Σάλος στην Ρουμανία με «ημίγυμνη» νύφη μέσα στην εκκλησία – Το βίντεο κάνει τον γύρο του διαδικτύου
(25 Δεκεμβρίου) Η εκκλησία είναι το σπήλαιο και η Αγία Τράπεζα η φάτνη – Αγαπώ τον Χριστό
Αρχ. Σεβαστιανού Τοπάλη
Και το θαύμα συνεχίζεται. Η γέννηση του Χριστού συντελείται σε κάθε Θεία Λειτουργία. Το θαύμα τελείται στην πιο κατανυκτική ώρα της, την ώρα του Καθαγιασμού, τότε που γονατίζουν οι καρδιές και τα γόνατα και κατεβαίνει το Άγιο Πνεύμα και μεταποιεί τον άρτο σε Σώμα Χριστού και τον οίνο σε Αίμα Χριστού.
Και κατόπιν με την Θεία Μετάληψη ο Κύριος γεννιέται στην καρδιά του κάθε πιστού. Γεννιέται στην φάτνη της καρδιάς του. Ζει το θαύμα προσωπικά και οντολογικά μέσα του.
Έτσι λέγει ο Ιερός Χρυσόστομος: «Άνοιξε τις πύλες του ουρανού και κοίτα εκεί μέσα στην Αγία Τράπεζα και θα ατενίσεις το Σώμα του βασιλέως Χριστού. Αυτό, το τιμιότερο από καθετί άλλο, το βλέπεις και στην γη. Και δεν το βλέπεις μόνον, αλλά και το ψηλαφείς. Και δεν το ψηλαφείς απλώς. Αλλά και το εσθίεις και το παίρνεις μαζί σου. Λοιπόν, καθάριζε την ψυχή σου, ετοίμαζε την σκέψη σου προκειμένου να υποδεχθείς το μυστήριο αυτό».
Η γέννηση του Χριστού πρόκειται να τελεστεί στις 25 Δεκεμβρίου, κατά την τέλεση της Θείας Λειτουργίας στον Ιερό Ναό. Εκεί συνεχίζεται το μεγάλο Θαύμα της Γέννησης του Χριστού, που ξεκίνησε προ αιώνων με την προφητεία για τον ερχομό Του και έγινε ιστορικά στην πόλη της Βηθλεέμ.
Ο Ιερός Ναός τώρα είναι το σπήλαιο και η Αγία Τράπεζα η φάτνη. Εκεί με την πίστη μας θα δούμε το Βρέφος Χριστό να ανακλίνεται. Εκεί και εμείς με καθαρή συνείδηση θα δεχτούμε στην καρδιά μας το βρέφος Χριστό και θα γεννηθεί μέσα μας. Θα κοινωνήσουμε των Αχράντων Μυστηρίων. Και αν και φέτος ο Χριστός γεννηθεί μέσα μας, σίγουρα θα φέρει την χαρά και την ειρήνη και την αγάπη.
"Είς Επίγνωσιν Αληθείας"
Κείμενα πνευματικής επίγνωσης
Έχετε αναρωτηθεί γιατι αρνήθηκαν στην Παναγία, κατάλυμα οι άνθρωποι της Βηθλεέμ;
Όταν θα ατιμαστείς, το Άγιο Πνεύμα θα φύγει μακριά σου –(13 Δεκεμβρίου) Αγία Λουκία
Όταν η αγία Λουκία είδε να θεραπεύεται θαυματουργικά η βαριά άρρωστη μητέρα της, της πρότεινε να δώσει όλη την περιουσία της ελεημοσύνη στους ενδεείς. Η μητέρα της αποκρίθηκε ότι δεν επιθυμούσε να αποχωριστεί από τα υπάρχοντά της μέχρι τον θάνατό της. Συμφώνησε όμως, αφού πεθάνει, να αξιοποιηθούν αυτά για τον καλό σκοπό που πρότεινε η Λουκία. “Πρώτα σκέπασε τα μάτια μου με το χώμα, είπε η μητέρα της, και ύστερα κάνε ό,τι θέλεις με την περιουσία μου “. Η Λουκία παρατήρησε: ”
Η καλή μητέρα της σοφής Λουκίας συμφώνησε. Κατόπιν ο ηγεμόνας (των Συρακουσών) Πασχάσιος αποπειράθηκε να ρίξει στη σαρκική αμαρτία την Καλλιπάρθενο κόρη. Η Λουκία δεν συναίνεσε, ούτε κατά διάνοιαν,στις προτάσεις του. Τότε ο τύραννος την απείλησε ότι οι άνδρες του θα την ατιμάσουν, λέγοντας με αυτάρεσκη ικανοποίηση:” Όταν θα ατιμαστείς , το Άγιο Πνεύμα θα φύγει μακριά σου!”. Η Λουκία, πλήρης χάριτος, του απάντησε: “Το σώμα δεν μπορεί να ατιμαστεί ,χωρίς τη συγκατάθεση του νου”. Με αυτό το ανδρείο φρόνημα οδηγήθηκε δια αποκεφαλισμού στον θάνατό της αφού προηγουμένως είχε μοιράσει όλα τα υπάρχοντά της και διαφυλάξει το νεανικό και αγνό σώμα της από την ατίμωση.
Βοήθημα ἐξομολογουμένου – Για όσους πρόκειται να προσέλθουν στο Ιερό μυστήριο της εξομολόγησης
Βοήθημα ἐξομολογουμένου
Ἱερὰ Μονὴ Παρακλήτου, ἔκδοση 9η, 2011 - 190ὴ χιλιάδα
Τὸ φυλλάδιο ποὺ κρατᾶς στὰ χέρια σου, ἀδελφέ μου, ἀποτελεῖ ἕνα ἁπλὸ βοήθημα γιὰ ἐκείνους ποὺ ἑτοιμάζονται νὰ προσέλθουν στὸ σωστικὸ Μυστήριο τῆς ἱερᾶς Ἐξομολογήσεως.
Ἡ Ἐξομολόγηση εἶναι τόσο ἀναγκαία γιὰ κάθε χριστιανό, ὅσο καὶ τὸ Βάπτισμα. Γιατὶ τὸ Βάπτισμα μᾶς καθαρίζει ἀπὸ τὶς προηγούμενες ἁμαρτίες μας, ἐνῶ ἡ Ἐξομολόγηση ἀπὸ ὅσες διαπράττουμε μετὰ τὸ Βάπτισμα. Χωρὶς τὸ Βάπτισμα δὲν μποροῦμε να κοινωνήσουμε τὰ ἄχραντα Μυστήρια τοῦ Κυρίου. Δὲν μποροῦμε ἐπίσης νὰ κοινωνήσουμε, ἂν δὲν ἐξομολογηθοῦμε τὶς ἁμαρτίες μας, ἀφοῦ αὐτὲς σὰν ἕνα τεῖχος μᾶς χωρίζουν ἀπὸ τὸν Θεό.
Ἡ ἁμαρτία εἶναι ἀρρώστια τῆς ψυχῆς, ποὺ ἂν μείνει ἀθεράπευτη, ὁδηγεῖ στὸν πνευματικὸ θάνατο, στὸν αἰώνιο, δηλαδή, χωρισμὸ τῆς ψυχῆς ἀπὸ τὸν Θεό. Τί κάνουμε ὅταν ἀσθενεῖ τὸ σῶμα μας; Ἐπισκεπτόμαστε χωρὶς καθυστέρηση τὸ γιατρό, στὸν ὁποῖο ἀποκαλύπτουμε τὶς πληγές μας καὶ περιγράφουμε μὲ ἀκρίβεια ὅλα τὰ συμπτώματά μας. Ἐκεῖνος τότε μᾶς χορηγεῖ τὰ κατάλληλα φάρμακα καὶ τὶς ἰατρικὲς ὁδηγίες ποὺ πρέπει νὰ ἀκολουθήσουμε γιὰ νὰ θεραπευθοῦμε.
Κάτι ἀνάλογο συμβαίνει ὅταν ἀσθενεῖ ἡ ψυχή μας καὶ ποθοῦμε νὰ ἀνακτήσουμε τὴν πνευματική μας ὑγεία. Προσερχόμαστε στὴν Ἐκκλησία ποὺ εἶναι ἕνα πνευματικὸ θεραπευτήριο. Ἐκεῖ ἀναζητοῦμε τὸν πνευματικό, στὸν ὁποῖο δίχως ντροπὴ ὁμολογοῦμε ὅλες τὶς ἁμαρτίες ποὺ τραυμάτισαν τὴν ψυχή μας. Στὴ συνέχεια ἐκεῖνος θὰ μᾶς διαβάσει τὴ συγχωρητικὴ εὐχὴ καὶ θά μᾶς ἀπευθύνει τὶς ἁρμόζουσες συμβουλὲς γιὰ τὴν εὐόδωση τῆς πνευματικῆς μας πορείας. Μ᾿ αὐτὸν τὸν τρόπο ὁ φιλάνθρωπος Χριστός, ὁ Ὁποῖος εἶναι παρὼν σὲ ὅλη τη διάρκεια τῆς Ἐξομολογήσεως, μᾶς χορηγεῖ τὴν ἄφεση τῶν ἁμαρτιῶν καὶ μᾶς ὑποδεικνύει τὸ δρόμο ποὺ πρέπει νὰ ἀκολουθήσουμε γιὰ νὰ ἀπαλλαγοῦμε ὁριστικὰ ἀπὸ τὴν ἀρρώστια τῆς ἁμαρτίας.
Πρῶτο βῆμα γιὰ τὴν ἐξομολόγησή μας εἶναι ἡ συναίσθηση τῶν ἁμαρτιῶν μας. Εἶναι ἕνα δῶρο τοῦ Θεοῦ ποὺ χαρίζεται σὲ ὅσους τὸ ζητοῦν μὲ τὴν προσευχὴ καὶ τὸ ἐπιδιώκουν μὲ τὴ γενναία καὶ τίμια βυθοσκόπηση τοῦ ἑαυτοῦ τους.
Στὸ δύσκολο ἐγχείρημα τῆς αὐτοκριτικῆς θέλουν νὰ σὲ βοηθήσουν τὰ παρακάτω ἐρωτήματα, τὰ ὁποῖα ἀφοροῦν στὶς σχέσεις μας: α) μὲ τὸν Θεό, β) μὲ τὸν πλησίον καὶ γ) μὲ τὸν ἑαυτό μας.
Α. Ἐσὺ καὶ ὁ Θεός
Πιστεύεις ὁλόψυχα στὸν Τριαδικὸ θεό, τὸν Πατέρα, τὸν Υἱὸ καὶ τὸ Ἅγιο Πνεῦμα, καὶ στὴν ὀρθόδοξη διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας μας;
Ἐμπιστεύεσαι ἀκλόνητα τὸν ἑαυτό σου στὴν πατρικὴ Πρόνοια τοῦ Θεοῦ ἢ μήπως στὶς δυσάρεστες περιστάσεις ὀλιγοπιστεῖς, γογγύζεις καὶ ἀπελπίζεσαι;
Ὁμολογεῖς μὲ παρρησία τὴν πίστη σου, ὅταν οἱ περιστάσεις τὸ ἀπαιτοῦν ἢ μήπως ντρέπεσαι νὰ κάνεις ἀκόμα καὶ τὸ σημεῖο τοῦ Σταυροῦ ὅταν λ.χ. περνᾶς ἔξω ἀπὸ κάποιον ναό;
Μήπως ἀσχολήθηκες ποτὲ μὲ τὸν ἀποκρυφισμό, (μάγους, μέντιουμ, ἀστρολόγους, ὑπνωτιστές, πνευματιστές, χαρτορίχτρες, καφετζοῦδες κ.ἄ.) ἢ ἀναμίχθηκες σὲ παραθρησκευτικὲς ὁμάδες (σχολὲς γιόγκα καὶ διαλογισμοῦ, γνωστικὲς ἢ θεοσοφικὲς σχολές, Βουδισμό, Ἰνδουισμὸ κ.ἄ.);
Μήπως πιστεύεις στὴν τύχη καὶ στὰ ὄνειρα ἢ ἀσχολεῖσαι μὲ τὸ ξεμάτιασμα καὶ δίνεις σημασία στὶς διάφορες προλήψεις καὶ δεισιδαιμονίες (π.χ. «τὸ 13 εἶναι γρουσούζικος ἀριθμός», «τὸ πέταλο φέρνει γούρι» κ.λπ.);
Προσεύχεσαι τακτικὰ καὶ προσεκτικὰ στὸ σπίτι σου (πρωί, βράδυ, πρὶν καὶ μετὰ τὰ γεύματα) ἢ στὴν Ἐκκλησία (κάθε Κυριακὴ καὶ τὶς μεγάλες γιορτές), εὐγνωμονώντας πρωτίστως τὸν Θεὸ γιὰ τὶς ποικίλες, φανερὲς καὶ ἀφανεῖς εὐεργεσίες Του;
Μελετᾶς καθημερινὰ τὴν Ἁγία Γραφὴ καὶ ἄλλα ψυχωφελῆ βιβλία;
Νηστεύεις, ἂν δὲν ὑπάρχουν σοβαροὶ λόγοι ὑγείας, τὴν Τετάρτη καὶ τὴν Παρασκευὴ καὶ τὶς ἄλλες περιόδους τῶν Νηστειῶν;
Προσέρχεσαι τακτικὰ στὸ Μυστήριο τῆς Θείας Κοινωνίας, ὕστερα ἀπὸ τὴν κατάλληλη προετοιμασία καὶ τὴν ἔγκριση τοῦ πνευματικοῦ σου;
Μήπως βλαστημᾶς τὸ ὄνομα τοῦ Χριστοῦ, τῆς Παναγίας ἢ τῶν Ἁγίων μας;
Μήπως ὁρκίζεσαι χωρὶς λόγο ἢ ἀθέτησες τυχὸν ὅρκο ἢ ὑπόσχεσή σου στὸν Θεό;
Β. Ἐσὺ καὶ ὁ συνάνθρωπος
Δείχνεις ἔμπρακτα τὴν ἀγάπη σου στὸν πλησίον, ἰδιαίτερα σὲ ὅσους ὑποφέρουν ἢ ἔχουν ἀνάγκη (ἀσθενεῖς, πτωχούς, φυλακισμένους, ἄνεργους, ὀρφανά, ἡλικιωμένους κ.ἄ.);
Συγχωρεῖς ὅσους σὲ ἔβλαψαν ἢ μήπως κρατᾶς μέσα σου ἔχθρα καὶ ἀντιπάθεια; Εἶσαι πρόθυμος νὰ ζητήσεις «συγγνώμην» ἀπὸ τὸν πλησίον γιὰ τυχὸν σφάλματά σου;
Μήπως θεληματικὰ ἢ ἀθέλητα διέπραξες φόνο ἢ μὲ τὴ συμπεριφορά σου βοήθησες στὴν ἐκτέλεση μίας τέτοιας πράξεως;
Μήπως ἔχεις τὸ ἐλάττωμα
- Νὰ λὲς ψέματα;
- Νὰ κατακρίνεις;
- Νὰ συκοφαντεῖς;
- Νὰ κολακεύεις;
- Νὰ καταριέσαι;
- Νὰ ὀργίζεσαι καὶ νὰ βρίζεις;
- Νὰ εἰρωνεύεσαι καὶ νὰ χλευάζεις;
- Νὰ διαπληκτίζεσαι καὶ νὰ χειροδικεῖς;
- Νὰ «στέλνεις» τοὺς ἄλλους «στὸ διάβολο»;
- Νὰ εἶσαι περίεργος;
Μήπως φθονεῖς τὴν εὐτυχία ἢ ζηλεύεις τὰ ἀγαθὰ τοῦ πλησίον σου; Ἢ μήπως, πάλι, χαίρεσαι στὶς συμφορές του;
Μήπως εἶσαι καχύποπτος καὶ δίνεις πίστη στὶς ὑπόνοιές σου γιὰ τοὺς ἄλλους;
Μήπως κλέβεις ἢ συνεργάστηκες ποτὲ σὲ κλοπὴ ἢ δέχτηκες ἐν γνώσει σου κλεμμένα πράγματα;
Δείχνεις εὐγνωμοσύνη στοὺς εὐεργέτες σου ἢ μήπως ἀνταποδίδεις ἀχαριστία γιὰ τὸ καλὸ ποὺ σοῦ ἔκαναν;
Μήπως μὲ τοὺς λόγους καὶ τὴ συμπεριφορά σου σκανδαλίζεις τὸν πλησίον σου ἢ τὸν ἐξωθεῖς στὴν ἁμαρτία;
Μήπως ἀσχολεῖσαι μὲ τὴν προσωπική, οἰκογενειακὴ ἢ ἐπαγγελματικὴ ζωὴ τῶν ἄλλων καὶ ἐπεμβαίνεις ἀδιάκριτα, προκαλώντας διάφορα προβλήματα;
Μήπως διακινεῖς ναρκωτικὲς οὐσίες ἢ μὲ ὁποιονδήποτε τρόπο ὁδήγησες ἄλλους στὴ χρήση τους;
Μήπως συνηθίζεις νὰ διαδίδεις πληροφορίες ἢ μυστικὰ τῶν ἄλλων, δημιουργώντας ἔτσι διαμάχες στὶς σχέσεις τῶν συνανθρώπων σου;
Στὸ ἐπάγγελμα
Μήπως ἡ συνείδησή σου σὲ ἐλέγχει γιὰ ἀπάτη, νοθεία, αἰσχροκέρδεια, κατάχρηση, τοκογλυφία, δωροδοκία, ἀπόκρυψη ἐμπορευμάτων κ.λπ.;
Μήπως στὶς συναλλαγές σου σὲ διακρίνει ἀνειλικρίνεια, ἀνεντιμότητα ἢ δολιότητα;
Μήπως κακομεταχειρίζεσαι, ἐκμεταλλεύεσαι ἢ ἀδικεῖς τοὺς ἐργάτες, ὑπαλλήλους ἢ ὑφισταμένους σου;
Στὴν οἰκογένεια
Δείχνεις σεβασμό, ἀγάπη καὶ τιμὴ πρὸς τοὺς γονεῖς σου ἢ μήπως συμπεριφέρεσαι μὲ αὐθάδεια, σκληρότητα καὶ περιφρόνηση; Ἰδιαίτερα, τοὺς συμπαραστέκεσαι στὰ γηρατειά τους;
Ἡ συμπεριφορά σου στὸ σπίτι διαπνέεται ἀπὸ πνεῦμα θυσίας, ἀγάπης, καλοσύνης, ἀλληλοκατανόησης, ὑποχωρητικότητας καὶ ὑπομονῆς; Μήπως μὲ τὴν ἐριστικότητα, τὸ πεῖσμα ἢ τὶς παράλογες καὶ ἐγωιστικὲς ἀπαιτήσεις σου διαταράσσεις τὴν οἰκογενειακὴ γαλήνη καὶ ἀτμόσφαιρα;
Ὡς σύζυγοι:
Ἀποδέχεστε τὴ συζυγία ὡς εὐλογία Θεοῦ καὶ ἀγωνίζεστε καθημερινὰ γιὰ τὴν τελείωση καὶ ὁλοκλήρωση τῆς μεταξύ σας ἀγάπης, ὥστε νὰ μὴ διασπᾶται αὐτὴ ἀπὸ καμιὰ ἄλλη γήϊνη ἀγάπη (πρὸς τοὺς γονεῖς, τὰ παιδιά, τοὺς συγγενεῖς, τὸ ἐπάγγελμα κ.ἄ.);
Τιμᾶτε καὶ ἀγαπᾶτε ὁ ἕνας τοὺς γονεῖς καὶ συγγενεῖς τοῦ ἄλλου;
Διαφυλάσσετε τὴν ἀμοιβαία πίστη καὶ ἀφοσίωση;
Μήπως ἀποφεύγετε μὲ διάφορα μέσα τὴν τεκνογονία;
Μήπως κάνατε ἔκτρωση ἢ γίνατε ἠθικοὶ αὐτουργοὶ στὴ διάπραξη ἑνὸς τέτοιου ἐγκλήματος;
Μήπως διατηρούσατε προγαμιαῖες σχέσεις;
Ὡς γονεῖς:
Προσεύχεστε θερμὰ γιὰ τὴν προκοπὴ τῶν παιδιῶν σας;
Ἡ ζωή σας ἀποτελεῖ καλὸ παράδειγμα γιὰ τὰ παιδιά σας;
Μήπως ἐνδιαφέρεστε μόνο γιὰ τὴν κατὰ κόσμο πρόοδό τους; Δείχνετε ἰδιαίτερη φροντίδα γιὰ τὴ χριστιανικὴ ἀγωγή τους, ἀφιερώνοντας γιὰ τὸ σκοπὸ αὐτὸ τὸν ἀνάλογο χρόνο, ἄλλοτε συμβουλεύοντας καὶ συζητώντας μαζί τους, ἄλλοτε ἐμπνέοντος μὲ τὴ συνέπεια τῆς χριστιανικῆς σας ζωῆς καὶ ἄλλοτε παρακολουθώντας διακριτικὰ τὰ ἀναγνώσματά τους, τοὺς τρόπους ψυχαγωγίας τους καὶ τὶς παρέες τους;
Μήπως κάνετε διακρίσεις μεταξὺ τῶν παιδιῶν σας ἢ δὲν ὑπήρξατε δίκαιοι στὶς γονικές σας παροχές;
Μήπως ἐπεμβαίνετε ἄκαιρα, πιεστικὰ καὶ ἀδικαιολόγητα στὶς ἀποφάσεις τῶν παιδιῶν σας ἢ στὶς οἰκογένειές τους, ὑπονομεύοντας ἔτσι τὶς προσπάθειές τους ἢ τοὺς οἰκογενειακούς τους δεσμούς;
Γ. Ἐσὺ καὶ ὁ ἑαυτός σου
Μήπως εἶσαι προσκολλημένος στὶς βιοτικὲς φροντίδες καὶ τὰ ἐγκόσμια ἀγαθὰ καὶ ἀδιαφορεῖς γιὰ τὴν καλλιέργεια τῆς ἀθάνατης ψυχῆς σου καὶ τὴν ἕνωσή σου μὲ τὸν Θεό;
Μήπως διακατέχεσαι ἀπὸ τὴν ὑπερηφάνεια, πού εἶναι ἡ ἀρχὴ καὶ ἡ γεννήτρια ὅλων τῶν κακῶν; Αὐτὸ θὰ τὸ διαπιστώσεις:
-ἂν ἐπιδιώκεις τὴ δόξα, τὶς τιμές, τοὺς ἐπαίνους, τὰ πρωτεῖα καὶ τὴν προβολή,
-ἂν καυχιέσαι καὶ μιλᾶς μὲ ἐγκώμια γιὰ τὶς προσωπικές σου ἱκανότητες, τὴν καλή σου οἰκογένεια καὶ τὶς ἐπαγγελματικές σου ἐπιτυχίες,
-ἂν προσπαθεῖς νὰ γίνεσαι ἄρεστος στοὺς ἀνθρώπους,
-ἂν δείχνεις μεγάλη ἐμπιστοσύνη στὸν ἑαυτὸ σου καὶ ἐπιμένεις μὲ πεῖσμα στὴν προσωπική σου κρίση,
-ἂν δὲν δέχεσαι τὶς συμβουλὲς τῶν ἄλλων ἢ ἀντιδρᾶς στὶς ὑποδείξεις τῶν τυχὸν σφαλμάτων σου,
-ἂν ἐπιδιώκεις πάντοτε καὶ σὲ ὅλα τὴν ἱκανοποίηση τοῦ ἑαυτοῦ σου ἢ ζητᾶς ἀπαιτητικὰ νὰ ἐξυπηρετεῖσαι ἀπὸ τοὺς ἄλλους.
Μήπως μιλᾶς ἄκαιρα, διακόπτοντας ἢ προσβάλλοντας μὲ λόγια ταπεινωτικὰ τοὺς συνομιλητές σου;
Μήπως εἶσαι φιλάργυρος ἢ πλεονέκτης;
Μήπως ζεῖς μὲ πολυτέλεια καὶ σπατάλη ἢ ξοδεύεις τὰ χρήματά σου σὲ τυχερὰ παιχνίδια, χαρτοπαιξία κ.ἄ.;
Μήπως ντύνεσαι καὶ καλλωπίζεσαι μὲ τρόπο προκλητικὸ ἢ μήπως ἡ ἐνδυμασία σου εἶναι ἀνάρμοστη γιὰ τὸ δικό σου φύλο;
Μήπως εἶσαι λαίμαργος ἢ γαστρίμαργος;
Μήπως λὲς πολλὰ λόγια, περιττὰ καὶ ἀνώφελα ἢ μήπως αἰσχρολογεῖς;
Δείχνεις τὸν ἀπαιτούμενο σεβασμὸ στὸ σῶμα σου, ποὺ εἶναι; ναὸς τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, ἢ μήπως ἔπεσες σὲ διάφορα σαρκικὰ ἁμαρτήματα (αὐνανισμό, πορνεία, μοιχεία, ἀρσενοκοιτία κ.ἄ.);
Μήπως ἐκθέτεις τὸν ἑαυτό σου σὲ διάφορους σαρκικούς πειρασμούς (ἄσεμνα θεάματα καὶ διασκεδάσεις, ἀνήθικα περιοδικὰ καὶ βιβλία, πορνογραφήματα, προκλητικὴ μουσικὴ καὶ τραγούδια κ.λ.π.);
Ὅταν προσβάλλουν τὸ νοῦ σου αἰσχροὶ λογισμοὶ καὶ φαντασίες, τοὺς διώχνεις ἀμέσως, ἢ μήπως τοὺς ἀποδέχεσαι καὶ τοὺς καλλιεργεῖς;
Μήπως καταστρέφεις τὴν ὑγεία σου, ποὺ εἶναι δωρό του Θεοῦ, μὲ τὴ μέθη, τὸ κάπνισμα ἢ τὴ χρήση ναρκωτικῶν οὐσιῶν;
Μήπως σκέφτηκες ποτὲ νὰ αὐτοκτονήσεις;
Μήπως διακατέχεσαι ἀπὸ ὀκνηρία, ἀμέλεια ἢ ἀνευθυνότητα;
Μήπως σπαταλᾶς ἄσκοπα τὸ χρόνο σου μπροστὰ στὴν τηλεόραση ἢ περιπλανώμενος στὸ διαδίκτυο;
* * *
Καὶ τώρα, μετὰ τὸν ἔλεγχο τοῦ ἑαυτοῦ σου, τρέξε, ἀδελφέ μου, χωρὶς ἀναβολὴ στὸν πνευματικό. Ἐξομολογήσου τὶς ἁμαρτίες σου α) χωρὶς νὰ κρύψεις καμία, β) μὲ εἰλικρίνεια καὶ συντομία καὶ γ) δίχως νὰ ἀναφέρεις τυχὸν ἀρετές σου ἢ ξένα ἁμαρτήματα. Νὰ εἶσαι σίγουρος πώς, μαζὶ μὲ τὴν ἄφεση, ὁ Θεὸς θὰ σοῦ προσφέρει πλούσια τὴ χάρη Του, γιὰ τὸ ξεκίνημα μίας νέας ζωῆς.
Το θαύμα του Αγίου Σπυρίδωνα στο Μεσολόγγι «Σήκω παιδί μου και περπάτα είσαι καλά τώρα»
Γιατι ο Άγιος Σπυρίδωνας είναι ο πολίουχος της πόλης του Πειραιά; (12 Δεκεμβρίου)
Πολλοί θα έχουν αναρωτηθεί γιατι είναι ο Άγιος Σπυρίδωνας ο πολίουχος Άγιος της πόλης του Πειραιά και όχι η Αγία Τριάδα ή ο Άγιος Νικόλαος που σαν ναοί είναι πιο μεγαλοπρεπείς.
Ο λόγος είναι οτι για πολλά έτη ή καλύτερα για αρκετούς αιώνες στον ερημωμένο Πειραιά το μόνο κτίσμα που υπήρχε ήταν το μοναστήρι του Αγίου Σπυρίδωνα στη θέση που βρίσκεται ο σημερινός Ιερός Ναός. Το μοναστήρι είχε κατασκευαστεί το 11ο με 12ο αιώνα μ.Χ,
Στον ιστότοπο της Ιεράς Μητρόπολης Πειραιά (imp.gr) διαβάζουμε τα εξής για τον Ιερό Ναό :
Χτίστηκε επί δημαρχίας Δημ. Μουτσοπούλου κατά τα έτη 1868-75 στα θεμέλια του παλαιού ναού της Μονής του Αγίου Σπυρίδωνος (11ο/12ο αι.). Η Μονή είχε το προσωνύμιο «του Δράκου» και ο εκάστοτε ηγούμενός της χαρακτηριζόταν ως «Σπυριδωνίτης».Η Μονή του Αγίου Σπυρίδωνος ήταν πλούσιο μοναστήρι, οχυρωμένο για το φόβο των πειρατών (καστρομονάστηρο).
Μάλιστα εκεί το 1835 ορκίστηκαν οι πρώτες Δημοτικές Αρχές του Πειραιά.
Γιατί ο Άγιος Νικόλαος τιμάται ως προστάτης των ναυτικών, αφού δεν ήταν ναυτικός ;
(4 Νοεμβρίου) εορτάζει o Όσιος Μάρκος του Σάρωφ, ο συνασκητής του οσίου Σεραφείμ του Σαρώφ
Εορτάζει ο Άγιος Δημήτριος στο μοναδικό Ελληνικό χωριό της Ρουμανίας – Ιζβοαρέλε ( Ιzvoarele )
Ο Άγιος Δημήτριος σώζει την Μακεδονία και την Κωνσταντινούπολη – Τα δύο μεγάλα θαύματα
Tὸ πρῶτο θαῦμα. H Θεσσαλονίκη καὶ ὁλόκληρη ἡ Mακεδονία μας ἦταν σκλάβα. Πόσα χρόνια; Mετρῆστε· ἕνα δύο τρία τέσσερα πέντε δέκα χρόνια; σαράντα χρόνια; πενήντα χρόνια; ἑκατό χρόνια; διακόσα χρόνια; Πεντακόσα χρόνια ἦταν σκλαβωμένη ἡ Mακεδονία μας! Mετὰ ἀπό πεντακόσα χρόνια σκλαβιας ὅλοι νόμιζαν, ὅτι ποτέ πια ἡ Mακεδονία δὲν θὰ ἐλευθερωθῇ.
Aλλὰ ἦρθε ἡ ἁγία ἡμέρα τῆς 26ης Oκτωβρίου 1912. Mόνο ἄνθρωποι μεγάλοι στὴν ἡλικία μπορεῖ νὰ τὰ θυμοῦνται αὐτά. Ίσως ζοῦν ἀκόμη σὲ διάφορα μέρη γέροντες ἀσπρομάλληδες, ποὺ ἔζησαν τὸ μέγα ἐκεῖνο γεγονός. Tὰ παιδιά τῆς Eλλάδος, ἀξιωματικοὶ καὶ στρατιῶτες, πέρασαν πάνω ἀπό τὴ Λάρισα καὶ τὸν Oλυμπο καὶ σαν ἀετοὶ πέταξαν στὰ ψηλὰ βουνὰ τῆς Mακεδονίας.
Πέρασαν τὸν Aλιάκμονα, τὸν Aξιό, πέρασαν ὅλα αὐτὰ τὰ μέρη. Έτσι, στὶς 25 Oκτωβρίου ὁ Eλληνικός στρατὸς ἦταν ἔξω ἀπὸ τὴ Θεσσαλονίκη· καὶ τὴν ἡμέρα τοῦ ἁγίου Δημητρίου, ἀκριβῶς τὴν ἡμέρα τοῦ ἁγίου Δημητρίου, 26 Οκτωβρίου τοῦ 1912, τὰ ἑλληνικὰ στρατεύματα μπῆκαν μέσα στὴν πόλι! H συγκίνησις ὅλων δὲν περιγράφεται. Ἔψαλαν τὸ ἀπολυτίκιο τοῦ ἁγίου Δημητρίου, τὸ «Tῷ Ὑπερμάχῳ στρατηγῷ τὰ νικητήρια…», τὸ «Xριστὸς ἀνέστη…», καὶ ἀντηχοῦσαν δρόμοι καὶ πλατεῖες, βουνὰ καὶ λαγκάδια. Πάνω στὸ Λευκὸ Πύργο ὑψωσαν τὴν Ἐλληνικὴ σημαία· καὶ πῆγαν ἀμέσως στρατιῶτες στὸν Άγιο Δημήτριο, γονάτισαν καὶ προσευχήθηκαν στὸ Θεό.
Aὐτὸ εἶνε τὸ ἕνα θαῦμα, πού, τὴν ἡμέρα τῆς ἑορτῆς του, ὁ ἁγιος Δημήτριος βοήθησε κ’ ἐλευθερώθηκε ἡ Θεσσαλονίκη, ἡ ὡραία πρωτεύουσα τῆς Bορείου Eλλάδος.Aὐτὸ εἶνε τὸ ἕνα θαῦμα, πού, τὴν ἡμέρα τῆς ἑορτῆς του, ὁ ἁγιος Δημήτριος βοήθησε κ’ ἐλευθερώθηκε ἡ Θεσσαλονίκη, ἡ ὡραία πρωτεύουσα τῆς Bορείου Eλλάδος.
Tὸ ἄλλο θαῦμα ποὺ ἔκανε ποιό εἶνε;
Διαβάστε τὰ βιβλία. Tί λέει τὸ Mηναῖο; Σήμερα, λέει, τὴν ἡμέρα τῆς μνήμης του, ὁ ἅγιος Δημήτριος ἔσωσε τὴν πόλι. Ποιά πόλι; Tὴ μεγάλη πόλι, τὴν Kωνσταντινούπολι. Ἀπὸ τί τὴν ἔσωσε, ἀπὸ βαρβάρους ἐπιδρομεῖς; Ὄχι· τὴν ἔσωσε ἀπὸ σεισμό.
Kίνδυνος εἶνε καὶ οἱ βάρβαροι ἐχθροί, διότι μπορεῖ ν᾽ ἀφαιρέσουν τὴν ἐλευθερία καὶ νὰ φέρουν τὴ σκλαβιά. Ἀλλ᾽ ὑπάρχει καὶ ἄλλο πιο μεγάλο κακό, ὁ σεισμός, ποὺ μπορεῖ ἀμέσως ὄχι πλέον νὰ σκλαβώσῃ ἀλλὰ νὰ καταστρέψῃ καὶ ν᾽ ἀφανίσῃ μιὰ πόλι. Πέντε δευτερόλεπτα νὰ βαστάξῃ, δε᾽ μένει τίποτα όρθιο.
Δὲν ξέρω ἐσεῖς πῶς αἰσθάνεσθε. Ἐγῶ ἕνα βράδυ, στὶς δύο ἡ ωρα τὴ νύχτα, ξύπνησα ἔντρομος· σείστηκε ὅλη ἡ γῆ. Eσεῖς ὅταν γίνεται σεισμὸς τί νιώθετε; Mοῦ `ρχεται νὰ κλάψω, γιατὶ κ᾽ ἐγω εἶμαι ἁμαρτωλός καὶ δὲν εἶμαι ἄξιος νὰ φιλήσω τὰ πόδια σας· ἀλλα αἰσθάνομαι καὶ προφητεύω καὶ λέγω, ὅτι ὁ σεισμὸς εἶνε προοίμιο τῆς μεγάλης τιμωρίας. Προοίμιο· διότι φύγαμε ἀπὸ τὸ Θεό. Mικροὶ καὶ μεγάλοι, νέοι καὶ ἀσπρομάλληδες γέροντες, λαϊκοὶ καὶ κληρικοί, ἱερεῖς καὶ ἐπίσκοποι, γραμματισμένοι καὶ ἀγράμματοι, ἄντρες γυναῖκες καὶ παιδιά, ὅλοι ἀνεξαιρέτως, φύγαμε ἀπὸ τὸ Θεό. Kαὶ ὁ Θεός, ποὺ κυβερνάει τὸ σύμπαν, σείει τη γῆ.
O σεισμὸς δὲν εἶνε, ὅπως λένε, φυσικὸ φαινόμενο· τὰ φυσικὰ φαινόμενα τὰ ἐξουσιάζει «ὁ ἐπιβλέπων ἐπὶ τὴν γῆν καὶ ποιῶν αὐτὴν τρέμειν, ὁ ἀπτόμενος τῶν ορέων καὶ καπνίζονται» (Ψαλμ. 103,32). Aιτία τῶν σεισμῶν, ὅπως λέει ὁ ἱερὸς Xρυσόστομος, εἶνε ἡ ὀργὴ τοῦ Θεοῦ· αἰτία δὲ τῆς οργῆς τοῦ Θεοῦ εἶνε τὰ αμαρτήματά μας. Kι ἀν δὲν ὑπῆρχαν μερικὰ νήπια, μικρὰ παιδάκια, ἀθῶα ἀγγελούδια ποὺ τὰ κρατοῦν στὴν ἀγκαλιά, κι ἀν δὲν ὑπῆρχαν κάτι ἀσκηταὶ ἐπάνω στὸ Aγιον Oρος, κι ἀν δὲν ὑπῆρχαν ἀνθρωποι δίκαιοι, λίγοι ἄνθρωποι, ἡ γῆ θὰ κατεστρέφετο ἐξ ὁλοκλήρου. Λίγα δευτερόλεπτα καὶ δε᾽ μένει ορθιο τίποτα. Aντε, ἄνθρωπε! χτίζε σπίτια καὶ πολυκατοικίες· σὲ μιὰ στιγμὴ ὅλα ἐρείπια.
O σεισμὸς εἶνε ὀργὴ Θεοῦ. Kαὶ ἔρχεται σεισμὸς μεγάλος, λέει τὸ Eὐαγγέλιο καὶ ἡ Ἀποκάλυψις, ποὺ θὰ γκρεμιστῇ τὸ ἕνα δέκατο τῶν σπιτιῶν (βλ. Ἀπ. 11,13), καὶ θἀ ἀνοίξουν τὰ μνήματα καὶ οἱ τάφοι· θὰ γίνουν μεγάλα πράγματα. Oἱ ἄπιστοι δὲν πιστεύουν· ἐμεῖς πιστεύουμε στὴ Γραφή, πιστεύουμε στὸ Eὐαγγέλιο, πιστεύουμε στοὺς προφήτας καὶ στὰ ἱερὰ βιβλία τῆς πίστεώς μας, καὶ λέμε αὐτὸ ποὺ εἶπε ὁ Xριστός· θὰ γίνουν σεισμοί (βλ. Mατθ. 24,7· Mαρκ. 13,8), μεγάλοι σεισμοί (Λουκ. 21,11). Ὄχι μικροὶ ποὺ διαρκοῦν κλάσμα τοῦ λεπτοῦ, ἀλλὰ σεισμοὶ παγκόσμιοι, ποὺ θὰ ταράξουν τὴν ὑδρόγειο σφαῖρα. Oἱ μικροὶ λοιπὸν σεισμοί, ποὺ κάθε τόσο τρομάζουν τοὺς ἀνθρώπους, εἶνε προοίμιο ὅτι «ἔρχεται ἡ ὀργὴ τοῦ Θεοῦ» (Eφ. 5,6· Kολ. 3,6).
Ἕνας τέτοιος σεισμός, φρικώδης σεισμός, ἔγινε στὴν Kωνσταντινούπολι στὰ παλιὰ τὰ χρόνια, ἐπὶ Λέοντος τοῦ Σοφοῦ· ταράχτηκε ἡ πόλις, γκρέμισαν τὰ σπίτια, τὰ παλάτια, οἱ ἐκκλησίες. Kαὶ σώθηκαν τότε μὲ τὴν προσευχὴ καὶ τὶς πρεσβεῖες τοῦ ἁγίου Δημητρίου.
Ἔτσι σήμερα γιορτάζομε δύο γεγονότα, δύο θαύματα· τὸ ἕνα ὅτι ὁ ἁγιος Δημήτριος ἐλευθέρωσε τὴ Θεσσαλονίκη ἀπὸ τοὺς κατακτητάς, καὶ τὸ ἄλλο ὅτι ἔσωσε τὴν Kωνσταντινούπολι ἀπὸ τὸ φρικτὸ σεισμό.
Μακαριστός Μητροπολίτης Αυγουστίνος Καντιώτης
Ένα μικρό παιδί από την Πάτρα ζητά τη βοήθεια όλων μας για να αντιμετωπίσει το σοβαρό πρόβλημα υγείας που έχει προκύψει
Ένα μικρό παιδί από την Πάτρα ζητά τη βοήθεια όλων μας για να αντιμετωπίσει το σοβαρό πρόβλημα υγείας που έχει προκύψει.
Ο μικρός Διονύσης πάσχει από καρκίνο στο κεντρικό οπτικό νεύρο του ματιού του και απαιτείται άμεσα να χειρουργηθεί σε εξειδικευμένο ιατρικό κέντρο της Γερμανίας από παιδονευροχειρούργο.
«Μια μέρα που ξύπνησε, η κόρη του ματιού του είχε μετακινηθεί και είχε κολλήσει τέρμα δεξιά και συνεχίζει να παραμένει έτσι. Λόγω του υπέρογκου ποσού ζητάμε την υποστήριξη του κόσμου, ώστε μαζί με την βοήθεια του θεού το παιδί μας να γίνει καλά».
Δυστυχώς όμως το κόστος για την επέμβαση και τη νοσηλεία είναι πολύ μεγάλο για την οικογένεια που δεν μπορεί να ανταπεξέλθει οικονομικά, αφού απαιτούνται 155 χιλιάδες ευρώ.
Γι αυτό το λόγο, η οικογένεια απευθύνεται σε όποιον μπορεί να βοηθήσει προκειμένου να συγκεντρωθεί το ποσό.
Για οποιαδήποτε σχετική πληροφορία, μπορείτε να απευθύνεστε στο τηλέφωνο του πατέρα Νικόλαος Τσιάμης 6949729065
Αριθμός λογαριασμού για όσους επιθυμούν να συμβάλουν στην προσπάθεια
GR9102606720000960100440974
Η Κόμπρα και η προσευχή της μάνας σώζουν το παιδί απ' τον θάνατο – Αγαπώ τον Χριστό
Ισραηλινός Στρατός – Δεν ήταν στόχος η εκκλησία αλλά κέντρο της Χαμάς κοντά στην Ιερά Μονή Αγίου Πορφυρίου
Σύμφωνα με τον ισραηλινό στρατό, τα μαχητικά του αεροσκάφη προσπαθούσαν να χτυπήσουν ένα κέντρο διοίκησης της Χαμάς το οποίο βρισκόταν κοντά στην εκκλησία. Ο ισραηλινός στρατός εκτιμά ότι το εν λόγω κέντρο εμπλέκεται στην εκτόξευση ρουκετών και όλμων προς το Ισραήλ.
«Ως αποτέλεσμα της επίθεσης των Ισραηλινών Αμυντικών Δυνάμεων (IDF), ένας τοίχος μιας εκκλησίας στην περιοχή του κέντρου υπέστη ζημιές. Είμαστε ενήμεροι για αναφορές σχετικά με θύματα. Το περιστατικό βρίσκεται υπό εξέταση. Οι Ισραηλινές Αμυντικές Δυνάμεις δηλώνουν ξεκάθαρα ότι η εκκλησία δεν ήταν ο στόχος του πλήγματος», ανέφερε ανακοίνωση που επικαλούνται οι New York Times. της αεροπορικής επιδρομής και πως από τα πυρά της αεροπορίας, υπέστη φθορές μόνο ένας τοίχος.Σύμφωνα με τον ισραηλινό στρατό, τα μαχητικά του αεροσκάφη προσπαθούσαν να χτυπήσουν ένα κέντρο διοίκησης της Χαμάς το οποίο βρισκόταν κοντά στην εκκλησία. Ο ισραηλινός στρατός εκτιμά ότι το εν λόγω κέντρο εμπλέκεται στην εκτόξευση ρουκετών και όλμων προς το Ισραήλ.
«Ως αποτέλεσμα της επίθεσης των Ισραηλινών Αμυντικών Δυνάμεων (IDF), ένας τοίχος μιας εκκλησίας στην περιοχή του κέντρου υπέστη ζημιές. Είμαστε ενήμεροι για αναφορές σχετικά με θύματα. Το περιστατικό βρίσκεται υπό εξέταση. Οι Ισραηλινές Αμυντικές Δυνάμεις δηλώνουν ξεκάθαρα ότι η εκκλησία δεν ήταν ο στόχος του πλήγματος», ανέφερε ανακοίνωση που επικαλούνται οι New York Times.
Έκανα λάθος λένε οι Ισραηλινοί – Στόχευαν κέντρο της Χαμάς και ΟΧΙ την εκκλησία του Αγίου Πορφυρίου
Σύμφωνα με τον ισραηλινό στρατό, τα μαχητικά του αεροσκάφη προσπαθούσαν να χτυπήσουν ένα κέντρο διοίκησης της Χαμάς το οποίο βρισκόταν κοντά στην εκκλησία. Ο ισραηλινός στρατός εκτιμά ότι το εν λόγω κέντρο εμπλέκεται στην εκτόξευση ρουκετών και όλμων προς το Ισραήλ.
«Ως αποτέλεσμα της επίθεσης των Ισραηλινών Αμυντικών Δυνάμεων (IDF), ένας τοίχος μιας εκκλησίας στην περιοχή του κέντρου υπέστη ζημιές. Είμαστε ενήμεροι για αναφορές σχετικά με θύματα. Το περιστατικό βρίσκεται υπό εξέταση. Οι Ισραηλινές Αμυντικές Δυνάμεις δηλώνουν ξεκάθαρα ότι η εκκλησία δεν ήταν ο στόχος του πλήγματος», ανέφερε ανακοίνωση που επικαλούνται οι New York Times.
Γάζα – Οκτώ οι νεκροί από το χτύπημα των Ισραηλινών στον Ι.Ν Αγίου Πορφυρίου.
Επικαλούμενο πηγές από τη διοίκηση της Λωρίδας της Γάζας, το καταριανό ειδησεογραφικό δίκτυο αναφέρει ότι οκτώ από τους αμάχους που είχαν καταφύγει στον ναό του Αγίου Πορφυρίου βρήκαν τον θάνατο, ενώ υπάρχει άγνωστος αριθμός τραυματιών.
Ανακοίνωση έκανε το Υπουργείου Εξωτερικών για την απώλεια ζωών που προκλήθηκε από χτύπημα σε κτήριο παρακείμενο στο μοναστήρι του Αγίου Πορφυρίου στη Γάζα (20.10.2023). Χωρίς όμως να αναφέρει τους υπεύθυνους του χτυπήματος όπως έκανε το πατριαρχείο Ιεροσολύμων όπου μίλησε για Ισραηλινό χτύπημα.
Όπως ανέφερε: «Εκφράζουμε τη βαθιά μας οδύνη για την απώλεια ζωών που προκλήθηκε από χτύπημα σε κτήριο παρακείμενο στο μοναστήρι του Αγίου Πορφυρίου στη Γάζα.
Η προστασία των αμάχων και η ασφάλεια των τόπων λατρείας και των θρησκευτικών ιδρυμάτων θα πρέπει να διασφαλίζονται και να γίνονται σεβαστές από κάθε πλευρά».
Ρωσία – 27 τόνους ανθρωπιστικής βοήθειας στέλνει στην Γάζα ( αναχώρησε αεροσκάφος)
"Ο πληθυσμός θα λάβει αλεύρι, ζάχαρη, ρύζι και ζυμαρικά", πρόσθεσε.
Οι πρόεδροι των ΗΠΑ και της Αιγύπτου, Τζο Μπάιντεν και Άμπντελ Φάταχ αλ Σίσι, ανακοίνωσαν ότι η βοήθεια θα μπορέσει να εισέλθει σύντομα στη Γάζα, η οποία κινδυνεύει να βυθιστεί σε ανθρωπιστική καταστροφή, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας.
Ωστόσο η βοήθεια αυτή δεν θα καταφέρει να εισέλθει στον παλαιστινιακό θύλακα πριν από την Παρασκευή λόγω των εργασιών που γίνονται για την αποκατάσταση των δρόμων που έχουν καταστραφεί από τους ισραηλινούς βομβαρδισμούς.
Πατριαρχείο Ιεροσολύμων : Καταδικάζουμε τις Ισραηλινές επιδρομές - Έγκλημα πολέμου
Το Πατριαρχείο τονίζει ότι η στόχευση των εκκλησιών και των ιδρυμάτων τους, μαζί με τα καταφύγια που παρέχουν για την προστασία αθώων πολιτών, ιδιαίτερα παιδιών και γυναικών που έχασαν τα σπίτια τους λόγω των ισραηλινών αεροπορικών επιδρομών σε κατοικημένες περιοχές τις τελευταίες δεκατρείς ημέρες, συνιστά έγκλημα πολέμου που δεν μπορεί να αγνόησε.
Παρά την προφανή στόχευση των εγκαταστάσεων και των καταφυγίων του Ορθόδοξου Πατριαρχείου Ιεροσολύμων και άλλων εκκλησιών – συμπεριλαμβανομένης της Επισκοπικής Εκκλησίας της Ιερουσαλήμ, άλλων σχολείων και κοινωνικών ιδρυμάτων – το Πατριαρχείο, μαζί με τις άλλες εκκλησίες, παραμένει προσηλωμένο στην εκπλήρωση των θρησκευτικών και ηθικό καθήκον να παρέχει βοήθεια, υποστήριξη και καταφύγιο σε όσους έχουν ανάγκη, εν μέσω συνεχών ισραηλινών απαιτήσεων για εκκένωση αυτών των ιδρυμάτων αμάχων και των πιέσεων που ασκούνται στις εκκλησίες ως προς αυτό.
Το Πατριαρχείο τονίζει ότι δεν θα εγκαταλείψει το θρησκευτικό και ανθρωπιστικό του καθήκον, που έχει τις ρίζες του στις χριστιανικές του αξίες, να παρέχει όλα όσα είναι απαραίτητα σε περιόδους πολέμου και ειρήνης.
Κίεβο - Θέτουν εκτός νόμου την Ουκρανική Ορθόδοξη εκκλησία υπό τον Μητροπολίτη Ονούφριο
Βουλευτές του κυβερνώντος συνασπισμού του Κιέβου πρότειναν πριν λίγο νομοθεσία που θέτει εκτός νόμου την Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία που όπως αναφέρουν συνδέεται με το πατριαρχείο της Μόσχας, καθώς το Κίεβο δεσμεύεται να διακόψει τους δεσμούς με ιδρύματα που θεωρεί ευθυγραμμισμένα με τη Ρωσία.
«Το σχέδιο νόμου αριθ. 8371 για την απαγόρευση των θρησκευτικών οργανώσεων που συνδέονται με τη Ρωσική Ομοσπονδία εγκρίθηκε σε πρώτη ανάγνωση. 267 (ψήφισαν) υπέρ», δήλωσε ο βουλευτής Yaroslav Zhelezniak στο Telegram.
Αναμένονται σφοδρές διώξεις ιερατείου, μοναστηριών και εκατομμυρίων εκκλησιών της κανονικής Ορθοδόξου εκκλησίας της Ουκρανίας. Είδη υπάρχουν σφοδρές αντιδράσεις από ιερείς και εκατομμυρίων πιστών στην Ουκρανία.
Σύμφωνα με τη διαδικασία, θα πρέπει να γίνει δεύτερη ανάγνωση. Ως εκ τούτου, παραμένει σχέδιο νόμου και πρέπει να αναθεωρηθεί, καθώς παραβιάζει το δικαίωμα στην ελευθερία της θρησκείας και περιέχει σημαντικές ελλείψεις στη νομική τεχνική και δεν συμμορφώνεται με την Ευρωπαϊκή Σύμβαση για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και το Σύνταγμα της Ουκρανίας.
Το σχέδιο νόμου αριθ. 8371, το οποίο, όπως σημειώθηκε, απαγορεύει τις δραστηριότητες θρησκευτικών οργανώσεων που συνδέονται με το επιτιθέμενο κράτος, αποσκοπεί ουσιαστικά στην απαγόρευση της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας και παραβιάζει τα δικαιώματα της θρησκευτικής ελευθερίας των Ουκρανών πολιτών που ανήκουν στην Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας .
Τα μέσα ενημέρωσης δείχνουν ότι αυτός ο νόμος θα εφαρμοστεί στην Ουκρανική Ορθόδοξη εκκλησία, η οποία είναι στην πραγματικότητα μια ανεξάρτητη και ανεξάρτητη Εκκλησία. και προσπαθούν σκόπιμα να την περάσουν ως Ρωσική. Κληρικοί και θρησκευόμενοι που είναι πολίτες της Ουκρανίας στιγματίζονται ως πράκτορες της Ρωσικής Ομοσπονδίας.
Στην πραγματικότητα, αυτό το σχέδιο νόμου δεν συμμορφώνεται με τη Σύμβαση για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και το Σύνταγμα της Ουκρανίας (άρθρο 35), καθώς κανένα από αυτά τα έγγραφα δεν προβλέπει τη δυνατότητα απαγόρευσης του δικαιώματος της θρησκευτικής ελευθερίας.
Σ' ένα γάμο, ο ένας παντρεύεται και ο άλλος νυμφεύεται – Αγαπώ τον Χριστό
Για την ακρίβεια:
· Η γυναίκα «υπό-ανδρεύεται» ή όπως λέμε σήμερα «παντρεύεται». Δηλαδή μπαίνει κάτω από την φροντίδα του άντρα της, ή για την ακρίβεια «υπό του ανδρός». Η λέξη προέρχεται από τα συνθετικά «υπό»+«ανήρ» όπου στην αρχαιότητα «ανήρ» ήταν ο «άνδρας». Άρα το ρήμα «παντρεύομαι» κανονικά πρέπει να χρησιμοποιείται μόνο από γυναίκες.
· Ο άνδρας «νυμφεύεται», δηλαδή αποκτά μια δική του «νύμφη»,για σύζυγο· σύζυγος (συν + ζυγός) ονομάζεται και ο αρσενικός και ο θηλυκός σύντροφος, αφού μοιράζεται (συν) τις υποχρεώσεις (ζυγός) του γάμου. Το ζευγάρι των συζύγων ονομάζεται ανδρόγυνο.
Οι αραβόφωνες «Rum Orthodox » οι τελευταίοι εναπομείναντες Βυζαντινοί στη Μέση Ανατολή.
Αρχιεπίσκοπος Σεβαστείας Θεοδόσιος : Έγκλημα πολέμου ο βομβαρδισμός του Νοσοκομείου στην Γάζα
Π.Ιουστίνος Πάρβου – «Δεν θα πρέπει να μας φοβίζουν πόλεμοι και φοβερά γεγονότα…»
Η Αγάπη κάνει την οικογένεια ; "Η οικογένεια έχει μεγάλη αξία. Είναι ιερός θεσμός"
Ρωσία – Νομοσχέδιο για δωρεάν οικόπεδα σε παντρεμένα ζευγάρια με παιδιά !!
Ρωσία: Εχεις 10 χρόνια παντρεμένος; Δικαιούσαι δωρεάν γη
Μια ομάδα βουλευτών από την παράταξη του LDPR, με επικεφαλής τον Λεονίντ Σλούτσκι, υποβάλλει στη Βουλή νομοσχέδιο για τη δωρεάν παροχή γης σε ζευγάρια που είναι παντρεμένα για περισσότερα από 10 χρόνια και έχουν παιδιά.
Προτείνεται να γίνουν αλλαγές στον Κώδικα Γης της Ρωσικής Ομοσπονδίας. Σύμφωνα με την πρωτοβουλία, οι πολίτες που έχουν παντρευτεί πριν από τουλάχιστον 10 χρόνια και έχουν ένα ή περισσότερα παιδιά θα μπορούν να λάβουν δωρεάν οικόπεδο από το κράτος.
Η παρεχόμενη γη θα γίνει κοινή ιδιοκτησία όλων των μελών της οικογένειας, των ίδιων των γονέων και των παιδιών τους.
«Η ευκαιρία που προτείνει το νομοσχέδιο για ζευγάρια που είναι παντρεμένα για μεγάλο χρονικό διάστημα να λάβουν ένα οικόπεδο δωρεάν θα βελτιώσει την ευημερία τους, θα έχει θετική επίδραση στην υγεία τους και θα συμβάλει επίσης στη δημιουργία οικογενειακής περιουσίας, στη γέννηση των παιδιών και την ολοκληρωμένη ανάπτυξή τους», σημείωσαν οι βουλευτές στο επεξηγηματικό σημείωμα.
Πάτερ; γιατί εμείς δεν έχουμε την ενότητα που φαίνεται να έχουν οι μάρτυρες του Ιεχωβά;
Απίστευτο και όμως αληθινό – Η ΑΒ Βασιλόπουλος ανοίγει κατάστημα στο Άγιον Όρος
σ.σ. Διαβάζουμε και δεν πιστεύουμε στα μάτια μας! Τί δουλειά έχει στο Άγιον Όρος ένα ολόκληρο σουπερμάρκετ; Δίνοντας όμως λίγο προσοχή στην αρθρογραφία σχετικά με την πολεμική που διεξάγεται στο Αυτοδιοίκητο του Αγίου Όρους καταλαβαίνει κανείς ότι αρχίζει να υλοποιείται το σχέδιο μετατροπής του Περιβολιού της Παναγίας σε τουριστικό θέρετρο. Οι υπηρεσίες που παρέχονται στοχεύουν σε ένα ευρύτερο κοινό που δεν βλέπει το Άγιον Όρος όπως πρέπει να είναι αλλά ως τόπο αναψυχής και χαλάρωσης. Και όταν λέμε «ευρύτερο κοινό», μην το δένουμε κόμπο ότι θα είναι μόνο άντρες. Οι εχθροί της Ορθοδοξίας θα προσπαθήσουν στο μέλλον να σπάσουν το άβατο του Αγίου Όρους συμπεριλαμβάνοντας και τις γυναίκες.
Να υπενθυμίσουμε ότι η ΑΒ Βασιλόπουλος είναι από τις πρώτες εταιρείες που έβγαλε ομοφυλοφιλική διαφήμιση. Τί έχουν πάθει εκεί στην ‘Ιερά’ Επιστασία; Δεν υπάρχει επιτέλους ίχνος τσίπας πάνω τους; Φόβος Θεού δεν υπάρχει; Φραγμός δεν υπάρχει; Τα μηνύματα που μεταφέρουν με αυτήν τους την κίνηση δεν τα βλέπουν; Τί άλλο θα θυσιάσουν στον βωμό του χρήματος;
Σε άρθρο, το οποίο ασχολείται με τις οικονομικές επενδύσεις και τα αναμενόμενα κέρδη της φιλοΛΟΑΤΚΙ ΑΒ Βασιλόπουλος, θυγατρικής της Ολλανδικής Ahold Delhaize Group, αναφέρεται ότι το προσωπικό «θα προέρχεται από εργαζομένους στις Μονές του Αγίου Όρους»..
Σε άλλο άρθρο το οποίο επίσης ασχολείται κυρίως με τις επιχειρηματικές κινήσεις και τα κέρδη της εταιρείας ΑΒ Βασιλόπουλος, καθότι το οικονομικό κέρδος έχει γίνει πια θρησκεία στην κοινωνία μας, αναφέρεται ότι τους ζητήθηκε να ανοίξουν κατάστημα στις Καρυές. Εμείς αναρωτιόμαστε: Από ποιον τους ζητήθηκε και για ποιόν λόγο; Δεν βλέπει η ‘Ιερά’ Επιστασία ότι (και) αυτό αλλοιώνει τον σκοπό ύπαρξης και τον χαρακτήρα του Αγίου Όρους; Ακολουθεί χαρακτηριστικό απόσπασμα:
Το υποκατάστημα στις Καρυές
Συγκεκριμένα μέσω κατασκευαστικής εταιρείας με την οποία συνεργάζεται στη Βόρεια Ελλάδα, η αλυσίδα δέχθηκε αίτημα να ανοίξει σούπερ μάρκετ στις Καρυές, το διοικητικό κέντρο της μοναστικής πολιτείας.
Το μισθωμένο κατάστημα, περί τα 400 τ.μ. θα φιλοξενηθεί στο πάλαι ποτέ κελί του Αγίου Νικολάου (το λεγόμενο Σαμαράδικο) που ανήκει στην Ιερά Μονή Μεγίστης Λαύρας, όπου έχει κατασκευαστεί νέο κτίριο πολλαπλών χρήσεων.
Πλήρως ενταγμένο στον τόπο, το κτίριο διαθέτει επίσης κοιτώνες φιλοξενίας, εστιατόριο – καφέ, φυσικοθεραπευτήριο, κατάστημα με εκκλησιαστικά είδη και κατάστημα με οπτικά.
Διαμονή εργαζομένων
Μάλιστα η ΑΒ Βασιλόπουλος θα ενοικιάσει και κάποια από τα δωμάτια των πάνω ορόφων για τη μακροχρόνια διαμονή των εργαζομένων.
«Σήμερα χάθηκαν οι τρελλοί, χάθηκαν και οι άγιοι και υπάρχει μία τάξη, η τάξη των λογικών ανθρώπων. Ούτε μαγιά δεν έβγαλε αυτή η γενιά. Γνώρισα εκείνη την ευλογημένη ατμόσφαιρα γιατί αν δεν την γνώριζα, θα πέθαινα με καημό. Αυτό όμως με κάνει να πονάω για την σημερινή κατάσταση, όταν κάνω σύγκριση πως ήταν παλαιά τα πράγματα. Τότε γινόταν παρακίνηση στο καλό, στον αγώνα, τώρα γίνεται παρακίνηση στα κοσμικά πράγματα. Πονάω, όταν βλέπω έναν νερόβραστο μοναχισμό και μία ψεύτικη ευγένεια.», έλεγε ο Άγιος Παΐσιος.
Για ποιον λόγο θέλετε πατέρες να τραβήξετε του επισκέπτες στο Άγιον Όρος με πολυτέλειες; Τί είναι αυτά τα εστιατόρια και τα φυσικοθεραπευτήρια πατέρες; Μήπως θα έχουνε και πιλάτες και γιόγκα για τους επισκέπτες; Για να περάσουνε καλά και να ξανάρθουν! Μπορείτε να διανοηθείτε σε τί ανοίγετε την πόρτα πατέρες ή είστε τόσο αδαείς; Τί μήνυμα δίνετε στην κοινωνία πα-τέρες όταν ανοίγετε συνεργασία με μία εταιρεία η οποία προωθεί τη ομοφυλοφιλία;
Ο κερδοφόρος «θρησκευτικός τουρισμός», αυτή η μασονική καινοτομία, χρησιμοποιείται για να αλώσει ύπουλα την Ορθοδοξία. Η ‘Ιερά’ Επιστασία οδηγεί μετα απολύτου βεβαιότητος το Προπύργιο του Ορθόδοξου Μοναχισμού στην ανυπαρξία και θα πρέπει να δώσει λόγο σε όλους εμάς για αυτό που κάνει. Ο Άγιος Παΐσιος έλεγε προφητικά: «Θα δείτε, αυτές οι μεγάλες οικοδομές που χτίζουν μερικοί, αργότερα θα ερημώσουν. Και να πληρώνουν κάποιον δεν θα πηγαίνει να καθήσει εκεί. Μόνο θα παίρνουν υλικά για να φτιάχνουν άλλα Καλυβάκια».
«Τα κοσμικά πράγματα και το κοσμικό πνεύμα στην μοναχική ζωή φέρνουν την ερήμωση…», έλεγε. Και χρησιμοποιούσε ως παράδειγμα τον ερημωμένο μοναχισμό της Αιγύπτου: «Βρίσκουν σήμερα οι αρχαιολόγοι σε μοναχικά Κελλιά της Θηβαΐδος από την εποχή του αυτοκράτορος Ζήνωνος παραστάσεις ανάγλυφες με κυνήγια κ.λ.π. Όταν χάθηκε η απλότητα και άρχισαν οι μοναχοί να ασχολούνται με τέτοια, ήλθε η ερήμωση του μοναχισμού».
Σήμερα οι Μοναχοί αφήσανε τα κομποσχοίνια και ασχολούνται με εργοστάσια και τουριστικές επιχειρήσεις.
«Παρατηρείται σήμερα», έλεγε πάλι ο Άγιος Παΐσιος «μία επίδραση του κόσμου στον μοναχισμό. Αυτό είναι που λένε οι προφητείες ότι στους εσχάτους χρόνους οι μοναχοί θα γίνουν σαν τους κοσμικούς και οι κοσμικοί θα γίνουν σαν τους δαίμονες. … Ο κόσμος πρέπει να μιμείται εμάς τους μοναχούς στην πνευματική εξέλιξη και όχι να μιμούμαστε εμείς τον κόσμο στην κοσμική εξέλιξη».
Μάθετε πατέρες το χρέος σας από τον Άγιο Παΐσιο: «Έχουμε χρέος να κρατήσουμε την παράδοση, την απλότητα και την άσκηση για να βρουν κάτι και οι νεότεροι που θα΄ρθουν.» Εσείς τί θα αφήσετε στους νεόιτερους; Τα σούπερμάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος, τα εστιατόρια, τα φυσικοθεραπευτήρια και την ΛΟΑΤΚΙ ατζέντα;
ΓΚΡΕΜΟΤΣΑΚΙΖΟΜΑΣΤΕ. Ο Θεός να βάλει το χέρι Του.
Τα αποσπάσματα προέρχονται από το βιβλίο του Ιερομονάχου Ισαάκ «Βίος Γέροντος Παισίου του Αγιορείτου
Τας θύρας τας θύρας !!