Παρακαλούμε τον Μητροπολίτη Πατρών να ανακαλέσει την αργία στον π Αναστάσιο Γκοτσόπουλο


Σε αργία τρεις μήνες τιμώρησε ο Μητροπολίτης Πατρών τον εφημέριο του ναού Αγ.Νικολάου στην Πάτρα π. Αναστάσιο Γκοτσόπουλο.

Ποιο ήταν το έγκλημα του ιερέα; 

Δημοσίευσε στις 12-07-2023 στη Ρομφαία αυτολεξεί τον επίσημο διάλογο που είχαν το 2016 ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίο με τον Πατριάρχη Μόσχας Κύριλλο μπροστά σε όλους τους αρχηγούς των εκκλησιών για την εκκλησία της Ουκρανίας. Δεν ήταν μυστικός ο διάλογος γιατί τα πρακτικά της επίσημης πανορθόδοξης συνάντησης τα είχε δημοσιεύσει η Αποστολική Διακονία της Ελλάδος.

Ο Μητροπολίτης Πατρών θεώρησε ότι είναι ασέβεια προς το πρόσωπο του Πατριάρχη Βαρθολομαίου που ο ιερέας Αναστάσιος Γκοτσόπουλος δημοσίευσε τα κείμενα για να μάθει ο λαός την αλήθεια.

Τον κάλεσε σε γραπτή απολογία. Είναι λανθασμένη η πληροφορία που δημοσιεύθηκε ότι ο π Αναστάσιος αρνήθηκε να απολογηθεί. Αντίθετα παρέδωσε στο Μητροπολίτη πολυσέλιδη εγγραφή απολογία. Σύμφωνα με πρόσωπο που έλαβε γνώση της γραπτής απολογίας ο π Αναστάσιος με παρρησία σαφήνεια και μεθοδικότητα κονιορτοποιησε τον κατηγορητήριο.

Η απόφαση όμως ήταν ειλημμένη : Τρίμηνη αργία από κάθε ιεροπραξία και αφαίρεση του οφίκιου του πρωτοπρεσβύτερου. Το ίδιο πρόσωπο που έλαβε γνώση και της καταδικαστικής απόφασης μιλάει για απόφαση που δεν αντέχει σε κριτική γιαυτό δεν έχει δημοσιευθεί.

Διαμαρτυρώμαστε που ο Μητροπολίτης Πάτρας τιμώρησε τον ιερέα επειδή είπε την αλήθεια και ενημέρωσε τους πιστούς για το Ουκρανικό ζήτημα.

Γιατί είναι ασέβεια η άσκηση κριτικής στις ενέργειες των μητροπολιτών και πατριάρχων;

Δεν θέλει ο Μητροπολίτης να γνωρίζουμε οι πιστοί τι είπαν οι πατριάρχες για την Ουκρανία που σπαράσσεται τώρα από τον πόλεμο;

Οι μητροπολίτες μας θέλουν τους ιερείς μουγκούς και το ποίμνιό χωρίς ενημέρωση; 

Η απαγόρευση εξομολόγησης ειδικά αυτήν την περίοδο του Δεκαπενταύγουστου δεν είναι τιμωρία για τον ιερέα Αναστάσιο, αλλά τιμωρία για τα πνευματικά του παιδιά και για όλην την ενορία του Αγίου Νικολάου, που δεν έχει εξομολόγο για να εξομολογηθούν οι πιστοί αυτήν την περίοδο.

Οι πιστοί παρακαλούμε τον Μητροπολίτη να ανακαλέσει την άδικη απόφαση του και παρακαλούμε τον π Αναστάσιο να συνεχίζει να μας διαφωτίζει με τα κείμενα του υπηρετώντας πάντα την αλήθεια που είναι ο Χριστός γιατί και αυτός μπορεί να λέει μαζί μας ΑΓΑΠΩ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ



28 σχόλια:

  1. Το πρόβλημα είναι βαθύ. Έχει σχέση με την αυξανόμενη ανελευθερία να εκφράσουμε τη γνώμη μας. Χωρίς να κάνεις κάτι παράνομο, απλώς και μόνο επειδή εξέφρασε γνώμη που δεν είναι αρεστή, έχεις πρόβλημα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Οσον αφορα το ουκρανικο ζητημα απ οσο ξερω μονο η ελληνικη εκκλησια και το πατρ Αλεξανδρειας ακολυθουν τον Βαρθολομαιο ολη η υπολοιπη Ορθοδοξια ακολουθει τον μητρ Ονουφριο και τη Ρωσικη εκκλησια. Τι χρειαν εχομεν μαρτυρων?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Έσχατα ...
    Έλεος Σεβασμιώτατε Πατρών!
    Ο π. Αναστάσιος δηλαδή φοβάσαι μην τυχόν σκανδαλίσει το "ορθόδοξο" ψευτοφρόνημα των εμβολιολάγνων πιστών της Αχαΐας? Εσείς δηλαδή είστε τόσο ακριβής στα της Πίστεως , που ο π. Αναστάσιος σας χαλάει τη σούπα? Έλεος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Είναι άδικο. Έγραψε τα γεγονότα όπως ακριβώς δημοσιεύθηκαν. Πρέπει να επιβραβεύονται Ιερείς που προβάλουν την αλήθεια και όχι να τιμωρούνται. Ο Μητροπολίτης Πατρών κ.κ Χρυσόστομος να πάρει πίσω την τιμωρία που επιβλήθηκε στον Π. Αναστάσιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ως αναγνώστρια του επίμαχου άρθρου (Ένας αποκαλυπτικός διάλογος ) εκλαμβάνω την υγιή και φιλόθεη πρόθεση του γέροντα (πατέρα Αναστασίου) να ενημερώσει όσους έχουν πνευματικά αισθητήρια περί της πολυσυζητημένης Αγίας και Ιεράς Συνόδου , η εγκυρότητα της οποίας κρίνεται στο νυν και θα κριθεί και στο επέκεινα.
    Περιμένω ως πνευματικό τέκνο του Μητροπολίτη , να απαντήσει στα πνευματικά του παιδιά με στοιχεία , για το που σφάλλει ο γέροντας.
    Η 3 μηνη αργία τι πρόθεση έχει;
    Δεν είδα στην Αγία Γραφή να χρησιμοποιείται κάποια τέτοια μέθοδος προς παιδαγωγία ούτε από τον Κύριο μας Ιησού Χριστό , ούτε από τους Αποστόλους , διάδοχος των οποίων είναι ο κάθε Μητροπολίτης. Ελπίζω ως τύπος Χριστού κάθε Μητροπολίτης , κάθε ιερέας , κάθε Πατριάρχης να ορθοτομεί το λόγο της Αληθείας!
    Ορθοτομεί όμως;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δεν έχουν κότσια! Πού η αρετή της ΑΝΔΡΕΙΑΣ;;; Φόβος και τρόμος κατέλαβε τους δεσποτάδες. Ό, τι πει το σύστημα! Ελέω Καίσαρος και όχι Θεού! Ελάχιστες οι εξαιρέσεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ας απαντήσει δι επιχειρημάτων ο μητροπολίτης Πατρών στο εύλογο ερώτημα των πιστών:
    ποια η αιτία της διώξεως του ομολογητού κληρικού; Εις τι έπταισε; Υφίσταται ουσιώδες κανονικό έρεισμα της επιβληθείσης ποινής ή λόγοι σκοπιμότητος υπαγόρευσαν την επιβολή της τριμήνου αργίας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. O μητροπολίτης Πατρών καλό θα ήταν να αφήσει ήσυχο τον ομολογητή κληρικό π.Αναστάσιο Γκοτσόπουλο και να καυτηριάσει τον εν Ουκρανία στραγγαλισμό της θρησκευτικής ελευθερίας που επιχειρεί εδώ και καιρό το επιεικώς ανεκδιήγητο καθεστώς του Ζελένσκι.
    Μούγκα ο Πατρών Χρυσόστομος για τις σταλινοφασιστικές διώξεις του κλήρου της κανονικής Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ουκρανίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Στο πρόσωπο του π. Αναστασίου σύρεται και διασύρεται η Ορθοδοξία για άλλη μία φορά. Για την δική μας σωτηρία τιμωρείται αυτός, τόσο από την πολιτική όσο και από την θρησκευτική ηγεσία του τόπου μας. Και δεν είναι η πρώτη φορά. Έχει γίνει πλήρως κατανοητό ότι ο υπηρετών την Αλήθεια διώκεται απηνώς.
    Αιδώς, Αργείοι (ποιμένες, πολιτικοί σύμβουλοι κ' αιμοδιψείς δημοσιογραφίσκοι) !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ο π. Αναστάσιος έκανε το καθήκον του και πήρε θέση σε θέματα πίστεως. Όπως οφείλουμε να κάνουμε όλοι οι συνειδητοί Χριστιανοί όταν η πίστη βάλλεται από αιρέσεις και ψευδοδιδασκάλους οι οποίοι λαλούν διεστραμμένα.
    Στην προκειμένη περίπτωση ο Επίσκοπος Πατρών ως διάδοχος του Απ. Αντρέα θα πρέπει κι αυτός να υπερασπιστεί την πίστη εκτιμώντας την πράξη του π. Αναστασίου και να σταματήσει να υπερασπίζεται εχθρούς της πίστεως όπως ο οικουμενιστής και προδότης της πίστεως κ. Βαρθολομαίος,που συμπροσεύχεται με αιρετικούς και αναγνωρίζει τις αιρέσεις ως εκκλησίες. Η εκκλησία είναι μια. Η πίστη είναι μια. Η Ορθόδοξη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Η αλήθεια πρέπει να ακούγεται και να λέγεται και να μην την φοβόμαστε γιατί όπως είπε ο Κύριος "ελευθερώσει ημας".
    Ευχόμαστε ο Σεβασμιώτατος να ανακαλέσει την απόφασή του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Εδώ και πολύν καιρό, υπερασπιζόμαστε τα αυτονόητα. Και αυτονόητο άραγε δεν είναι η αποκάλυψη της αλήθειας του συγκεκριμένου ζητήματος; Ας συνεχίζει να δίνει δύναμη ο Θεός και η Παναγιά μας στον π. Αναστάσιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Παρακαλώ πολύ τον Σεβασμιώτατο ,να άρει την άδικη και βαριά ποινή ,διότι αυτό μπορεί να είναι αιτία σκανδαλισμού αδελφών !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αναφέρομαι στο σχολιαστή με τα (κοσμητικά επίθετα) που χρησιμοποιεί προς τους άλλους.

    ὃς δ᾿ ἂν εἴπῃ τῷ ἀδελφῷ αὐτοῦ ῥακά, ἔνοχος ἔσται τῷ συνεδρίῳ· ὃς δ᾿ ἂν εἴπῃ μωρέ, ἔνοχος ἔσται εἰς τὴν γέενναν τοῦ πυρός. (Κατά Ματθαίον 5. 22)

    Όποιος πει τον Αδερφό του ηλίθιο, είναι ένοχος και θα καταδικαστεί αιωνίως στην γέενναν του πυρός.

    εκ γαρ του περισσεύματος της καρδίας λαλεί το στόμα αυτού.» (Λουκ. στ΄ 45).

    Τα λόγια σας να είναι πάντα γεμάτα χάρη και όχι προσβλητικά.

    Για αυτό μάθε αγαπητέ να βάζεις χαλινάρι στη γλώσσα σου, εφόσον δεν έχεις κάτι ωφέλιμο να πεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Με την αφορμή που μου δόθηκε να συμπληρώσω κάτι ακόμα, που ισχύει όχι μόνο για τον Αδερφό με τα (υποτιμητικά) σχόλια, αλλά για όλους μας και πρωτίστως του γράφοντος.

    Ο Θεός θέλει να σε βοηθήσει να μετανοήσεις.
    Δηλαδή σου δίνει τη δυνατότητα, σε ωθεί, σε σπρώχνει σε μια άλλη αρχή, την αρχή της μετανοίας. Βάζει ο Θεός αρχή να σώσει και εσύ πρέπει να βάλεις αρχή να μετανοήσεις.

    Κάποτε λοιπόν πρέπει να βάλουμε και εμείς αρχή μετανοίας. Θα το έλεγε καλύτερα, πρέπει να βάζουμε αρχή πάντοτε μετανοίας.

    Οι Ασκητές έλεγαν: «Ἀρχήν βάλλω (: οριστική, α΄πρόσωπο, Ενεστώτας)».

    Λέγεται για τον Άγιο Σισώη ότι όταν πέθαινε, μαζεύτηκαν όλοι οι μαθητές του κ.λπ. στο κρεβάτι το επιθανάτιο.
    Τους παρεκάλεσε να τον αφήσουν λίγο μόνο του για να βάλει αρχή μετανοίας!
    Και μόλις λίγο απεμακρύνθησαν, απέθανε, ξεψύχησε.
    Και έλαμψε ολόκληρος με το άκτιστο φως και γέμισε ο χώρος από ευωδία.
    Ήταν αγιασμένος. Και όμως έλεγε: «Αφήσατέ με λίγο, να βάλω αρχή μετανοίας».

    Αυτό πρέπει να λέμε. Ποτέ μη λέμε: «είμαι φτασμένος». Όχι. Αρχή μετανοίας, Αγαπητοί μου.

    Διότι δεν είναι η Μετάνοια μόνο μία λέξις. Είναι η Μετάνοια μία πράξις.

    Και η πράξις είναι όπως λέγει ο Άγιος Ιωάννης ο Βαπτιστής, είναι καρπός. «Ποιήσατε οὖν καρπούς ἀξίους της μετανοίας.

    Και η αρχή, είναι πασίγνωστο, είναι το ήμισυ του παντός. Έκανες αρχή; Είναι σαν να έκανες το μισό σου έργο.
    Αλλά ο διάβολος γνωρίζει πάρα πολύ καλά την αξία της αρχής ενός έργου.
    Γι’ αυτό, το παν μηχανεύεται και το παν κάνει, για να ματαιώνει αυτήν την αρχή.
    Ότι να, τώρα, ξέρω ΄γω, τούτο ή εκείνο.

    Θα πω μία μεγάλη κουβέντα. Ακούσατέ την.
    Έτσι, η αρχή της αρχής είναι η βία!
    Θα βάλουμε βία στην αρχή του κάθε μας έργου. Και αυτή η βία είναι αγαθή και αναγκαία.
    Γι’ αυτό λέγει ο Κύριος ότι «ἡ βασιλεία τοῦ Θεοῦ βιάζεται», υπόκειται σε βιασμό, «καί βιασταί ἁρπάζουσιν αὐτήν».

    Μακαριστός πατέρας Αθανάσιος Μυτιληναίος.

    Υ.Γ. για αυτό Αδερφέ μου κάνε αρχή μετανοίας με καρπούς, δηλαδή με πράξεις, σβήνοντας τα προσβλητικά σχόλια.

    (Έλεγε ένας σοφός Γέροντας: πολλές φορές μετάνιωσα που ομίλησα ουδέποτε που σιώπησα).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Πολύ σωστά τα λέει ο κ. Λυκούργος! Αν έχει το θάρρος ας μας απαντήσει ο Μητροπολίτης, δεν είναι μόνο οι πιστοί της Μητροπόλεως του, είναι πολλοί αυτοί που περιμένουν εξηγήσεις, για την άδικη αυτή τιμωρία!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ο π. Αναστάσιος δεν έκανε τίποτα άλλο από το να δημοσιοποιήσει τα πρακτικά της Συνόδου που έγινε πριν το Κολυμπάρι ανάμεσα στις Ορθόδοξες Εκκλησίες. Κι επειδή αποκαλύφθηκε από αυτό το ψέμμα μεγάλο σαν τα βουνά που είπε ο Βαρθολομαίος στον Κύριλλο, ότι δεν θα αναγνωρίσει αυτοκέφαλη Εκκλησία στην Ουκρανία, ζώστηκαν τα φίδια στην Πόλη κι άρχισαν τους εκβιασμούς στον Πατρών. Η αλήθεια είναι μαλώτρια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ως πνευματικά τέκνα του π. Αναστασίου Γκοτσοπουλου επί πολλά έτη γνωρίζουμε το υγιές ορθόδοξο φρόνημα του και την αφοσίωση του στην υπηρεσία της εκκλησίας μας. Η αρθρογραφήσει του υπήρξε πάντοτε τεκμηριωμένη και ποτέ δεν υπερέβαλε η ήρθε σε αντίθεση με το πατρικό πνεύμα και τους Ιερούς Κανόνες. Ο λόγος του καθώς διαπιστώνουμε εκ των υστέρων είναι ενίοτε προφητικός. Παρακαλούμε τον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Πατρών, τον οποίο ιδιαιτέρως ευλαβουμαστε να άρει την αυστηρή αυτή ποινή και να δειξει ξανά το ευσπλαχνικο και σθεναρο πνεύμα το οποίο τον διακρίνει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα ο εν λόγω Μητροπολίτης δεν είναι που ανάγκασε πριν καιρό τώρα, ουσιαστικά σε παραίτηση τον πρόεδρο της αντιαιρετικής επιτροπής της Μητρόπολης, θεωρώντας τις ενέργειες της επιτροπής παρεμβατικές στα εν γένει αιρετικώς τεκταινόμενα; Μήπως επίσης, δεν ανάγκασε τον ευλογημένο πατέρα Αναστάσιο να ακυρώσει κάποιες αντιαιρετικές εκδηλώσεις, με ομιλίες του; Επίσης, δεν έλαβαν χώρα με την άδειά του αν δεν κάνω λάθος, εντός Ορθόδοξου ναού, εκδηλώσεις με χορούς , μουσικές και αναγνώσματα Καζαντζάκιου περιεχομένου; Μήπως που ευλογεί το καρναβάλι...; Κι άλλα, που αυτήν τη στιγμή μου διαφεύγουν; Συγχωράτε με, το λέω γιατί λέτε ..τον ευλαβείστε... . Να τον αγαπάτε σαν εικόνα Θεού, όπως μας καλεί ο Κύριος να αγαπάμε τον εχθρό, ακόμη και τον παρανομούντα εντάξει, αλλά είναι διαφορετικό να τον ευλαβούμαστε κιόλας. Γιατί έτσι μας λένε οι Άγιοι Πατέρες, όχι εγώ. Μήπως άραγε ευλαβούμαστε οιοδήποτε φανερά και προκλητικά, παρεκτρεπόμενο; (Σίγουρα σέβομαι το θεσμό. Αυτό, για αποφυγή παρεξήγησης. )

      Διαγραφή
  21. Στο ευαγγέλιο αναφέρεται ξεκάθαρα η προτροπή προς όλους τους πιστούς: Γνωσεσθε την αλήθεια και αυτή ελευθερώσει υμάς.
    Ο π.Αναστασιος αυτή την αλήθεια επικοινωνεί στο λαό του Θεού και πρέπει να επαινειται και όχι να διώκεται.
    Για το λόγο αυτό παρακαλούμε τον κ.Χρυσοστομο να ελευθερώσει τον π. Αναστάσιο από την ποινή της αργίας, ασκώντας με τον τρόπο αυτό ορθόδοξη ποιμαντικη απέναντι στο εμπιστευθεν αυτού ποίμνιο.
    Σε διαφορετική περίπτωση ιδού πεδίον δόξης λαμπρόν, να γνωστοποίησε στον λαό το λόγο και τα ποιμαντικα επιχειρήματα του, για την τιμωρία του π. Αναστασίου. Τι ποιο τίμιο και ειλικρινές;
    Σε διαφορετική περίπτωση η δικαιωση του π.Αναστασιου είναι αυταποδεικτη και τίθεται αναμφίβολα σε κρίση η απόφαση του ποιμεναρχου, ο όποιος κατά τον ευαγγελικο λόγο οφείλει να τιθει την ψυχή του υπέρ των προβάτων, όπως ακριβώς κάνει ο ιερέας του και να μην τον στερεί από τα πρόβατα τέτοιες άγιες ημέρες, αλλά να τον επαινεί και να τον στηριζει πάντοτε, όπως και όλους τους ιερείς του, να εργάζονται άοκνα για την ορθόδοξη ευαγγελική και αγιοπατερικη αλήθεια.
    Έτσι αποδεικνύεται και γίνεται αποδεκτός ως καλός ποιμένας και όχι ως μισθωτος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή