Ρώσος Πρέσβης στην Σερβία : Η Πρίστινα θέλει να διαλύσει την Ορθοδοξία , στηρίζουμε τους Σέρβους


Δυνάμεις Wagner μπήκαν Μιτροβίτσα – Ρώσος πρέσβης: Η σύρραξη στο Κόσοβο θα επεκταθεί στα Βαλκάνια – Η Πρίστινα θέλει να καταστρέψει την Ορθοδοξία!

Αποκλείστηκε με οδόφραγμα ο αυτοκινητόδρομος που ενώνει Σερβία με Κόσοβο!




Μεγάλη ένταση στο Κόσσοβο : Απαγόρευσαν οι αρχές την είσοδο του Σέρβου Πατριάρχη

Οι Αρχές στην Πρίστινα 

Βελιγράδι, 26 Δεκεμβρίου 2022


Αυτό έγινε στις 25 Δεκεμβρίου, όταν αυτός ετοιμαζόταν, να επισκεφτεί το Πατριαρχείο του Πεκίου, την σταυροπηγιακή μονή του και το αιώνιο κέντρο της Σερβικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, όπου θα τελούσε ιερή ακολουθία.

Το γραφείο του Πατριάρχη διευκρινίζει ότι ο Πατριάρχης Πορφύριος δεν παραιτείται από την επιθυμία του να τελέσει ιερές ακολουθίες στο Πατριαρχείο του Πεκίου και αναμένει ότι η συγκεκριμένη απόφαση που έχει χαρακτήρα διάκρισης θα ακυρωθεί, όπως επίσης και ότι θα σταματήσει η παραβίαση των δικαιωμάτων και των θρησκευτικών ελευθεριών των ορθόδοξων Σέρβων που ζουν σε αυτήν την περιοχή, στη γη των προγόνων τους, για τουλάχιστον χίλια πεντακόσια χρόνια.

Νέα οδοφράγματα και μάχιμη ετοιμότητα του σερβικού στρατού

Δύο νέα οδοφράγματα έστησαν οι Σέρβοι στο βόρειο τμήμα της πόλης Μιτρόβιτσα. Βαριά φορτηγά φορτωμένα με άμμο και μπάζα έχουν τοποθετηθεί κάθετα σε οδικές αρτηρίες που οδηγούν από το νότιο τμήμα της πόλης στο βόρειο, όπου ο σερβικός πληθυσμός αποτελεί πλειοψηφία. Την ίδια ώρα ο στρατός στη Σερβία βρίσκεται σε υψίστη ετοιμότητα με διαταγή του Προέδρου Βούσιτς.

Οι Σέρβοι προέβησαν στην κίνηση αυτή εξαιτίας των προειδοποιήσεων που έφταναν από την Πρίστινα ότι επίκειται αστυνομική επιχείρηση για την απομάκρυνση των οδοφραγμάτων που έστησαν πριν από 18 ημέρες στο βόρειο Κόσοβο.


Ο πρωθυπουργός του Κοσόβου Άλμπιν Κούρτι σε δήλωση του την περασμένη Κυριακή είχε χαρακτηρίσει «πολεμικά» τα οδοφράγματα των Σέρβων. «Πρόκειται για οδοφράγματα ανθρώπων με σκούρες στολές, ανθρώπων που είναι κοντοκουρεμένοι, με γένια, οδοφράγματα Βάγκνερ. Έχουν όπλα και στήνουν οδοφράγματα όχι για να εμποδίσουν την διέλευση των οχημάτων αλλά για να αμυνθούν να πυροβολήσουν στα οχήματα που πλησιάζουν. Αυτά λοιπόν είναι πολεμικά οδοφράγματα» δήλωσε στην βοσνιακή ειδησεογραφική ιστοσελίδα istraga.ba ο Άλμπιν Κούρτι.


Ο πρωθυπουργός του Κοσόβου κατά την συνάντηση που είχε χθες με τον διοικητή της διεθνούς στρατιωτικής δύναμης στο Κόσοβο (KFOR) στρατηγό Αντζέλο Μικέλε ζήτησε την απομάκρυνση των οδοφραγμάτων και δήλωσε ότι αν δεν το πράξει η KFOR θα αναλάβει δράση η αστυνομία.

Το Βελιγράδι αντέδρασε άμεσα στις προειδοποιήσεις αυτές και ο πρόεδρος της Δημοκρατίας Αλεξάνταρ Βούτσιτς έθεσε σε κατάσταση υψίστης ετοιμότητας τον στρατό και την αστυνομία.


«Μετά τον εξοπλισμό των Αλβανών και την αύξηση της μαχητικής τους ετοιμότητας θα λάβω όλα τα μέτρα για να πραστατεύσω τον λαό μας και να διαφυλάξω την Σερβία» διεμήνυσε, αργά το βράδυ της Δευτέρας, με ανάρτηση του στο Instagram ο Αλεξάνταρ Βούτσιτς.

Ακολούθησε δήλωση του υπουργού Άμυνας Μίλος Βούτσεβιτς ο οποίος ανέφερε ότι με εντολή του προέδρου της Δημοκρατίας διέταξε το σερβικό στρατό να βρίσκεται «στον υψηλότερο βαθμό μάχιμης ετοιμότητας, δηλαδή στο επίπεδο της χρήσης ένοπλης ισχύος».


Ο υπουργός Εσωτερικών της Σερβίας Μπράτισλαβ Γκάσιτς επίσης ανέφερε ότι αυξήθηκε και η ετοιμότητα των αστυνομικών δυνάμεων. «Με εντολή του προέδρου της Δημοκρατίας και ανώτατου διοικητή των ενόπλων δυνάμεων διέταξα την αύξηση σε κατάσταση μάχης της ετοιμότητας της αστυνομίας και των ειδικών δυνάμεων. Οι αστυνομικές δυνάμεις τίθενται άμεσα υπό την διοίκηση του Γενικού Επιτελείου Ενόπλων Δυνάμεων όπως προβλέπεται από το επιχειρησιακό σχέδιο» αναφέρει στο μήνυμα του ο Μπράτισλαβ Γκάσιτς.

Μεγάλη Οικονομική ενίσχυση στην Μητρόπολη Πειραιώς από την ΠΑΕ Ολυμπιακός




Όπως  κάθε χρόνο έτσι και φέτος η ΠΑΕ Ολυμπιακός και ο Βαγγέλης Μαρινάκης στήριξαν το έργο της Μητρόπολης Πειραιώς καθώς την ενίσχυσε οικονομικά δείχνοντας και έμπρακτα τη στήριξη της.

Το σχετικό δελτίο Τύπου ανέφερε:

"Η ΠΑΕ Ολυμπιακός και ο κ. Βαγγέλης Μαρινάκης στηρίζουν και φέτος το έργο της Μητρόπολης Πειραιώς.

Για μία ακόμη χρονιά η ΠΑΕ Ολυμπιακός με πρωτοβουλία του προέδρου της ομάδας, Βαγγέλη Μαρινάκη, ενίσχυσε οικονομικά τη Μητρόπολη Πειραιώς στηρίζοντας έμπρακτα το έργο και τη μεγάλη προσφορά της στην κοινωνία. Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος, παραδόθηκαν οι χρηματικές επιταγές στον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Πειραιώς κ.κ. Σεραφείμ, με τον κ. Βασίλη Βασιλειάδη να εκπροσωπεί τον πρόεδρο της «ερυθρόλευκης» ΠΑΕ, Βαγγέλη Μαρινάκη.

Συγκεκριμένα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του σταδίου «Γ. Καραϊσκάκης», Βασίλης Βασιλειάδης, έδωσε το «παρών» στη συναυλία που διοργάνωσε η Ι. Μητρόπολη Πειραιώς κατά της φτώχειας στο δημοτικό θέατρο Πειραιώς και παρέδωσε τις χρηματικές επιταγές, μία προσφορά της ΠΑΕ Ολυμπιακός και του προέδρου, Βαγγέλη Μαρινάκη, ενόψει και των εορταστικών ημερών των Χριστουγέννων.

Αναλυτικά δόθηκε μία επιταγή για τα συσσίτια των πτωχών συμπολιτών μας, όπως επίσης και τέσσερις επιταγές για τη μισθοδοσία Δεκεμβρίου ισάριθμων ιεροδιακόνων, με τις οποίες η προσφορά του κ. Βαγγέλη Μαρινάκη φτάνει τα τελευταία χρόνια πάνω από τις 300.000 ευρώ.

Παράλληλα, ο κ. Βασίλης Βασιλειάδης ενημέρωσε τον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Πειραιώς κ.κ. Σεραφείμ για το γεγονός πως ο πρόεδρος της ΠΑΕ Ολυμπιακός, Βαγγέλης Μαρινάκης, προσφέρει κάθε μήνα τα τελευταία χρόνια, για την ανακούφιση των πτωχών συμπολιτών μας, χαρτοκιβώτια με τρόφιμα στον Δήμο Πειραιά αξίας άνω των 500.000 ευρώ.

Ο Μητροπολίτης Πειραιώς, κ.κ. Σεραφείμ, ανέφερε σε δήλωσή του: «Ευχαριστώ την ΠΑΕ Ολυμπιακός από τα βάθη της καρδιάς μου και ειλικρινώς αποτελεί παράδειγμα για όλους».

Από την πλευρά του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του σταδίου «Γ. Καραϊσκάκης», Βασίλης Βασιλειάδης, τόνισε για τη νέα μεγάλη «ερυθρόλευκη» προσφορά και στήριξη στην κοινωνία μας: «Να μου επιτρέψετε να σας ενημερώσω πως ο κύριος Βαγγέλης Μαρινάκης για την ανακούφιση των πτωχών προσφέρει κάθε μήνα στον Δήμο Πειραιά χαρτοκιβώτια με τρόφιμα τα οποία τα τελευταία χρόνια όπως γνωρίζει ο αντιπρόεδρος της ΠΑΕ Ολυμπιακός και Δήμαρχος Πειραιά, ανέρχονται άνω των 500.000 ευρώ. Εύχομαι σε όλες και όλους καλές γιορτές, με υγεία, δύναμη και χαρές».

Να σημειωθεί πως ο Μητροπολίτης Πειραιώς, κ.κ. Σεραφείμ, παρέδωσε στον κ. Βασίλη Βασιλειάδη έναν ασημένιο δίσκο για την ΠΑΕ Ολυμπιακός και τον κ. Βαγγέλη Μαρινάκη, ως μία ένδειξη σεβασμού και αναγνώρισης για τη νέα οικονομική βοήθεια.




Κάνε Θεέ μου αύριο να είναι Χριστούγεννα!» Τα ξεχασμένα Χριστούγεννα ~ Αγαπώ τον Χριστό


Μια φορά κι έναν καιρό τότε που η Ευρώπη ήταν καλυμμένη με δάση και επικίνδυνους, σκοτεινούς δρόμους οι κάτοικοι ενός χωριού, απορροφημένοι από τις εργασίες τους είχαν ξεχάσει τα Χριστούγεννα…οι μέρες περνούσαν, μπήκε ο Δεκέμβρης πέρασε, ξεκίνησε η νέα χρονιά, έφυγε ο χειμώνας, ήρθε η άνοιξη και το καλοκαίρι, έφτασε και το φθινόπωρο μα κανένας, άνδρας ή γυναίκα, δεν είχε χρόνο να σκεφτεί πως ο χρόνος κυλούσε χωρίς το χωριό να έχει γιορτάσει Χριστούγεννα … Τα παιδιά γκρίνιαξαν για τα Χριστούγεννα που δεν είχαν έρθει ακόμα, αλλά οι γονείς, χαμένοι στην αγωνία τους για τα χωράφια που έπρεπε να καλλιεργηθούν και για τα ζώα που έπρεπε να ταϊστούν, δεν έδωσαν σημασία στην γκρίνια των μικρών τους.

«Δεν είναι ακόμα καιρός!» έλεγαν και ξανάλεγαν κάθε φορά που τα παιδιά ρωτούσαν.

«Ελάτε να βοηθήσετε για να τελειώσουμε γρήγορα, πριν τα Χριστούγεννα!» συμπλήρωναν και κάπως έτσι απασχόλησαν τα παιδιά τους μέχρι που κι αυτά ξέχασαν πώς είναι να αισθάνεσαι χριστουγεννιάτικα. Ήρθε πάλι ο Δεκέμβρης, πέρασε, πέρασε ο χειμώνας και η άνοιξη, έφυγε το καλοκαίρι, ήρθε το φθινόπωρο … μα όσο κι αν έτρεχαν οι εποχές τα Χριστούγεννα δεν έρχονταν στο μικρό χωριό…

Μόνο ένα κοριτσάκι λαχταρούσε πάντα για εκείνη τη μέρα: με το χάραμα, όταν το χωριό ξυπνούσε για να ξεκινήσει τη βασανιστική ρουτίνα του, το κοριτσάκι ξυπνούσε κι εκείνο με την ελπίδα ίσως εκείνη ήταν η μέρα των Χριστουγέννων, ότι ίσως σήμερα να έβλεπε κάτι που να της θύμιζε τη γιορτή που τόσο αγαπούσε. Στη διάρκεια της ημέρας, σαν έβλεπε πως τα Χριστούγεννα δεν είχαν έρθει, σκεφτόταν πόσο διαφορετικά θα ήταν όλα αν κάποτε ξημέρωνε η ομορφότερη γιορτή του χρόνου. Και το βράδυ σαν έπεφτε για ύπνο έκλεινε τα μάτια της με αυτή την ευχή: «Κάνε Θεέ μου αύριο να είναι Χριστούγεννα!»

Οι μέρες περνούσαν, ο χειμώνας ήρθε αγριεμένος και χιόνι πυκνό κάλυψε τα πάντα. Ένα βράδυ, το κοριτσάκι έκανε να κλείσει τα μάτια με την ίδια ευχή: 

«Κάνε Θεέ μου αύριο να είναι Χριστούγεννα!»

Μόνο που εκείνο το βράδυ η ευχή της έλαβε απάντηση: μια αόρατη, παράξενη ψιθυριστή φωνούλα, τόση δα μικρή της είπε, τόσο σιγά που μόνο η καρδιά της την άκουσε: «αν θέλεις να έρθουν τα Χριστούγεννα πρέπει εσύ να τα αναγκάσεις να έρθουν… κοιμήσου… και στο όνειρό σου θα βρεις τον τρόπο να τα φέρεις…»

Το άλλο πρωί, το κοριτσάκι χαρούμενο με μια χαρά που το έκανε να πετάει, πήγε στη μαμά του και της ζήτησε ένα ολοστρόγγυλο σταφιδόψωμο.

«Τι θα το κάνεις;» τη ρώτησε η μαμά της.
«θα ταΐσω έναν περαστικό» είπε το παιδί.

Έπειτα πήγε στη γειτόνισσα που εκείνη την ώρα ζύμωνε.

«Θα μπορούσατε να μου φτιάξετε ένα ολοστρόγγυλο ψωμί με καρύδια;» τη ρώτησε ευγενικά.

«τι θα το κάνεις;» ρώτησε η γειτόνισσα
«Θα ταΐσω έναν περαστικό!» απάντησε η μικρή.

Όλη τη μέρα το κοριτσάκι τριγυρνούσε στα σπίτια του χωριού και ζητούσε ολοστρόγγυλα ψωμάκια με τυρί, σταφίδες, καρύδια και μύγδαλα, ψωμάκια αρμυρά και γλυκά, με σουσάμι και ζάχαρη, στολισμένα και απλά, μεγάλα και μικρά… κι όταν τη ρωτούσαν τι θα τα έκανε, έδινε πάντα την ίδια απάντηση:

«Θα ταΐσω έναν περαστικό!»

Μέχρι το απόγευμα είχε μαζέψει πολλά ολοστρόγγυλα ψωμάκια και σαν έπεσε η νύχτα, όταν όλο το χωριό έσβηνε τις φλόγες από τα κεριά και τα φανάρια, βγήκε κρυφά από το σπίτι της και πήγε στο δάσος. Βρήκε το ψηλότερο έλατο , ανέβηκε στα κλαδιά του και εκεί κρέμασε ένα προς ένα όλα τα ολοστρόγγυλα ψωμάκια που είχε συγκεντρώσει. Κι οι νιφάδες του χιονιού έπεσαν απαλά στα ολοστρόγγυλα ψωμάκια και τα έκαναν να λάμπουν σα να ήταν λουσμένα με ασημόσκονη…

«Δώρο από τους κατοίκους τους χωριού μου!!!!!!!!» φώναξε το κοριτσάκι κοιτώντας προς τον Ουρανό.

«Για να φάνε οι περαστικοί τα Χριστούγεννα!!!!!!!!!»

Ο παγωμένος αέρας πήρε τη φωνή του παιδιού και την ταξίδεψε ως τα αστέρια… και τα αστέρια χαμήλωσαν ως το έλατο και έγιναν γιρλάντες και σα γιρλάντες τύλιξαν απαλά τα κλαδιά του…

Κι ένα αστέρι, το μεγαλύτερο, χαμήλωσε κι εκείνο και στάθηκε στην κορφή του δέντρου κι απο εκεί φώτισε πέρα ως πέρα όλο το δάσος και η λάμψη του έφτασε στο χωριό και όρμησε σε κάθε σπίτι και ξύπνησε τους κατοίκους…
Αγουροξυπνημένοι και τρομαγμένοι εκείνοι κοίταξαν έξω από τα παράθυρά τους…
«Χριστούγεννα!!!!!!» φώναξαν πρώτα τα παιδιά και όρμησαν προς το φωτισμένο δέντρο…
«Ήρθαν λοιπόν τα Χριστούγεννα;» αναρωτήθηκαν οι μεγάλοι και ξεχνώντας τη βασανιστική τους ρουτίνα πλησίασαν κι αυτοί…

Έτσι λέει ένας θρύλος και λίγη φαντασία στολίστηκε το πρώτο πρώτο χριστουγεννιάτικο δέντρο… με ολοστρόγγυλα ψωμάκια δώρο ενός υπέροχου παιδιού προς τους πεινασμένους περαστικούς… και με όλα τα αστέρια δώρο ενός υπέροχου Ουρανού σε ένα παιδί που λαχταρούσε όχι να επιζήσει, μα να ζήσει και να βιώσει τα μυστικά της ζωής…

Υ.Γ. Τα δάση χάθηκαν, τα χωριά έγιναν πόλεις… ζητείται παιδί να μας θυμίσει ότι έρχονται Χριστούγεννα… βάζοντάς μας να φτιάξουμε ψωμάκια για να ταΐσει έναν περαστικό…

15 Δεκεμβρίου – Άγιος Ελευθέριος και η μήτηρ του Αγία Ανθία μαζί στο μαρτύριο για τον Χριστό

Ο βίος και το μαρτύριο των αγίων

Ο Άγιος Ελευθέριος γεννήθηκε στην Ελλάδα και έζησε το 2ο αιώνα μ.Χ. Τότε αυτοκράτορας ήταν ο Κόμμοδος και ο Σεπτίμιος Σεβήρος. Η μητέρα του Ανθία έγινε Χριστιανή ακούγοντας κηρύγματα από μαθητές του Αποστόλου Παύλου.

Αυτή ανέλαβε και το βάρος της ανατροφής του μικρού Ελευθέριου μετά το θάνατο του πατέρα που συνέβη λίγο καιρό μετά τη γέννηση του. Η Ανθία του έδωσε Χριστιανική ανατροφή και τον συνέδεσε με τον Επίσκοπο της Ρώμης Ανίκητο (155-166 μ.χ.).


Σ’ ένα ταξίδι της στη Ρώμη πήρε μαζί της και το νεαρό γιο της Ελευθέριο. Ο Επίσκοπος Ρώμης, όταν είδε τον Ελευθέριο, εκτιμώντας την πολλή νοημοσύνη του, τη θερμή πίστη και το αγνό ήθος του, τον έλαβε υπό την προστασία του. Μετά από λίγα χρόνια τον χειροτόνησε Διάκονο και έπειτα Ιερέα.

Από τη θέση αυτή ο Ελευθέριος αγωνίστηκε με ζήλο για τη διδαχή του ποιμνίου και σε έργα φιλανθρωπίας. Γι’ αυτό και το έτος 182 μ.Χ., με κοινή ψήφο κλήρου και λαού, ανήλθε στον Επισκοπικό θρόνο της Ρώμης. Η φήμη της αρετής του έφθασε μέχρι τη Βρεταννία.

Έτσι, ο Βασιλιάς αυτής Λούκιος, έγραψε επιστολή στον Ελευθέριο και του δήλωνε ότι αυτός και ο λαός του επιθυμούσαν να γίνουν Χριστιανοί. Ο Ελευθέριος αμέσως ανταποκρίθηκε, στέλνοντας δύο εκπαιδευμένους στην πίστη άνδρες, που κατήχησαν και βάπτισαν Χριστιανούς το Λούκιο με το λαό του.

Όταν ο Σεπτίμιος Σεβήρος εξήγειρε διωγμό κατά των Χριστιανών, ο Ελευθέριος τον ήλεγξε θαρραλέα. Τότε διατάχθηκε ο μαρτυρικός θάνατός του, μαζί με τη μητέρα του Άνθια.

Οδήγησαν τον Άγιο Ελευθέριο μέσα στήν αρένα (στάδιο) και άφησαν στην αρχή μια πεινασμένη και άγρια λέαινα και μετά ένα λιοντάρι να τον κατασπαράξουν. Τα θηρία πλησίασαν σαν ήμερα ζώα τον άγιο και του φιλούσαν τα πόδια δείχνοντας την αγάπη και την συμπάθεια τους (έφραξας στόματα λεόντων, εις ημερότητα αυτών μεταποιήσας την αγριότητα).

Βλέποντας ο αυτοκράτορας τη συμπεριφορά των λιονταριών και ακούοντας την ιαχή του πλήθους «μέγας ο Θεός των Χριστιανών» διέταξε τον αποκεφαλισμό του ομολογητή της πίστεως μέσα στην αρένα.

Με την αποκοπή της κεφαλής έβαψε ο άγιος την αρχιερατική του στολή με το αίμα του μαρτυρίου. Ο σοφός Ελευθέριος κοσμημένος με το ιερατικό ένδυμα που έσταζε από το ποτάμι των αιμάτων του έτρεξε ευτυχισμένος στον Δεσπότη Χριστό.

Η συγκλονιστικότερη στιγμή από το μαρτύριο του Αγίου Ελευθερίου

Τη σκηνή του μαρτυρίου παρακολουθούσε η μητέρα του Ανθία. Έτρεξε τότε και αγκάλιασε το άψυχο σώμα του μάρτυρα και το καταφιλούσε, «ησπάζετο το γλυκύ τέκνον, η καλώς γεννησαμένη και θρεψαμένη». Εκείνη τη στιγμή οι άσπλαχνοι δήμιοι την αποκεφάλισαν και έτσι την οδήγησαν «εις ουρανίους θαλάμους» μαζί με τον υιό της.

Η μνήμη του Αγίου Ελευθερίου εορτάζεται στις 15 Δεκεμβρίου μαζί και η μητέρα του Ανθία, ο άγιος Κορέμων αλλά και οι δύο δήμιοι που τον αποκεφάλισαν γιατί πίστεψαν στον Χριστό.

Γιατί ο άγιος Ελευθέριος χειροτονήθηκε διάκονος, ιερέας και επίσκοπος σε τόσο νεαρή ηλικία;

Ο επίσκοπος Ρώμης Ανίκητος , βλέποντας την θερμουργό πίστη και την ενάρετη ζωή του εφήβου Ελευθέριου, τον χειροτόνησε διάκονο στα 15 του χρόνια. Στη ηλικία των 17 ετών χειροτόνησε σε πρεσβύτερο τον αφοσιωμένο στην αποστολή του Ελευθέριο και στην ηλικία των 20 ετών του ανέθεσε τον επισκοπικό θρόνο της περιοχής του Ιλλυρικού, σημερινής Αλβανίας, με έδρα την Αυλώνα.

Μα χειροτονήθηκε τόσο μικρός; Στο ερώτημα δίνει απάντηση ο άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης… Γράφει σε υποσημείωση του Συναξαριστού του.

« Ας μη θαυμάζει κανείς ότι αυτός ο άγιος χειροτονήθηκε σε ηλικία αντίθετη με τους ιερούς κανόνες της 6ης Οικ. Συνόδου και της τοπικής Συνόδου της Νεοκαισαρείας, οι οποίοι ορίζουν ότι ο διάκονος χειροτονείται στη ηλικία των 25 χρόνων, ο πρεσβύτερος στα 30 και ο επίσκοπος πάνω από 30. Αυτό έγινε γιατί ο άγιος Ελευθέριος έζησε πριν ακόμη γίνουν οι παραπάνω κανόνες, οι οποίοι έγιναν αργότερα».

Η χειροτονία του αγίου Ελευθερίου, όπως γράφει κάποιος βιογράφος του, έγινε « κατ’ οικονομίαν» Θεού, λόγω των μεγάλων αρετών και της σοφίας του με την οποία προσείλκυε στον Χριστό τους ειδωλολάτρες. Η γλυκύτητα του λόγου του, που επιβεβαιωνόταν με τα πολλά θαύματα του, έκανε αυτούς που βρίσκονταν στην πλάνη να ασπαστούν την χριστιανική αλήθεια.

Ο άγιος Ελευθέριος προστάτης των εγκύων γυναικών

Ο Άγιος Ελευθέριος θεωρείται βοηθός των εγκύων γυναικών. Τους δίνει «καλή λευτεριά». Πολλές γυναίκες επικαλούνται τη βοήθεια του και ακουμπούν το εικονισματάκι του αγίου πάνω τους. Η αντίληψη αυτή αναφέρεται και σ’ ένα προσόμοιο στιχηρό της εορτής. «Τῶν ἐπιτόκων γυναίων Πάτερ κηδόμενος, ἐλευθερίαν δίδως, τῷ Ναῷ σου φοιτώσαις….», δηλαδή, Φροντίζεις Πάτερ τις έγκυες γυναίκες που καταφεύγουν στο ναό σου δίνοντας του ελευθερία….

“Αϊ-Λευτέρη, λευτέρωσέ με” απευθύνονται στον `Αγιο προστάτη και ποτέ τη μέρα της γιορτής του δεν πιάνουν βελόνα στα χέρια τους. Σε πολλά μέρη, όπως στη Λέσβο, δεν είναι μόνο οι έγκυες που τάζουν άρτους στον `Αγιο, αλλά και οι μαμές, για να τους “βγαίνουν καλά οι γέννες”. Ακόμη, σε περίπτωση δύσκολου τοκετού, οι μέλλουσες μητέρες τάζουν το παιδί τους στον `Αγιο και του δίνουν το όνομά του.

Πηγή: Ιερά Μητρόπολις Σταγών και Μετεώρων

Σχετική ανάρτηση:

Ο Άγιος Ιερομάρτυς Ελευθέριος (15 Δεκεμβρίου)

Τι έγραψε ο Χριστός στο χώμα και γλύτωσε την αμαρτωλή γυναίκα από τον λιθοβολισμό.

ΤΙ ΕΓΡΑΨΕ Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΣΤΟ ΧΩΜΑ ΚΑΙ ΓΛΥΤΩΣΕ ΤΗΝ ΑΜΑΡΤΩΛΗ ΓΥΝΑΙΚΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΛΙΘΟΒΟΛΙΣΜΟ!!


Θα λιθοβολούσαν μέχρι θανάτου τόσο το Χριστό όσο και την αμαρτωλή γυναίκα. Ο Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς μας αναλύει το γεγονός μα και γιατί δεν σκότωσαν Εκείνον μα και την αμαρτωλή γυναίκα.

Είπαν οι οι γραμματείς κι οι φαρισαίοι στο Χριστό : Δάσκαλε, τη γυναίκα αυτή την πιάσαμε «έπ' αυτοφώρω» να διαπράττει την αμαρτία της μοιχείας. Κι ό Μωυσής λέει στο νόμο του πώς τέτοιες γυναίκες πρέπει να τις λιθοβολούμε. Εσύ τί λες; (Ίωάν. η'4-6).

Θα 'ταν σκόπιμο να ρωτούσα:

Γιατί όλοι αυτοί οι πρεσβύτεροι κι οι φύλακες του νόμου δε λιθοβόλησαν μόνοι τους την αμαρτωλή γυναίκα; Γιατί την έφεραν μπροστά στον Ιησού; Ό νόμος του Μωυσή τούς έδινε το δικαίωμα να την λιθοβολήσουν.

Κανένας δε θα βρισκόταν να προβάλει αντίρρηση, να τούς κατηγορήσει. Ποιος διαμαρτύρεται στις μέρες μας όταν απαγγέλλεται ή ποινή του θανάτου σε κάποιον εγκληματία; Γιατί οι Εβραίοι πρεσβύτεροι έφεραν την αμαρτωλή γυναίκα στον Κύριο;

Όχι, δεν περίμεναν οι πρεσβύτεροι να πετύχουν κάποια μετατροπή της ποινής ή ν' αποσπάσουν επιείκεια από μέρους Του. Κάθε άλλο μάλιστα. Την έφεραν μ' ένα προμελετημένο και μοχθηρό σχέδιο: να παγιδεύσουν τον Κύριο, να πει λόγια αντίθετα στο νόμο κι έπειτα να τον κατηγορήσουν.

Ήθελαν μ' ένα χτύπημα να τελειώνουν με δύο ζωές: μια της αμαρτωλής γυναίκας κι άλλη μια τού Χριστού.

-«Συ ουν τί λέγεις;», τόν ρώτησαν.

Γιατί τον ρώτησαν αφού ό νόμος του Μωυσή ήταν σαφής; Ό ευαγγελιστής αποκαλύπτει το δόλο τους με τα έξης λόγια: «Τούτο δε ειπόν έκπειράζοντες αυτόν, ίνα σχώσι κατηγορίαν κατ αυτού» (Λουκ. η' 6). Το είπαν αυτό για να τον βάλουν σε πειρασμό και να βρουν έπειτα αιτία να τον κατηγορήσουν.

Είχαν ξανασηκώσει μια φορά τα χέρια τους για να τον λιθοβολήσουν, αλλά τους ξέφυγε. Τώρα όμως πίστευαν πώς βρήκαν μια ευκαιρία να πραγματοποιήσουν την επιθυμία τους. .......

Θα λιθοβολούσαν μέχρι θανάτου τόσο το Χριστό όσο και την αμαρτωλή γυναίκα. Και βέβαια ήταν πολύ πιο πρόθυμοι να λιθοβολήσουν το Χριστό παρά την πόρνη, όπως αργότερα ζήτησαν με περισσό ζήλο από τον Πιλάτο να ελευθερώσει τον ληστή Βαραββά αντί για το Χριστό.

Όλοι όσοι παρευρίσκονταν στη σκηνή περίμεναν δύο πράγματα να γίνουν:

είτε με την ευσπλαχνία Του ό Κύριος να ελευθερώσει την αμαρτωλή γυναίκα, παραβιάζοντας έτσι το νόμο, είτε να τηρήσει το νόμο και να τους πει: «Πράξετε όπως ορίζει ό νόμος». Έτσι όμως θα παρέβαινε τη δική Του εντολή για έλεος και καλοσύνη. Στην πρώτη περίπτωση θα τον καταδικάζανε σε θάνατο. Στη δεύτερη θα γινόταν ρεζίλι, άξιος χλευασμού και περιφρόνησης.

Με το πού του έκαναν την ερώτηση «σύ ουν τί λέγεις;» οι κατήγοροι, επικράτησε νεκρική σιγή. Σιγή ανάμεσα στο πλήθος πού είχε συγκεντρωθεί και σιγή ανάμεσα στους κριτές της αμαρτωλής γυναίκας. Ή σιγή είχε κόψει και την ανάσα στην ψυχή της αμαρτωλής γυναίκας.

Τότε ό νομοθέτης της αγάπης και της ευσέβειας έσκυψε κι άρχισε να γράφει ήρεμα με το χέρι Του στο έδαφος (βλ. Ίωάν. η' 6). Τί έγραφε ό Χριστός στο χώμα; Ό ευαγγελιστής κρατά σιγή εδώ, δε μας αναφέρει τί έγραφε ό Χριστός.

Ήταν πολύ κακό κι αποτρόπαιο αυτό για να το γράψει στο βιβλίο της χαράς. Το αναφέρει ή παράδοση όμως κι είναι κάτι τρομερό. Ό Χριστός έγραψε κάτι αναπάντεχο πού θα ξάφνιαζε τούς πρεσβύτερους, τούς κατήγορους της αμαρτωλής γυναίκας.

Με το δάχτυλο Του αποκάλυψε την κρυφή ανομία τους. Γιατί αυτοί οι διαπομπευτές των αμαρτιών των άλλων ήξεραν πολύ καλά να κρύβουν τα δικά τους κρίματα. Είναι όμως άσκοπο να προσπαθείς να κρύψεις κάτι από το μάτι πού τα βλέπει όλα.
Σύμφωνα με την παράδοση λοιπόν, έγραψε ό Κύριος στο έδαφος:

Ό Μ(εσουλάμ) έκλεψε θησαυρό από το ναό.
Ό Ά (σήρ) διέπραξε μοιχεία με τη γυναίκα του αδελφού του.
Ό Σ(αλούμ) έχει κάνει ψευδομαρτυρίες.
Ό Έ(λέντ) έχει δείρει τον πατέρα του.
Ό Ά(μαρίς) είναι σοδομίτης.
Ό Ί(ωήλ) έχει προσκυνήσει τα είδωλα.

Αυτά έγραψε, τη μια πρόταση μετά την άλλη, το δάχτυλο του δίκαιου κριτή. Κι εκείνοι στους οποίους αναφέρονταν τα λόγια αυτά έσκυψαν και τα διάβασαν με ανέκφραστο τρόμο. Έτρεμαν από φόβο, δεν τολμούσαν να κοιτάξουν ό ένας τον άλλον στα μάτια. 

Ξέχασαν πια τελείως την αμαρτωλή γυναίκα. Το μόνο πού σκέφτονταν ήταν ό εαυτός τους, ό δικός τους θάνατος πού είχε χαραχτεί στο χώμα. Ούτε μια γλώσσα δεν είχε τη δύναμη να κινηθεί, να ξανακάνει την ενοχλητική και πονηρή ερώτηση: «Σύ ουν τί λέγεις;»

Ό Κύριος δεν είπε τίποτα. Αυτό πού είναι τόσο βρώμικο, του πρέπει να γραφτεί στο βρώμικο χώμα. Ένας άλλος λόγος πού ό Κύριος έγραψε στο χώμα είναι ακόμα πιο δυνατός και πιο σπουδαίος. Αυτό πού γράφεται στο χώμα σβήνει εύκολα.

 Ό Χριστός δεν ήθελε να μάθει ό καθένας τις αμαρτίες τους. Αν το ήθελε αυτό, θα τις είχε διακηρύξει μπροστά σε όλους. Και τότε όλοι θα τούς κατηγορούσαν και θα τούς λιθοβολούσαν μέχρι θανάτου, σύμφωνα με το νόμο.

Εκείνος όμως, ό άκακος αμνός του Θεού, δε ζήτησε εκδίκηση ή θάνατο για κείνους πού του είχαν προετοιμάσει χιλιάδες θανάτους, πού ήθελαν το δικό Του θάνατο περισσότερο απ' όσο ποθούσαν για τούς ίδιους την αιώνια ζωή. Ό Κύριος ήθελε μόνο να τούς διορθώσει, να τούς μάθει πώς πρέπει να σκέφτονται τον εαυτό τους, ν' ασχολούνται με τις δικές τους αμαρτίες.

 Ήθελε να τούς υπενθυμίσει πώς ενώ τούς βάραινε το φορτίο των δικών τους αμαρτιών, δεν έπρεπε να κρίνουν τις αμαρτίες των άλλων. Αυτό μόνο ήθελε ό Κύριος. Κι όταν αυτό έγινε, το χώμα Ισοπεδώθηκε πάλι κι όσα είχαν γραφτεί σβήστηκαν.

Μετά απ' αυτά ό Κύριος σηκώθηκε και τούς είπε ήρεμα: «Ό άναμάρτητος υμών πρώτος λίθον βαλέτω έπ' αυτήν» (Ίωάν. η'7). Όποιος από σας είναι αναμάρτητος, ας της ρίξει την πρώτη πέτρα. Αυτό λειτούργησε σα να αφαίρεσε κάποιος τα όπλα των εχθρών κι υστέρα τούς είπε: «Και τώρα πυροβολήστε!»

Οι πρώην αγέρωχοι δικαστές της αμαρτωλής γυναίκας έστεκαν τώρα αφοπλισμένοι, ένιωθαν αυτοί τώρα σαν ένοχοι μπροστά στον κριτή, άφωνοι, ακίνητοι, λες κι ήταν καρφωμένοι στη γη.

Εκείνο πού είναι σπουδαίο, είναι πώς με το γράψιμο στο χώμα πέτυχε τρεις στόχους:
-πρώτο, έδωσε τέλος και διάλυσε την καταιγίδα πού του είχαν ετοιμάσει οι πρεσβύτεροι των Ιουδαίων
-δεύτερο, ξύπνησε τη ναρκωμένη τους συνείδηση στις νεκρωμένες καρδιές τους, έστω και για λίγο- και
-τρίτο, γλίτωσε την αμαρτωλή γυναίκα από το θάνατο.

Αυτό γίνεται φανερό από τα λόγια του ευαγγελίου: «οι δε άκούσαντες έξήρχοντο εις καθ εις, άρξάμενοι από των πρεσβυτέρων, και κατελείφθη ό Ιησούς και ή γυνή εν μέσω ουσα» (Ίωάν. η' 9).

Εκείνοι δε σαν άκουσαν τα λόγια Του άρχισαν να φεύγουν ό ένας μετά τον άλλον, με πρώτους τούς πρεσβύτερους στην ηλικία. Στο τέλος έμεινε μόνος ό Ιησούς και ή γυναίκα, πού έστεκε όρθια ανάμεσα σε όλους.

Το προαύλιο του ναού ξαφνικά άδειασε. Δεν έμεινε κανένας, έκτος από τούς δύο πού οι πρεσβύτεροι τούς είχαν καταδικάσει σε θάνατο, δηλαδή ή αμαρτωλή γυναίκα κι ό αναμάρτητος Χριστός. Ή γυναίκα έστεκε όρθια, ό Χριστός ήταν σκυφτός κι έγραφε στο έδαφος.

Για λίγο επικράτησε απόλυτη σιγή. Μετά ό Κύριος ανασηκώθηκε, κοίταξε τριγύρω κι αφού δεν είδε κανέναν είπε στη γυναίκα: «Γύναι, που είσιν; ουδείς σε κατέκρινεν;». Που είναι οι κατήγοροι σου; Κανένας δεν σε κατέκρινε, δε ζητάει το λιθοβολισμό σου;

Ό Κύριος γνώριζε πώς κανένας δεν την καταδίκαζε τώρα. Αλλά θέλησε με την ερώτηση Του να της εμπνεύσει εμπιστοσύνη, ώστε να μπορέσει ν' ακούσει και να κατανοήσει καλύτερα αυτά πού θα της έλεγε στη συνέχεια. Λειτούργησε όπως ένας επιδέξιος γιατρός, πού πρώτα δίνει κουράγιο στον άρρωστο κι ύστερα του χορηγεί τη θεραπεία.

Ουδείς σε κατέκρινεν; Ή γυναίκα κατόρθωσε να ξαναβρεί τη λαλιά της κι απάντησε: «ουδείς, Κύριε». Κανένας δεν με κατακρίνει πια, Κύριε. Τα λόγια αυτά τα πρόφερε ένα αξιολύπητο πλάσμα, πού πριν από λίγο δεν έλπιζε να ξαναμιλήσει, ένα πλάσμα πού ένιωθε μια ανάσα πραγματικής χαράς Ίσως για πρώτη φορά στη ζωή της.

Τελικά ό αγαθός Κύριος είπε στη γυναίκα: «Ουδέ εγώ σε κατακρίνω πορεύου και από του νύν μηκέτι άμάρτανε» (Ίωάν. η'11). Ούτε εγώ σε κατακρίνω. Πήγαινε. Μόνο από τώρα και στο έξης μην αμαρτήσεις ξανά.

Προσαγωγή ιερέα στα Τρίκαλα διενεργούσε «μαιμού» εράνους σε σελίδα του Facebook

Στην προσαγωγή ενός νεαρού ιερέα προχώρησε η ασφάλεια Τρικάλων καθώς φέρεται τους τελευταίους μήνες να διενεργούσε διαδικτυακούς εράνους για πρόσωπα που δήθεν είχαν ανάγκη.

Οι συγκεκριμένες αναρτήσεις με τους διαδικτυακούς εράνους αρχικά είχαν εμφανιστεί σε διάφορες χριστιανικές ιστοσελίδες, όπου παρουσίαζαν ένα νεαρό άτομο από την πόλη των Τρίκαλων να χρειάζεται άμεση οικονομική και υλική βοήθεια, καθότι είχε σοβαρό πρόβλημα υγείας και δυσκολευόταν να ανταπεξέλθει στις καθημερινές του ανάγκες, μετά και το θάνατο της μητέρας του.

Τις τελευταίες ημέρες οι παραπάνω αναρτήσεις εμφανίστηκαν και σε τοπικά μέσα ενημέρωσης, με αρκετούς πολίτες να σπεύδουν να βοηθήσουν το νεαρό άτομο καταθέτοντας χρήματα σε συγκεκριμένο τραπεζικό λογαριασμό, με την ασφάλεια Τρικάλων ωστόσο να επισημαίνει ότι πρόκειται για απάτη.

“Σας γνωρίζουμε ότι από την Υπηρεσία μας διενεργείται προανάκριση για παράβαση του Ν. 5101/31 “Περί ενέργειας εράνων και λαχειοφόρων ή Φιλανθρωπικών αγορών”, καθώς και άρθρου 386 Π.Κ. “Απάτη” στα πλαίσια της οποίας καλείστε να διακόψετε την αναμετάδοση τυχόν άρθρων που αφορούν σε τέλεση εράνου υπέρ ατόμου υπό στοιχεία Π. Γ.”, τονίζεται στην ανακοίνωση που εξέδωσε η ασφάλεια το απόγευμα της Παρασκευής.

Σύμφωνα με το trikalavoice.gr, ο συγκεκριμένος κληρικός με καταγωγή από τα Τρίκαλα χειροτονήθηκε προ ολίγων μόλις ετών σε άλλη μητρόπολη των νέων χωρών της Ελλαδικής Εκκλησίας από ιεράρχη που δεν βρίσκεται πλέον στη ζωή. Επέστρεψε για λίγο σε όμορη μητρόπολη των Τρικάλων ωστόσο απομακρύνθηκε από εκεί. Η ασφάλεια πάντως μελετά με προσοχή τα δεδομένα και τις καταγγελίες προκειμένου να διαπιστωθεί αν όντως ο κληρικός εμπλέκεται σε έκνομες πράξεις.

Αρχιεπίσκοπος σε π Δημήτριο " Ώρα να γυρίσεις πίσω στην ενορία σου " Τέλος από τον Λυκαβηττό


Ο παπά Δημήτρης Λουπασάκης επιστρέφει στην ενορία του, του στον Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου
Ζωγράφου.

Με έναν εύσχημο τρόπο ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος αποφάσισε να θέσει τέλος στο σίριαλ των Αγίων Ισιδώρων και της παρουσίας του π. Δημητρίου Λουπασάκη σε αυτόν.

Άγνωστο αν ο π. Δημήτρης Λουπασάκης θα δεχτεί χωρίς αντίδραση την απόφαση του Αρχιεπισκόπου και αν θα τηρήσει την εντολή του κ. Ιερωνύμου «να μην εργαλειοποιεί τον Σταυρό».

Αντίθετος ο Μητροπολίτης Αντινόης με την αφαίρεση του Εσταυρωμένου πίσω απ' την Αγία Τράπεζα

Δείτε την συνέντευξη που παραχώρησε ο Μητροπολίτης Αντινόης για το σοβαρό θέμα της αφαίρεσης του Εσταυρωμένου πίσω από την Αγία Τράπεζα στην...