ΑΒ Βασιλόπουλος – 25 Σεπτεμβρίου τα εγκαίνια του καταστήματος στο Άγιον Όρος !!



Μετά από πολλές αντιδράσεις της Ι. Κοινότητας, η ΑΒ-ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ κατάφερε να εξασφαλίσει άδεια λειτουργίας υποκαταστήματος στις Καρυές. Το κατάστημα ανακοινώθηκε ότι ανοίγει στις 25 Σεπτεμβρίου.

Η Ιερά Κοινότητα αρνήθηκε επανειλημμένα να δώσει άδεια λειτουργίας σούπερ μάρκετ στο Άγιον Όρος στην πολυεθνική ΑΒ-ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ.

Πρόσφατα ζήτησαν και πήραν άδεια λειτουργίας καταστήματος τροφίμων στο κτίριο Σαμαράδικο της Μονής Μεγίστης Λαύρας στις Καρυές οι κύριοι Αλέξανδρος Κεσαπίδης από την Θεσσαλονίκη και Στυλιανός Ζαρμπάνης από τη Σάμο με την εταιρία ΑΘΩΝΙΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ, όπως όλοι οι καταστηματάρχες στις Καρυές. Μετά έγινε γνωστό ότι οι παραπάνω κύριοι, που είναι φίλοι και συνεργάτες της νέας Εσφιγμένου, υπέγραψαν συμφωνία με την ΑΒ-ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ για λειτουργία υποκαταστήματος (franchise). Να σημειωθεί ότι το όλο εγχείρημα επιβλέπει και συντονίζει ο αντιπρόσωπος της Εσφιγμένου Γαβριήλ.

Μένει να φανεί για ποιό λόγο η πολυεθνική ολλανδική εταιρεία Ahold Delhaize, στην οποία ανήκει η ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ, ανοίγει σούπερ μάρκετ στις Καρυές του Αγίου Όρους με τόσο μεγάλο λειτουργικό κόστος (ενοίκιο, προσωπικό, ηλεκτρικό ρεύμα με γεννήτριες κλπ.) και με τιμές προϊόντων που έχουν διατίμηση από την Ιερά Επιστασία.

Οι Αγιορείτες και κυρίως οι κάτοικοι των Καρυών καλούνται να αντιδράσουν στα δόλια σχέδια των πολυεθνικών, για να μη γίνει θύμα της εκκοσμίκευσης το Άγιον Όρος, με την αποχή τους από το νέο υποκατάστημα.


Τας θύρας τας θύρας 

Η Γεωργιανή Εκκλησία αρνείται να απορροφηθεί από την Πολιτεία όπως συμβαίνει στην Ελλάδα


Η Γεωργιανή Ορθόδοξη Εκκλησία ήδη απολαμβάνει ειδικό καθεστώς στην χώρα και δεν ενδιαφέρεται να γίνει η επίσημη θρησκεία του κράτους, λένε εκπρόσωποι της Εκκλησίας.

Το κυβερνών κόμμα της Γεωργίας, ‘Γεωργιανό Όνειρο’, πρότεινε να οριστεί η Ορθοδοξία ως θρησκεία του κράτους. Κορυφαίοι κληρικοί, συμπεριλαμβανομένου του Τοποτηρητή της Γεωργιανής Εκκλησίας, Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Σενακίου & Σχοροτσκίου Σίο, έχουν ήδη συναντηθεί για να συζητήσουν την πρόταση.

Ωστόσο, η Εκκλησία δεν εμπιστεύεται μια τέτοια πρόταση, η οποία θα την έβαζε στον κίνδυνο να τεθεί υπό τον έλεγχο της Πολιτείας, δήλωσε ο εκπρόσωπος της Εκκλησίας, Πρωτοπρεσβύτερος Άντρια Τζαγκμαϊντζε, σύμφωνα με το OC Media.

Εικασίες σχετικά με αυτό το ενδεχόμενο προέκυψαν από την υπόσχεση της καμπάνιας του ‘Γεωργιανού Ονείρου’ να απαγορεύσει την ΛΟΑΤΚΙ προπαγάνδα και να προστατεύσει τις «εθνικές αξίες» της Γεωργίας.

Ο Συνοδικός Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Αχαλκαλακίου και Κουμουρδίου Νικολόζι και ένας άλλος εκπρόσωπος της Εκκλησίας, ο Πρωτοπρεσβύτερος Γεώργιος Ζβιεντάτζε, είπαν επίσης ότι η Εκκλησία δεν συμφωνεί με την πρόταση να γίνει θρησκεία του κράτους.

«Δεν υπάρχει λόγος ακόμη να αλλάξει το υπάρχον νομικό πλαίσιο μεταξύ της Πολιτείας και της Εκκλησίας», είπε ο π. Γεώργιος.

«Η Αποστολική Εκκλησία της Γεωργίας, ο Καθολικός-Πατριάρχης Γεωργίας, Παναγιώτατος και Μακαριώτατος Ηλίας Β’, ο οποίος εκτιμάται ιδιαιτέρως σε αυτήν την χώρα και στην Εκκλησία μας, πιστεύει ακράδαντα ότι στην περίπτωση ανακήρυξης μιας κρατικής Εκκλησίας υπάρχουν πολλοί κίνδυνοι. Μπορεί αυτό να μην ισχύει με την σημερινή κυβέρνηση, αλλά γενικά αυτό προϋποθέτει μια αναπόφευκτη υποταγή στην Πολιτεία

Το πρόβλημα των Θρησκευτικών πανηγυριών που έχει προκύψει στα νησιά και στα ξωκλήσια – Αγαπώ τον Χριστό


Η παράδοση των πανηγυριών είναι αλληλένδετη με τις πολυάριθμες θρησκευτικές γιορτές στον κύκλο του χρόνου. Κάθε χωριό έχει τη δική του γιορτή, που συνδέεται με τον ενοριακό ναό του και την εορτή του Αγίου στον οποίο αυτός είναι αφιερωμένος.
Στις Κυκλάδες, τα μικρά εκκλησάκια εντός και εκτός οικισμού, γιορτάζουν και αυτά με τη φροντίδα της οικογένειας που τα έχει αναλάβει. Η οικογένεια που είναι υπεύθυνη για την εκκλησία που γιορτάζει, προετοιμάζεται έγκαιρα για την ημέρα αυτή. Μεριμνά για την καθαριότητα, ασβεστώνει, γυαλίζει τα μανουάλια. Την παραμονή, στολίζει τον Σταυρό και την εικόνα του Αγίου που τιμά, με λουλούδια από τους κήπους. Επίσης, στολίζει την πόρτα και τον εξωτερικό χώρο και σκορπίζει στο δρόμο της εκκλησιάς «μυριστικά» (μυρτιές, ρίγανη, θυμάρι και φασκόμηλο). Ανήμερα της γιορτής, μετά τη λειτουργία, στον προαύλιο χώρο της εκκλησίας που γιορτάζει, προσφέρονται κεράσματα στους παρευρισκομένους

Προβληματισμοί για το Σιφνέικο πανηγύρι

Μέσα από αυτό το κείμενο θα θέλαμε να μοιραστούμε μαζί σας λίγες σκέψεις από όσα έχουμε δει τελευταία να λαμβάνουν χώρα στα καλοκαιρινά Σιφνέικα πανηγύρια και μας προβληματίζουν ιδιαίτερα. 

Τα καλοκαιρινά πανηγύρια των Κυκλάδων έχουν επανέλθει στο προσκήνιο και θεωρούνται πλέον ένας “must” προορισμός διασκέδασης. Συνεπώς επικρατεί ένας συνωστισμός στα ξωκλήσια που πανηγυρίζουν όταν ο εσπερινός ακολουθείται από φαγητό /μεζέδες και παραδοσιακή μουσική. 
Στη Σίφνο υπόψιν το φαγητό, τα κεράσματα, το κρασί προσφέρονται ΔΩΡΕΑΝ, και η μουσική αφορά τα Σιφνέικα συρτά, και άλλα τραγούδια που έχουν ενσωματωθεί εδώ και χρόνια στο σιφνέικο ρεπερτοριο, το οποίο σας διαβεβαιώνουμε οτι είναι μεγάλο και από τα ελάχιστα που παραμένουν αναλλοίωτα και χωρίς πολλες εξωγενείς μουσικές επιρροές. Το δυσάρεστο λοιπόν είναι οτι η πλειοψηφία της νεολαίας που προσέρχεται για «όλη αυτή τη φάση» δεν έχει ίχνος σεβασμού ως προς το όλο τελετουργικό που αφορά το θρησκευτικό και το παραδοσιακό κομμάτι.
Οι περισσότεροι το βλέπουν ως ‘’τσάμπα φαγητό και κρασί’’ απαιτώντας με την ώρα, όλο και περισσότερα. Ένας πανηγυράς οταν πανηγυρίζει ένα εξωκλήσι το κάνει λόγω βαθιάς θρησκευτικής συνείδησης και παράλληλα θέλοντας να ευχαριστήσει τον κόσμο, προσφέρει ένα ΚΕΡΑΣΜΑ...κέρασμα σημαίνει πως με ο,τι δυνατότητα υπάρχει θα βγει ένα πιάτο φαγητό και ένα ποτήρι κρασί και αναλόγως θα ακολουθήσει ή όχι γλέντι με παραδοσιακά όργανα.

 Τελευταία βλέπουμε κόσμο να απαιτεί περισσότερο φαγητό και αλκοόλ, χωρίς να δίνει σημασία στο θεσμό του Σιφνέικου πανηγυριού αλλά και στον κόπο των πανηγυράδων και τον επιτρόπων κάθε εκκλησίας. 
Τα εξωκλήσια αυτά όμως ανα τους αιώνας συντηρούνται από τους Σιφνιούς που δίνουν προσωπικό χρόνο και εργασία για να μένουν πάντοτε κάτασπρα και καθαρά, με ο,τι μαζεύει το παγκάρι της εκκλησίας αλλά και με προσωπικά έξοδα...και παρά τον κόσμο που μαζεύεται στην αυλή της εκκλησίας , το παγκάρι παραμένει άδειο και η αυλή με σκουπίδια πεταμένα δεξιά και αριστερά. 
Η συμμετοχή σε όλο αυτό απαιτεί έναν σεβασμό ως προς τη θρησκευτικότητα του χώρου και την λαογραφική παράδοση του νησιού (δίχως να απαιτείται να καταλύσει κανείς τα δικά του «πιστέυω»). 
Τέλος, αν θέλουμε να γίνουμε συμμέτοχοι σε όλο αυτό το παραδοσιακό κομμάτι του νησιού, και εφόσον η μουσική παράδοση της Σίφνου είναι πλούσια μεν, άγνωστη δε, καλό είναι να αφήσουμε τον Ικαριώτικο και το Μεσσαρίτικο για τους τόπους καταγωγής τους και να χορέψουμε με τα πολλά Σιφνέικα συρτά, τα σιφνιοποιημένα φοξ κλπ.  
Πρέπει να διαφυλάξουμε την ιδιαίτερη παράδοση μας, και να μετέχουμε στο Σιφνέικο πανηγύρι με σεβασμό δίχως αυτό να γίνει βορά από τη νέα τάση. 
Το παραδοσιακό πανηγύρι είναι εν δυνάμει κάτι μυσταγωγικό, δεν είναι εναλλακτικός τρόπος διασκέδασης. 

Παντελής – Γιάννης – Θάνος – Γιάννης

Καμία Θεία λειτουργία δεν πάει χαμένη – Μια συγκινητική ιστορία ενός Ιερέα !!


Ο ιερέας της ενορίας μιας μικρής πόλης έφτασε στην εκκλησία παρακινημένος  να τελέσει άλλη μια βραδινή Λειτουργία, αλλά η ώρα πέρασε και ο κόσμος δεν ήρθε.  Μετά από 15 λεπτά καθυστέρηση μπήκαν τρία παιδιά, μετά από 20 λεπτά μπήκαν δύο νέοι.  Έτσι ο ιερέας αποφάσισε να ξεκινήσει τη λειτουργία με τα πέντε άτομα.  Κατά τη διάρκεια της Λειτουργίας, μπήκε ένα ζευγάρι που κάθισε στα τελευταία παγκάκια της εκκλησίας.

 Όταν ο ιερέας κήρυξε και εξήγησε το Ευαγγέλιο, ένας άλλος μισοβρώμικος μπήκε με ένα σκοινί στο χέρι.  Απογοητευμένος και μη κατανοώντας την αιτία της αδύναμης ανάμειξης των πιστών, ο ιερέας τέλεσε τη Λειτουργία με αγάπη και κήρυξε με ενθουσιασμό και ζήλο.

 Καθώς επέστρεφε στο σπίτι, τον έκλεψαν και τον ξυλοκόπησαν δύο κλέφτες, οι οποίοι έκλεψαν το φάκελό του όπου βρισκόταν η Βίβλος του και άλλα πολύτιμα υπάρχοντά του.  Φτάνοντας στο σπίτι της ενορίας  έδεσε τις πληγές του, περιέγραψε εκείνη την ημέρα ως:

 Η πιο θλιβερή μέρα της ζωής μου, μια αποτυχία της διακονίας μου και η πιο άκαρπη μέρα της καριέρας μου.  αλλά… δεν πειράζει, τα κάνω όλα με τον Θεό και για Εκείνον.

 Μετά από πέντε χρόνια, ο ιερέας αποφάσισε να μοιραστεί αυτή την ιστορία με τους ενορίτες στην εκκλησία.  Όταν τελείωσε να λέει την ιστορία, ένα ζευγάρι σε εκείνη την ενορία τον σταμάτησε και είπε: «Πατέρα, το ζευγάρι στην ιστορία που καθόταν πίσω ήμασταν εμείς.  Ήμασταν στα πρόθυρα του χωρισμού λόγω πολλών προβλημάτων και διαφωνιών στο σπίτι μας.  Εκείνο το βράδυ αποφασίσαμε τελικά να χωρίσουμε, αλλά πρώτα αποφασίσαμε να έρθουμε στην εκκλησία για τελευταία φορά ως ζευγάρι και μετά ο καθένας θα ακολουθούσε το δρόμο του.  Εν τω μεταξύ, αφήσαμε στην άκρη τη σκέψη του διαζυγίου αφού ακούσαμε το κήρυγμα σας το ίδιο βράδυ.  Ως αποτέλεσμα, σήμερα είμαστε εδώ με το σπίτι και την οικογένειά μας ανακαινισμένη».

 Καθώς μιλούσε το ζευγάρι, ένας από τους πιο επιτυχημένους επιχειρηματίες που βοήθησε στη ζωή των ανθρώπων αυτής της εκκλησίας χαιρέτησε ζητώντας να μιλήσει.  Και δίνοντάς του την ευκαιρία, ο επιχειρηματίας είπε: «Πατέρα, είμαι ο άνθρωπος που μπήκα μισοβρώμικος με ένα σκοινί στο χέρι.  Ήμουν στα πρόθυρα της χρεοκοπίας, χαμένος στα ναρκωτικά, η γυναίκα μου και τα παιδιά μου είχαν φύγει από το σπίτι λόγω της συμπεριφοράς μου.  Εκείνο το βράδυ προσπάθησα να αυτοκτονήσω αλλά το σκοινί έσπασε κι έτσι βγήκα να αγοράσω άλλο.  Όταν βγήκα στο δρόμο, είδα την εκκλησία ανοιχτή, αποφάσισα να μπω μέσα παρόλο που ήμουν πολύ βρώμικος και είχα ένα σκοινί στο χέρι.  Εκείνο το βράδυ, η ομιλία σου διαπέρασε την καρδιά μου και έφυγα από εδώ ένας αλλαγμένος άνθρωπος.  Σήμερα έχω σταματήσει τα ναρκωτικά, η οικογένειά μου ήρθε σπίτι και έγινα ο πιο επιτυχημένος επιχειρηματίας στην πόλη».

 Στην πύλη της εισόδου του σκευοφυλάκου, ο Διάκονος φώναξε: «Πάτερ, ήμουν ένας από εκείνους τους κλέφτες που έκλεψαν τα υπάρχοντά σου.  Ο άλλος πέθανε το ίδιο βράδυ ενώ κάναμε τη δεύτερη ληστεία.  Στον χαρτοφύλακά του υπήρχε μια Βίβλος.  Το διάβαζα κάθε φορά που ξυπνούσα το πρωί.  Μετά από όλο αυτό το διάβασμα, αποφάσισα να το εφαρμόσω στη ζωή μου και να συμμετάσχω σε αυτή την εκκλησία».

 Ο ιερέας σοκαρίστηκε και άρχισε να κλαίει μαζί με τους πιστούς.  Η νύχτα που θεώρησε ως νύχτα αποτυχίας ήταν η πιο γόνιμη της διακονίας του.

Πηγή: Άπαντα Ορθοδοξίας

Η Ι.Μ Παναγίας Βαρνάκοβας σας περιμένει – 14 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ θυρανοίξια του Καθολικού Ναού



14 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ -  θυρανοίξια του Καθολικού Ναού της Ιεράς Μονής Παναγίας Βαρνάκοβας!

Όταν η Γερόντισσα Θεοδοσία και η  αδελφότητα ξεκίνησαν αυτό το εγχείρημα, όλοι κατενθουσιαστήκαμε, μα μέσα μας είχαμε και μια ανησυχία:
"Θα τελειώσει;"
"Πώς θα τα καταφέρουν μόνες τους;"
Μόνες τους λοιπόν, χωρίς την στήριξη φορέων, παρά μόνο με την στήριξη του απλού, μα τόσο πιστού κόσμου, ένα εγχείρημα, μία επιθυμία, μία  προσευχή...γίνεται πραγματικότητα!
Με προσωπικές θυσίες, που δεν θα μάθουμε ποτέ, πίστη και προσευχή, και με πολλή σεβασμό και ταπείνωση προς την Μάνα Παναγιά μας.

Την  Τετάρτη,14 Αυγούστου, στις 19:30 στον Πανηγυρικό Εσπερινό, η Γερόντισσα  Θεοδοσία και η αδελφότητα, καλεί όλους τους πιστούς στα θυρανοίξια του Καθολικού Ναού της Ιεράς Μονής Παναγίας Βαρνάκοβας!
Πρώτη  φορά θα αντικρίσουμε το Καθολικό χωρίς μεταλλικές αντιρριδες,που  ευτυχώς είχε τοποθετήσει η Γερόντισσα με ίδιους πόρους!
Πρώτη φορά θα  λειτουργήσει το Καθολικό σε όλο του το μεγαλείο!
Και ήρθε η ώρα να απαντηθούν οι ερωτήσεις:

"Ναι, θα τελειώσει!"

"Δεν είναι μόνες τους! Έχουν την Παναγιά μαζί τους! Την "αφεντικιά" που λέει και η γλυκιά μας Γερόντισσα με περίσσεια ταπείνωση!"