Η Ρωσική ορθόδοξη εκκλησία στην Τουρκία μετά την διακοπή της ευχαριστιακής κοινωνίας με το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως.

ΡΩΣΙΚΗ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ

Ρώσοι ιερείς που εργάζονται στην Τουρκία, από αριστερά προς τα δεξιά: Fr.  Δημήτριος, πρύτανης του ναού στην Αλάνια, π.  Pallady, πρύτανης της ενορίας στην κατασκευή του πυρηνικού σταθμού Akkuyu, Fr.  Γεώργιος, Πρύτανης του Ναού Αγ.  Κωνσταντίνου και Ελένης, π.  Alexey, πρύτανης του ναού στην Αττάλεια στο σπήλαιο του Αγίου Ιωάννη του Ρώσου

Τα εδάφη της αρχαίας Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, ένα σημαντικό τμήμα της οποίας αποτελεί σήμερα μέρος της σύγχρονης Τουρκίας, είχαν μεγάλη σημασία για τους χριστιανούς της Ρωσίας και των χωρών της πρώην Σοβιετικής Ένωσης από τη στιγμή της υιοθέτησης της Ορθοδοξίας από την Αρχαία Ρωσία. Ωστόσο, οι ιερείς του Πατριαρχείου Μόσχας ξεκίνησαν την αποστολή τους στην Ανατολία πολύ πρόσφατα. Γιατί συνέβη?

Το σημείο εκκίνησης μπορεί να ονομαστεί η 11η Οκτωβρίου 2018, όταν η Σύνοδος του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως αποφάσισε να παραχωρήσει αυτοκεφαλία στην Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας. Έτσι, ακύρωσε τη δική του απόφαση, που ελήφθη το 1686, σύμφωνα με την οποία η Μητρόπολη Κιέβου περιλαμβανόταν στο Πατριαρχείο Μόσχας. Μπορεί ακόμη να ειπωθεί ότι η Κωνσταντινούπολη, χωρίς να συντονίσει την απόφασή της με οποιονδήποτε τρόπο με τη συντριπτική πλειοψηφία της επισκοπής της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Πατριαρχείου Μόσχας, πήρε μια απόφαση για αυτούς, σαν η Ουκρανία να ήταν πάντα το κανονικό έδαφος της Εκκλησίας της Κωνσταντινούπολης, και μεταφέρθηκε στη Μόσχα μόνο για προσωρινή δικαιοδοσία.

Ακόμη χειρότερα, στην ίδια συνεδρίαση, η Σύνοδος καθιέρωσε κανονική κοινωνία με δύο «εκκλησίες» που προηγουμένως αναγνωρίστηκαν από ολόκληρη την Ορθόδοξη κοινότητα ως σχισματικές: την Ουκρανική Εκκλησία του Πατριαρχείου Κιέβου, με επικεφαλής τον αυτοαποκαλούμενο «Πατριάρχη» Filaret Denisenko, και την Ουκρανική Αυτοκέφαλη Εκκλησία, με επικεφαλής τον επίσης αυτοαποκαλούμενο «Μητροπολίτη » Makariy Miletich.

Η αποδοχή των σχισματικών στην κοινωνία, η καταπάτηση ξένων κανονικών εδαφών, η προδοτική προσπάθεια αποκήρυξης των δικών του ιστορικών αποφάσεων και υποχρεώσεων έχουν οδηγήσει το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως πέρα ​​από τα όρια του κανονικού πεδίου και κατέστησαν εντελώς αδύνατη τη συνέχιση της ευχαριστιακής κοινωνίας με τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο. και ιεράρχες ομοϊδεάτες του. Ως εκ τούτου, στις 15 Οκτωβρίου 2018, σε συνεδρίαση της Ιεράς Συνόδου της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, δεν μπορούσε να ληφθεί άλλη απόφαση εκτός από τη διακοπή της ευχαριστιακής κοινωνίας με το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως.

Ταυτόχρονα, φαινόταν αδύνατο να αφήσουν τους ενορίτες στην Τουρκία, πιστούς στους κανονικούς κανόνες, χωρίς ποιμαντική μέριμνα. Η ρωσόφωνη κοινότητα της Τουρκίας αριθμεί δεκάδες χιλιάδες άτομα, για πολλούς από τους οποίους η επείγουσα ανάγκη είναι η συμμετοχή σε ορθόδοξες λειτουργίες. Ως εκ τούτου, στην ίδια Σύνοδο αποφασίστηκε η αποστολή κληρικού του Πατριαρχείου Μόσχας στην Τουρκική Δημοκρατία, ο οποίος θα μπορούσε να ενώσει τους Ορθόδοξους ενορίτες γύρω του και να συνεχίσει τις τακτικές λειτουργίες στην ιστορική εκκλησία που βρίσκεται στην θερινή κατοικία του Γενικού Προξενείου της Ρωσίας. στην Κωνσταντινούπολη.

Ενορία της Εκκλησίας των Αγίων Ισαποστόλων Κωνσταντίνου και Ελένης στο έδαφος της θερινής κατοικίας του Γενικού Προξενείου της Ρωσίας στην ΚωνσταντινούποληΕνορία της Εκκλησίας των Αγίων Ισαποστόλων Κωνσταντίνου και Ελένης στο έδαφος της θερινής κατοικίας του Γενικού Προξενείου της Ρωσίας στην Κωνσταντινούπολη

Ως εκπρόσωπος του Πατριαρχείου Μόσχας, ο ιερέας Γκεόργκι Σεργκέεφ, κληρικός της πόλης της Μόσχας, στάλθηκε στην Τουρκία, ο οποίος από τον Νοέμβριο του 2018 επανέλαβε τις τακτικές λειτουργίες στην εκκλησία των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης. Αποστόλους. Αυτός ο ναός χτίστηκε το 1832 στα περίχωρα της Κωνσταντινούπολης, στο Sariyer, όπου βρισκόταν ένα κτίριο της πρεσβείας και προοριζόταν αρχικά για τη φροντίδα των Ρώσων διπλωματών. Εργάστηκε μέχρι το 1923, αλλά μετά την παράδοση της θερινής κατοικίας στη σοβιετική κυβέρνηση, ο ναός έκλεισε και στο κτήριο του εγκαταστάθηκε λεβητοστάσιο. Η αποκατάσταση και αναστήλωση του ναού ξεκίνησε το 2008 με πρωτοβουλία του αείμνηστου Ρώσου πρέσβη V.E. Ιβανόφσκι. Στις 6 Ιουλίου 2009, ο ναός καθαγιάστηκε από τον Παναγιώτατο Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίο και τον Παναγιώτατο Πατριάρχη Μόσχας και πάσης Ρωσίας Κύριλλο.

Με την άφιξη του ιερέα Γκεόργκι Σεργκέεφ, η ενοριακή ζωή ξανάρχισε, άρχισαν να γίνονται τακτικές εκκλησιαστικές λειτουργίες

Με τον ερχομό του ιερέα Γκεόργκι Σεργκέεφ επανήλθε η ενοριακή ζωή, άρχισαν να γίνονται τακτικές εκκλησιαστικές λειτουργίες και σχηματίστηκε μεγάλη κοινότητα πιστών. Προς το παρόν, ο καθένας μπορεί να συμμετέχει στις ακολουθίες, επιπλέον, όλα τα μυστήρια τελούνται στην εκκλησία, συμπεριλαμβανομένου του Γάμου. Ο π. Γεώργιος εκτελεί επίσης τακτικές υπηρεσίες στις πόλεις: Άγκυρα, Προύσα, Σμύρνη, Ιζμίτ, Κουσάντασι, Σαμψούντα, Εσκισεχίρ.

Θεία λειτουργία στο γραφείο αντιπροσωπείας της Rossotrudnichestvo (Ρωσικός Οίκος) στην ΆγκυραΘεία λειτουργία στο γραφείο αντιπροσωπείας της Rossotrudnichestvo (Ρωσικός Οίκος) στην Άγκυρα

Αλλά όταν μιλάμε για την Τουρκία, εκτός από την Κωνσταντινούπολη, σχεδόν αμέσως έρχεται στο μυαλό η Αττάλεια, Παραδοσιακά, εκεί ζει ο μεγαλύτερος αριθμός ορθοδόξων πιστών. Το 2019, η Ορθόδοξη κοινότητα της Αττάλειας κατέγραψε επίσημα την Εταιρεία Ορθοδόξων Ρωσόφωνων πιστών στην επαρχία της Αττάλειας. Ο ιερέας Aleksei Golovin στάλθηκε σε αυτό το θέρετρο για να πραγματοποιήσει τακτικές υπηρεσίες και νοικιάστηκε ένα δωμάτιο εξοπλισμένο ως εκκλησία. Βρίσκεται στο κέντρο της πόλης στη διεύθυνση: Antalya, Muratpasha, Cumhuriyet street, 38, όροφος 3.

Εκκλησιασμός στην ΑλάνιαΕκκλησιασμός στην Αττάλεια 

Η κοινωνία άρχισε γρήγορα να επεκτείνεται - το 2020, δημιουργήθηκε μια δεύτερη εκκλησία, αλλά ήδη στην πόλη Alanya, όπου ζουν επίσης πολλοί ρωσόφωνοι πιστοί. Βρίσκεται στη διεύθυνση: Alanya, Hadjet, Janlilar Street, 11, και ο ιερέας Dimitry Bogatyr εκτελεί θείες λειτουργίες

Πασχαλινή λειτουργία στο ναό στην ΑττάλειαΠασχαλινή λειτουργία στο ναό στην Αλανια

Επιπλέον, περισσότεροι από 3.000 από τη Ρωσία και τη Λευκορωσία εργάζονται αυτή τη στιγμή για την κατασκευή του πρώτου τουρκικού πυρηνικού σταθμού Akkuyu στην επαρχία Μερσίνης. Ανεγέρθηκε προσωρινός ναός για τη σίτιση των ντόπιων πιστών, όπου, με την ευλογία του Πατριάρχη Αντιοχείας και πάσης Ανατολής Ιωάννη Θ', τελούνται τακτικές ακολουθίες από τον μοναχό της Λαύρας Τριάδας-Σεργίου, ιερομόναχο Παλλάδιο (Μπίστροφ). Αλλά δεδομένου ότι ο ναός βρίσκεται στο έδαφος της κατασκευής μιας αυστηρά φυλασσόμενης πυρηνικής εγκατάστασης, μόνο οι υπάλληλοι του πυρηνικού σταθμού που έχουν πρόσβαση στο εργοτάξιο μπορούν να συμμετέχουν στις Θείες λειτουργίες 

Θεία λειτουργία στο αναπαυτήριο του Αγίου Ιωάννη του Θεολόγου στην ΈφεσοΘεία λειτουργία στο αναπαυτήριο του Αγίου Ιωάννη του Θεολόγου στην Έφεσο

Οι ορθόδοξες κοινότητες στην Τουρκία οργανώνουν τακτικά προσκυνήματα για τους ενορίτες

Οι ορθόδοξες κοινότητες στην Τουρκία οργανώνουν τακτικά προσκυνήματα για τους ενορίτες. Ταξίδια στο Demre, στον τόπο λειτουργίας του Αγίου Νικολάου του Θαυματουργού (3 φορές το χρόνο: 22 Μαΐου - μεταφορά των λειψάνων του Αγίου Νικολάου από τον κόσμο της Λυκίας στο ιταλικό Μπάρι, 11 Αυγούστου - Γέννηση του Αγ. Νικολάου, 19 Δεκεμβρίου - Ημέρα Μνήμης), στον τάφο του Αγίου Ιωάννη του Ευαγγελιστή. ανήμερα της μνήμης των ⅠⅠⅠ της Οικουμενικής Συνόδου, που έγινε στον συγκεκριμένο ναό. Επιπλέον, στις 9 Ιουνίου, ανήμερα της μνήμης του Αγίου Ιωάννη του Ρώσου, τελούνται θείες ακολουθίες στην Καππαδοκία, στον χώρο της ασκητικής ζωής του αγίου.

Θεία λειτουργία στην εκκλησία του Αγίου Νικολάου του Θαυματουργού των Μύρων, Demre (Λυκικοί Κόσμοι)Θεία λειτουργία στην εκκλησία του Αγίου Νικολάου του Θαυματουργού των Μύρων, Demre (Λυκικοί Κόσμοι)

Πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι ολόκληρη σχεδόν η νοτιοανατολική Τουρκία υπάγεται στη δικαιοδοσία του Πατριαρχείου Αντιοχείας, με το οποίο η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία βρίσκεται σε ευχαριστιακή κοινωνία, και ως εκ τούτου δεν απαγορεύεται στους Ορθόδοξους Χριστιανούς να συμμετέχουν στις ακολουθίες και τα μυστήρια της Εκκλησία της Αντιόχειας, ακόμη κι αν, κατά κανόνα, γίνονται στα αραβικά. Οι μεγαλύτερες ορθόδοξες κοινότητες στην περιοχή ζουν στις επαρχίες Μερσίνας, Χατάι και Γκαζιαντέπ.

Προσκυνητές στην είσοδο της σπηλιάς όπου εργάστηκε ο Άγιος Ιωάννης ο Ρώσος, Urgup, ΚαππαδοκίαΠροσκυνητές στην είσοδο της σπηλιάς όπου  ασκήτεψε ο Άγιος Ιωάννης ο Ρώσος, από την  Καππαδοκία

Οι μεγαλύτερες ορθόδοξες κοινότητες στην περιοχή ζουν στις επαρχίες Μερσίνας, Χατάι και Γκαζιαντέπ.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου