Μagomed Daudov στο Lisichansk.Φωτογραφία: στιγμιότυπο από το βίντεο του καναλιού τηλεγράφημα του Καντίροφ
Ο Magomed Daudov, επικεφαλής του κοινοβουλίου της Τσετσενίας, χαρακτήρισε τον πόλεμο στην Ουκρανία τζιχάντ, ενώ ο ιερέας Andrei Tkachev είπε :- Ο αγώνας είναι για την αναβίωση της Ορθόδοξης αυτοκρατορίας. Ποιος έχει δίκιο;
Ο επικεφαλής του κοινοβουλίου της Τσετσενίας, Magomed Daudov, έκανε μια αμφιλεγόμενη ομιλία στο κατακτημένο Lisichansk. Υποσχέθηκε να φτάσει στο Βερολίνο και αποκάλεσε τους Ρώσους στρατιώτες (προφανώς Τσετσένους) «αληθινούς Μουτζαχεντίν, πολεμιστές του Αλλάχ και πατριώτες της Ρωσίας». Γενικά, ο πόλεμος στην Ουκρανία, κατά τη γνώμη του, είναι ένας «τζιχάντ» (ιερός πόλεμος των μουσουλμάνων εναντίον των απίστων) και οι στρατιώτες των Ενόπλων Δυνάμεων της Ρωσικής Ομοσπονδίας «πρώτα απ 'όλα υπερασπίζονται το Ισλάμ, τις αξίες, το μεγαλείο του Παντοδύναμου ( Αλλάχ, - Εκδ.)».
Την ίδια στιγμή, ο Andriy Tkachev, ένας δημοφιλής ιερέας-μπλόγκερ, είναι πεπεισμένος ότι οι Ρώσοι στρατιώτες αναβιώνουν μια ορθόδοξη αυτοκρατορία στα κατακτημένα εδάφη της Ουκρανίας, με επικεφαλής έναν ορθόδοξο τσάρο: «Η αυτοκρατορία αναβιώνει, παιδιά, όχι μια κόκκινη αυτοκρατορία , αλλά ένας δικέφαλος, αετός, Ορθόδοξος, αληθινός… Αφού ο Χριστός βασιλεύει πάνω σε όλους, και πιστεύουμε σε αυτόν, τότε αν αφήσουμε αυτή την πίστη να μπει σε όλους τους πόρους της κοινωνίας μας, θα είμαστε μια πραγματική μοναρχία. Χρειαζόμαστε μοναρχία, γιατί η ψυχή μας ζητά έναν Ορθόδοξο τσάρο».
Και λίγο νωρίτερα, ο Πατριάρχης Κύριλλος είπε ότι ο αγώνας μεταξύ του καλού και του κακού γίνεται κατά μήκος των κρατικών συνόρων, οι στρατιώτες της Ρωσικής Ομοσπονδίας στην Ουκρανία πολεμούν στο πλευρό του καλού και ως εκ τούτου έχουν Θεϊκή υποστήριξη.
Πόλεμος, τζιχάντ, ορθόδοξη αυτοκρατορία, καλό και κακό, Θεία υποστήριξη... Άλλοι σκοτώνουν για τον Αλλάχ, άλλοι για τον Χριστό. Πώς να τα συνδυάσεις όλα αυτά; Και μπορεί/πρέπει να γίνει καθόλου; Μήπως, οι πιστοί δεν πρέπει να φέρουν καθόλου θρησκευτική βάση στη γεωπολιτική; Μήπως δεν είναι απαραίτητο να εμπλακεί ο Χριστός στις αιματηρές πράξεις του πολέμου; Ισως?
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου