Ο ΖΗΛΩΤΗΣ
Από την Καινή Διαθήκη και συγκεκριμένα από το Κατά Λουκάν Ευαγγέλιο (6, 12-16) πληροφορούμαστε ότι τη δέκατη θέση στον κατάλογο των δώδεκα Αποστόλων την κατέχει ο Σίμων ο Ζηλωτής, θέση που διατηρεί και στον αντίστοιχο κατάλογο των Πράξεων των Αποστόλων (1, 12-14), έργο γραμμένο επίσης από τον Ευαγγελιστή Λουκά, ενώ στους καταλόγους των Αποστόλων των Ευαγγελιστών Ματθαίου (10, 1-4) και Μάρκου (5, 13-19) ο ίδιος Απόστολος (σίμων ο Ζηλωτής) αναγράφεται ως Σίμων ο Κανανίτης και βρίσκεται στην ενδέκατη θέση.
Από εκκλησιαστικές πηγές πληροφορούμαστε ότι ο Άγιος Απόστολος Σίμων ο Ζηλωτής αποκαλείται Κανανίτης, είτε επειδή καταγόταν από την πόλη Κανά της Γαλιλαίας, είτε επειδή ανήκε στο κίνημα των Ζηλωτών, οι οποίοι στα εβραϊκά, ονομάζονταν κανανά. Προφανώς η λέξη Ζηλωτής είναι η μετάφραση στα ελληνικά της εβραϊκής λέξης Κανανίτης.
ΟΙ ΖΗΛΩΤΕΣ
Ζηλωτές αποκαλούνται στα χρόνια του Χριστού εκείνοι που είχαν ζήλο για θρησκευτικά προπάντων θέματα, εκείνοι, αναλυτικότερα, που τους έκαιγε ο πόθος για την αλήθεια, τη δικαιοσύνη, την ελευθερία και για το θείο Νόμο.
Όσοι ανήκαν στην παράταξη των Ζηλωτών επιδίωκαν την αποτίναξη του ρωμαϊκού ζυγού και την άμεση εγκατάσταση της βασιλείας του Θεού με βίαια μέσα. Ήταν επίσης εναντίον της πληρωμής φόρων στους Ρωμαίους κατακτητές.
Η ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΣΙΜΩΝΑ ΤΟΥ ΖΗΛΩΤΗ
Σύμφωνα με την παράδοση ο Άγιος Απόστολος Σίμων ο Ζηλωτής μετά την Πεντηκοστή πήγε και δίδαξε στην Αφρική (Αίγυπτο και Λιβύη), έπειτα πήγε μαζί με τον Θαδδαίο στη Μεσοποταμία και Περσία (κατ’ άλλους στη Βρετανία), όπου και συνελήφθη και υπέστη τον διά σταυρού μαρτυρικό θάνατο.
Η ΑΠΟΔΟΣΗ ΣΤΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΟΥ ΑΠΟΛΥΤΙΚΙΟΥ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ ΤΟΥ
Ο θεϊκός θαυμασμός, που σε κυρίεψε γι’ Αυτόν που γνώρισες με μορφή σαρκική, σε ώθησε να γίνεις ένθερμος οπαδός και μιμητής Του ανάμεσα στους δώδεκα Αποστόλους, και, επειδή επιθύμησες να έχεις θάνατο όμοιο με του Χριστού, έφυγες από τη γη και πήγες κοντά Του με σταυρικό θάνατο.
Ένδοξε Σίμωνα, σε παρακαλούμε να ικετεύεις αδιάκοπα το Χριστό, το Θεό μας, να μας χαρίσει τη μεγάλη Του συμπόνοια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου