχέδιο για τη δωρεάν παροχή γης σε ζευγάρια που είναι παντρεμένα για περισσότερα από 10 χρόνια και έχουν παιδιά.


Προτείνεται να γίνουν αλλαγές στον Κώδικα Γης της Ρωσικής Ομοσπονδίας. Σύμφωνα με την πρωτοβουλία, οι πολίτες που έχουν παντρευτεί πριν από τουλάχιστον 10 χρόνια και έχουν ένα ή περισσότερα παιδιά θα μπορούν να λάβουν δωρεάν οικόπεδο από το κράτος.

Η παρεχόμενη γη θα γίνει κοινή ιδιοκτησία όλων των μελών της οικογένειας, των ίδιων των γονέων και των παιδιών τους.

«Η ευκαιρία που προτείνει το νομοσχέδιο για ζευγάρια που είναι παντρεμένα για μεγάλο χρονικό διάστημα να λάβουν ένα οικόπεδο δωρεάν θα βελτιώσει την ευημερία τους, θα έχει θετική επίδραση στην υγεία τους και θα συμβάλει επίσης στη δημιουργία οικογενειακής περιουσίας, στη γέννηση των παιδιών και την ολοκληρωμένη ανάπτυξή τους», σημείωσαν οι βουλευτές στο επεξηγηματικό σημείωμα.