Οργή, φανατισμός, κατάρες κι αφορισμοί – Το πλούσιο παρελθόν του Αρχιμανδρίτη απ' το Ρέθυμνο


Εάν κάποιος είχε αφιερώσει έσω και λίγο χρόνο για να παρακολουθήσει το προφίλ του κληρικού της Μητροπόλεως Ρεθύμνης που απομακρύνθηκε από τα κοινωνικά δίκτυα και τιμωρήθηκε από τον επίσκοπο του, χθες με συνοπτικές διαδικασίες, θα διαπίστωνε ότι πρόκειται για κάτι το οποίο, αν μη τι άλλο… προβληματίζει.

Από τον καιρό της ανάδυσης του ουκρανικού εκκλησιαστικού ζητήματος στην επιφάνεια, αυτός ο κληρικός άρχισε να απλώνει την φήμη του στον κόσμο των κοινωνικών δικτύων. Ως θερμός υποστηρικτής των δικαίων του ουκρανικού λαού και της Εκκλησίας του, ως πιστό τέκνο και ιερέας της Μητέρας Εκκλησίας κι ως κάποιος που αφιερώνει πολύ χρόνο στο να ενημερωθεί αλλά και να ενημερώσει για τα όσα συμβαίνουν στην μαρτυρική Ουκρανία.

Ο τόνος όμως μέρα με τη μέρα άλλαζε. Γινόταν πιο υψηλός, πιο αυστηρός… απόλυτος. Κι ο «απλός ιερέας από την Κρήτη» διεκδικώντας μια αποστροφή της φήμης του εκάστοτε αλεξανδρινού προκαθημένου, μετατράπηκε σε κριτή της οικουμένης.

Από νωρίς το πρωί μέχρι αργά το βράδυ, οι αναρτήσει του κληρικού έβαλλαν κατά πάντων όσων στεκόντουσαν απέναντι στον Οικουμενικό Θρόνο. Στην συνέχεια η θεματολογία επεκτάθηκε, προσθέτοντας και Μέση Ανατολή. Ισραήλ και Χαμάς. Μετά ήρθαν τα εσωτερικά μας πολιτικά ζητήματα. Κι έπειτα τα Τέμπη.

Οργή, φανατισμός, κατάρες κι αφορισμοί η βασική συνταγή σχεδόν κάθε ανάρτησης.

Κι όμως δεν τον σταμάτησε ποτέ κανείς.

Στην τελευταία μου συζήτηση με τον μακαριστό σήμερα Αναστάσιο της Αλβανίας ο συγκεκριμένος κληρικός μας απασχόλησε πολλές φορές. Και πως να μην μας απασχολήσει όταν το θράσος και η ορμή των αναρτήσεων του κατά του Αναστασίου ήταν αδιανόητο για κληρικό. Κι ο Αναστάσιος, άνθρωπος φύση και θέση ευγενής, τυπικός και πάνω απ’ όλα σοβαρός, το είχε, ας πούμε, παράπονο. «Μα πως γίνεται ένας ιερέας από τον Κρήτη να γράφει τέτοιες χυδαιότητες για Προκαθημένους και Εκκλησίες και να μην μπορεί κάποιος να τον σταματήσει;»

Κι όμως ο παπάς από την Κρήτη έγραφε ότι ήθελε. Καμία επίπτωση ούτε για τα προσχήματα.

Το χειρότερο σε όλη αυτή την υπόθεση είναι πως ακόμη και τώρα, η παρέμβαση της εκκλησιαστικής αρχής του, δεν έγινε μετά την ανάρτηση αυτών των χυδαιοτήτων κατά της «χαροκαμένης μάνας» όπως την χαρακτήρισε ο ίδιος ο Πατριάρχης. Η ανάρτηση είχε γίνει μέρες πριν. Το σύστημα όμως ξύπνησε όταν μετά την κατακραυγή της τοποθέτησης του μητροπολίτη Ικονίου, ακολούθησε αυτή του ιερέα από την Κρήτη.

Δηλαδή, η Μητρόπολη Ρεθύμνης ξύπνησε όταν ο κόσμος – εννοώ τον πολύ, κι όχι τον εκκλησιαστικό μικρόκοσμο στον οποίο ο ιερέας κυκλοφορούσε ανενόχλητος-, πήρε χαμπάρι τι γράφει αυτός ο κληρικός. Μέχρι τότε ήταν απλά… Παρασκευή.

Δεν ξέρω ποιο θα είναι το μέλλον του κληρικού, κι αν θα τιμωρηθεί σοβαρότερα ή αν απλά αποσύρθηκε εκτός προβολέων και δημοσιότητας μέχρι να φύγει η μπόρα. Ωστόσο ο άνθρωπος αυτός δεν είναι το πρόβλημα αλλά το σύμπτωμα. Κι η ασθένεια είναι άλλη, πολύ σοβαρότερη και πολύ βαθύτερη. Η διοικούσα Εκκλησία, ο Κλήρος, σε μεγάλο βαθμό δεν γνωρίζουν πως να μιλήσουν στην Κοινωνία. Δεν ξέρουν πως να χρησιμοποιήσουν τα κοινωνικά δίκτυα και να κατανοήσουν την σύγχρονη πραγματικότητά 

Ανδρέας Λουδάρος - orthodoxia.info

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι καταβολές των αθλίων καρναβαλικών δρωμένων – Λάμπρου Σκόντζου Θεολόγου καθηγητού

          Η περίοδος του Τριωδίου είναι από τους σημαντικότερους εορτολογικούς σταθμούς του ενιαυτού. Είναι για τη ζωή της Εκκλη...